Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Volgens jaar in Polen/ Oekraïne, Euro 2012!

De loting;

Groep A                 Groep B
Polen                Nederland
Griekenland      Denemarken
Rusland            Duitsland
Tsjechië            Portugal
   
   
Groep C          Groep D
Spanje            Oekraïne
Italië               Zweden
Ierland            Frankrijk
Kroatië            Engeland
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Poule des doods voor Nederland denk ik zo!

Duitsland en Portugal, dat zijn toplanden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 02 december 2011 - 19:19:26
Poule des doods voor Nederland denk ik zo!

Duitsland en Portugal, dat zijn toplanden...


Ik vind dat alle poules niet echt makkelijk zijn hoor.


Poule A: Tsjechië en Rusland, maar ik weet niet hoe sterk Polen is.
Poule B: Duitsland en Portugal, idd. Maar de Denen zijn ook geen makkie voor deze landen.
Poule C: Spanje, Italie en Kroatië, moet ik nog meer zeggen?
Poule D: Frankrijk, Engeland en Zweden


Wie het EK zal winnen? Geen flauw idee. Men zal zeggen Spanje omdat zij de huidige EK en WK zijn. Maar Italië is geen Duitsland.


Portugal geef ik minder kans, net als Frankrijk, Zweden, Oekraïne en Kroatië.


Lachertje van het EK lijkt mij Ierland.

T.Nuvolari

Portugal is niet meer het Portugal van enkele jaren geleden. Hapje voor Nederland, Duitsland wordt een ander paar mouwen. Ik zal in ieder geval mijn 25% Oranje roots bovenhalen en voor jullie supporteren. ;)

Als ik eerlijk ben, denk ik wel dat Duitsland de absolute topfavoriet is.

0634

Portugal is een echte angstgegner van NL, heel vervelende ploeg voor ons. Duitsland is met Spanje de topfavoriet. Geweldige ploeg. NL kan de poule natuurlijk wel doorkomen, maar dat zal heel erg zwaar worden. Poule des doods. Duidelijk voor mij.

Kootje

We konden het weer niet zwaarder treffen.
Uit elke groep hebben we de hoogsty geklasseerde tegenstandere getrokken.

Bedankt Marco  ;)



Gaat 'n zware poulefase worden, maar ik zie wel kansen.

Duitsland natuurlijk topfavoriet, maar vergeet niet dat zij onlangs met hun sterkste, en wij met onze zwakste opstelling speelde.
De 3-0 was daardoor wel enigszins geflatteerd, dus daar is best wat mogelijk.
Ik zeg gelijkspel.

Portugal is Portugal niet meer, al blijven ze met Cristiano Ronaldo uiterst gevaarlijk voor onze zwakke defensie.
Maar toch zouden zij geen probleem mogen vormen.
Winst Nederland.

Denemarken, altijd lastig, maar nooit geen echt probleem.
Wederom winst Nederland.

En, net als Duitsland, met 2x winst en 'n gelijkspel zijn we door naar ronde 2.
Doelsaldo zal uitmaken wie er groepshoofd wordt.
Ik zeg Duitsland.

monaco2011

#6
Citaat van: Kootje op 03 december 2011 - 11:32:37
We konden het weer niet zwaarder treffen.
Uit elke groep hebben we de hoogsty geklasseerde tegenstandere getrokken.

Bedankt Marco  ;)



Gaat 'n zware poulefase worden, maar ik zie wel kansen.

Duitsland natuurlijk topfavoriet, maar vergeet niet dat zij onlangs met hun sterkste, en wij met onze zwakste opstelling speelde.
De 3-0 was daardoor wel enigszins geflatteerd, dus daar is best wat mogelijk.
Ik zeg gelijkspel.

Portugal is Portugal niet meer, al blijven ze met Cristiano Ronaldo uiterst gevaarlijk voor onze zwakke defensie.
Maar toch zouden zij geen probleem mogen vormen.
Winst Nederland.

Denemarken, altijd lastig, maar nooit geen echt probleem.
Wederom winst Nederland.

En, net als Duitsland, met 2x winst en 'n gelijkspel zijn we door naar ronde 2.
Doelsaldo zal uitmaken wie er groepshoofd wordt.
Ik zeg Duitsland.
duitsland speelde ook zonder Schweinsteiger en Lahm, 2 van hun beste spelers. Zelfde gold voor NL dat Robben en v Persie mistte. Duitsland is voor mij sowieso de grote favoriet, zijn jong en fris, Spanje lijkt een beetje op zn retour al zijn die nog steeds geweldig natuurlijk. NL zal t al lastig genoeg krijgen om door de poule te komen, ik ben geen fan van het NL elftal zoals het voetbalt onder van Marwijk. Tot 2010 had ik altijd vantevoren een groot verwachtingspatroon en was ik altijd zeer teleurgesteld dat ze weer geen kampioen werden (maar altijd wel genoten). In 2010 had ik vantevoren nog wel goede hoop, maar ben ik tijdens het toernooi ondanks de goede resultaten toch een beetje afgeknapt op het lelijke voetbal en was ik stiekem wel blij dat dat niet beloond werd met een titel. Maar goed, als Robben topfit is en we hebben een spits die wel scoort (geen v Persie dus), dan zijn we zeker wel een gevaarlijke outsider. Maar ik reken deze keer nergens op (misschien dat dat nog komt ;) )

btw: portugal wordt een levensgroot probleem. Zoals hiervoor al gezegd is, een echte 'angstgegner'

