Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

0634

Zie hier het testschema van 2012:

• 7 t/m 10 februari 2012, Circuito de Jerez, Spanje
• 21 t/m 24 februari 2012, Circuit de Catalunya, Spanje
• 1 t/m 4 maart 2012, Circuit de Catalunya, Spanje
• 1 t/m 3 mei 2012, Autodromo Internazionale di Mugello, Italië 

Presentatiedata zijn nog niet allemaal bekend maar zoals het er nu voor staat zal Mercedes in ieder geval niet met zijn nieuwe wagen aanwezig zijn in Jerez. Zij mikken op twee weken later in Barcelona. De teams van Ferrari, Red Bull, McLaren, Sauber en Williams hebben inmiddels bevestigd op de eerste de beste tests met nieuwe wagen aanwezig te zijn. Voor HRT lijkt het vrijwel onmogelijk.

Zie ook:
http://www.gppits.net/nieuws/testdata_2012/
http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_williams_klaar_voor_jerez/
http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_sauber_op_6_februari/
http://www.gppits.net/nieuws/hrt_uitstel_voorbereidingstests/

gloudiesaurus

Wel een trend dat de teams weer snel met nieuwe auto's komen, vorig jaar wachtten toch een paar teams zo lang mogelijk mee.. (zoals Red Bull)

Alleen jammer dat de presentaties de laatste 2/3 jaar weer zo saai zijn. Een paar jaar terug waren het nog echte shows...

Maja crisis he.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik weet nog dat McLaren ooit eens met de Spice Girls op de proppen kwamen.

Zoiets:

Enzo

Kan niet wachten tot ze weer beginnen... ::)
Nieuwe auto's nieuwe kansen, hopelijk gaan we een goed seizoen tegemoet met spanning in het klassement.

Korre

Is dat nu mijn gedacht, maar vroeger gingen die presentaties toch gepaard met grote show...
sinds vorig jaar is het meer als ze toekomen op een testsessie, het doek eraf, praatje slaan met de pers en dan over tot de orde van de dag.
vind ik eigenlijk wel spijtig. vroeger konden we al vanaf +-10 jan de presentatie van de eerste wagens zien. nu moeten we wachten tot begin februari.
dat de auto's niet de definitieve zijn dat maakt mij niet veel. ik ben altijd benieuwd naar de aangepaste livery's.

Enzo

Tja, zoals ze het nu doen is wel een stuk goedkoper. Is miss niet helemaal maatschappelijk verantwoord om grote presentatieshows te houden.

KVDracer

Citaat van: Enzo op 29 december 2011 - 16:39:30
Tja, zoals ze het nu doen is wel een stuk goedkoper. Is miss niet helemaal maatschappelijk verantwoord om grote presentatieshows te houden.

Tegenwoordig is er maatschappelijk niets meer verantwoord als je meer dan 500euro uitgeeft. Het is zelfs niet meer maatschappelijk verantwoord om je te amuseren  ;)  Het ligt gewoon aan de financien. In 2004 dan waren het de grote shows (Honda ergens op het strand, Renault di een grootse show gaven) maar in 2005 was het al heel wat minder en in 2006 was het zo goed als helemaal gedaan. Maar ik vind het wel spijtig dat ze geen show meer geven, al stellen ze gewoon de wagen voor in hun fabriek voor het grote publiek, maar nu is het gewoon vlug voor de testsessie op de start/finish van het testparcours.

Korre

Citaat van: KVDracer op 29 december 2011 - 19:05:02
Citaat van: Enzo op 29 december 2011 - 16:39:30
Tja, zoals ze het nu doen is wel een stuk goedkoper. Is miss niet helemaal maatschappelijk verantwoord om grote presentatieshows te houden.

Tegenwoordig is er maatschappelijk niets meer verantwoord als je meer dan 500euro uitgeeft. Het is zelfs niet meer maatschappelijk verantwoord om je te amuseren  ;)  Het ligt gewoon aan de financien. In 2004 dan waren het de grote shows (Honda ergens op het strand, Renault di een grootse show gaven) maar in 2005 was het al heel wat minder en in 2006 was het zo goed als helemaal gedaan. Maar ik vind het wel spijtig dat ze geen show meer geven, al stellen ze gewoon de wagen voor in hun fabriek voor het grote publiek, maar nu is het gewoon vlug voor de testsessie op de start/finish van het testparcours.

da moet toch allemaal niet veel kosten.
gewoon de pers uitnodigen in de garage, zet een auto op een podium wat spots op en een beetje muziek.
achteraf een persconferentie en een bescheiden receptie en klaar is kees.
tov alle miljoenen die het bouwen van een auto kost zal dit er ook wel vanaf kunnen zeker?

Enzo

Ik doelde ook meer op Jeroen's Spice Girls, de bescheiden presentaties zoals jij voorstelt zullen de grote teams wel doen vermoed ik.

0634

Jeroen's Spice Girls....? Klinkt goed hoor ;).

Enzo


gloudiesaurus

En wat te denken van McLaren met het circus de solue in Valencia in 2007? Dat was de duurste launch ooit, meer dan 1 miljoen euro voor een feestje

Red Bull huurde ooit pink in voor 100.000 euro voor een mini-optreden bij de launch.

Vroeger betaalden ook alle teams de vliegkosten en hotels van journalisten om bij de launches te zijn. Zo konden wij in 2002 op kosten van Jordan naar de Jordan - presentatie vliegen. In 2006/ 2007 werd mijn verblijf bij de tests in Valencia vergoed door BMW. Nu word er niets meer vergoed  ;)

Teams zijn gewoon meer op de center gaan letten nadat de crisis is uitgebroken, en voor autofabrikanten is het nl. niet maatschappelijk verantwoord om dure feestjes te organiseren terwijl je aan de andere kant mensen op straat zet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Senergy

Als ik het mij goed voorheb hebben slechts 2 teams een deftige presentatie gegeven van de nieuwe bolide.

nl Ferrari (Maranello) en McLaren (de assemblage voor publiek)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Senergy

ahja wat ik mij nog afvroeg, tijdens tests zie je telkens maar één coureur per team op de baan, is er soms een regel dat een team maar 1 wagen tegelijk op de baan mag hebben.

Want ik zou zeggen dat een team als Ferrari/McLaren/etc dan tot drie wagens op de baan zet, zijn 2 vaste rijders en de testrijder (dan kunnen de vaste rijders nog meer wennen aan de wagen en doet de testrijder ook eens kilometers)

Is hier een regel rond of ben ik weer raar aan het denken (zou niet abnormaal zijn  ;D)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Goeie vraag  :-\

Ik kan er zo gauw even niets over vinden in het reglement. ???
Zelf dacht ik iig altijd dat dit is omdat ze in die fase pas 1 auto gereed hebben.
Maar of dat ook echt de reden is.  ::)