0634

Eensch met Monaco. Spanje en Duitsland zijn topfavoriet. Nederland is, denk ik, daarachter de derde favoriet. Meer niet. Dat is niet op basis van dat oefenpotje, één wedstrijd zegt ook niet alles. Maar als je gewoon naar de selectie kijkt hebben we een paar hele goede spelers, wereldtoppers zelfs, die het verschil kunnen maken. Maar we hebben ook een heleboel matigheid in de ploeg.

Plus, op de WK hebben we ook wel wat geluk gehad he, we hebben welgeteld één topland verslagen en ook nog met het nodige fortuin. Die tweede plek is niet echt een graadmeter voor mij.

Kootje

Jullie doen nu net alsof ik zeg dat we wel ff kampioen worden.
Dat gaat echt niet gebeuren, daarvoor is onze selectie niet breed genoeg.
Maar het halen van de 2e ronde mag ondanks de aanwezigheid van topfavoriet Duitsland en angstgegener Portugal geen probleem zijn.
En dan hangt 't er weer helemaal vanaf wie je dan treft.
Tref je Spanje, heb je 'n probleem, wordt 't Tsjechië, dan ga je fluitend door naar ronde 3.
Een finaleplaats, en zelfs de titel, behoort gewoon tot de mogelijkheden.
Maar makkelijk zal dat niet worden.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 21:47:28
Portugal is een echte angstgegner van NL, heel vervelende ploeg voor ons. Duitsland is met Spanje de topfavoriet. Geweldige ploeg. NL kan de poule natuurlijk wel doorkomen, maar dat zal heel erg zwaar worden. Poule des doods. Duidelijk voor mij.

Italië vind ik anders ook aardig voetballen. Heb nog geen slechte wedstrijd van ze gezien. Hebben wat 'jongere spelers' nu welke prima spelen: Nocerino, Matri, Abate, Aquilani, Balotelli, Montolivo (etc) en voor de ervaring, Pirlo. Gatusso, Nesta, Inzaghi, Toni waren toch spelers die snelheid miste. Dat is medeverantwoordelijk voor het matig optreden tijdens het laatste WK. Maar de next-gen doet het meer dan prima. Duitsland kreeg Italië eerder dit jaar al niet kopje onder waar Nederland weg werd gespeeld. Portugal, Duitsland en Italië tip ik als favorieten. En natuurlijk mogen we Spanje niet vergeten.

0634

Portugal niet hoor. Behoudens het feit dat ze ons niet liggen, is het geen bijster goede ploeg. Dat wordt niet veel. Italie is inderdaad ook aardig bezig, maar titelkandidaat zie ik er (nog) niet in.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 04 december 2011 - 20:37:19
Portugal niet hoor. Behoudens het feit dat ze ons niet liggen, is het geen bijster goede ploeg. Dat wordt niet veel. Italie is inderdaad ook aardig bezig, maar titelkandidaat zie ik er (nog) niet in.
Portugal heeft wel de beste speler van Europa en nog een paar andere gevaarlijke spelers. Blijft een gevaarlijke ploeg, zeker voor NL. Kregen op t WK slechts 1 doelpunt tegen, van Spanje, die hen dus ook uitschakelde. En Denemarken eindigde in de kwalificatie voor t EK weer boven portugal, dus die moeten we ook niet onderschatten.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 december 2011 - 20:37:19
Portugal niet hoor. Behoudens het feit dat ze ons niet liggen, is het geen bijster goede ploeg. Dat wordt niet veel. Italie is inderdaad ook aardig bezig, maar titelkandidaat zie ik er (nog) niet in.

Gewoon een stukje interesse: hoeveel wedstrijden heb je gezien van Italië?

0634

Sinds het WK? Geen idee. De meeste samenvattingen van de pouleduels, geldt eigenlijk voor de meeste landen. De spelers zelf in clubverband op Sport.

Enzo

Ik vind het eigenlijk allemaal gelul, Poule des doods etc.
Als we het toernooi willen winnen, dan zullen we deze teams moeten verslaan.
Beetje uitgaan van eigen kracht is niet verkeerd.

Mits we Robben, Sneijder, v/d Vaart, Van Persie, Kuijt, Affelay en Elia fit en in vorm hebben, denk ik dat we kunnen winnen.
Hopelijk snoeren we de Duitsers de mond... :-X