interlagos: Cijfer van de race

Gestart door 0634, 27 november 2011 - 18:44:08

« vorige - volgende »

Hoe waardeer jij de race in Brazilie?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
5 (35.7%)
6
7 (50%)
5
2 (14.3%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 04 december 2011 - 18:44:08

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 22:23:37
Citaat van: monaco2011 op 27 november 2011 - 22:21:09
Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 22:11:34
Rosberg leek mij gewoon om en nabij net zo snel als Schumacher, zag weinig verschil. De resultaten geven de verhoudingen ook wel weer: Rosberg nipt beter dan Schumacher. Op zaterdagen was het verschil veel groter, te groot eigenlijk.

Al met al een beter seizoen voor MS dan 2010, paar sterke races ook, maar al met al moet het een stuk beter nog los van de wagen.
dankzij die zaterdag was hij ook in staat om meer punten te scoren op zondag. Puur op racepace denk ik dat Schumacher het gemiddeld iets beter deed dit jaar dan Rosberg. Wel merkwaardig dat er zo'n groot verschil zit tussen zaterdag en zondag.
Ja, maar die zaterdagen hebben nou eenmaal wel invloed op je prestatie op zondag he ;).

Dus al met al vond ik Rosberg nog altijd de betere, zij het minder veel dan vorig jaar. En, Schumacher heeft een paar prima races gekend, vorig jaar niet echt.
ja, tuurlijk, al met al heeft rosberg het gewoon beter gedaan.

0634

Citaat van: Enzo op 27 november 2011 - 22:26:29
Citaat van: Wizard op 27 november 2011 - 22:03:24
Vreemd dat hij zo lang achter Senna hing als hij sneller dan Rosberg was. Want Rosberg liep uit op Senna (en dus Schumacher). En daarna zijn de strategieën niet meer met elkaar te vergelijken. Verder reed Schumacher een aardig seizoen maar moet desondanks zijn meerdere erkennen in Rosberg. Wederom.

Schumacher is 5 keer uitgevallen dit seizoen, heeft daarnaast veel pech gehad met DRS en rondvliegende banden in de kwali.

Dat is wel makkelijk. Van dat 5 keer uitvallen, was het ook een aantal keren eigen schuld, dus dat kan je niemand aanrekenen behalve Schumacher zelf. Bovendien is het nou eenmaal zo dat als je verder naar achteren kwalificeert je sneller in de problemen komt. Dan moet je maar sneller zijn op zaterdag. En ook Rosberg zal zijn momenten van pech hebben gehad.

Sorry, maar ik snap die verdraaiingen niet zo: Schumacher heeft een beter jaar gereden dan vorig jaar, zeker, maar al met al ver onder zijn oorspronkelijke niveau en niets beter dan de grauwe subtop/middenmoot. Grillig. Inwisselbaar. Domme dingen afgewisseld met knappe races. Dat was het eigenlijk. Meer kan ik er niet van maken.

Franky R.

CitaatDaar zit je fout, over heel het seizoen bekeken was schumacher beter dan rosberg, jaja,punten zijn natuurlijk prioriteit maar ik heb een goeie schumacher gezien en de enige reden waarom deze achter rosberg is geeindigd is te danken aan hemzelf want schumi zelf heeft zeker 2keer domweg op de ander geknalt of zichzelf er in feite uitgereden


Wat kan jij draaien, zeg...Schumi is beter dan Rosberg volgens jou, maar het was aan hem zelf te danken dat Rosberg beter voor de dag kwam?


Ik schrijf Schumi niet af, maar ik zal (en kan) ook niet zeggen dat Rosberg een soort pannenkoek is? ::)

Enzo

Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 22:32:36
Citaat van: Enzo op 27 november 2011 - 22:26:29
Citaat van: Wizard op 27 november 2011 - 22:03:24
Vreemd dat hij zo lang achter Senna hing als hij sneller dan Rosberg was. Want Rosberg liep uit op Senna (en dus Schumacher). En daarna zijn de strategieën niet meer met elkaar te vergelijken. Verder reed Schumacher een aardig seizoen maar moet desondanks zijn meerdere erkennen in Rosberg. Wederom.

Schumacher is 5 keer uitgevallen dit seizoen, heeft daarnaast veel pech gehad met DRS en rondvliegende banden in de kwali.

Dat is wel makkelijk. Van dat 5 keer uitvallen, was het ook een aantal keren eigen schuld, dus dat kan je niemand aanrekenen behalve Schumacher zelf. Bovendien is het nou eenmaal zo dat als je verder naar achteren kwalificeert je sneller in de problemen komt. Dan moet je maar sneller zijn op zaterdag. En ook Rosberg zal zijn momenten van pech hebben gehad.

Sorry, maar ik snap die verdraaiingen niet zo: Schumacher heeft een beter jaar gereden dan vorig jaar, zeker, maar al met al ver onder zijn oorspronkelijke niveau en niets beter dan de grauwe subtop/middenmoot. Grillig. Inwisselbaar. Domme dingen afgewisseld met knappe races. Dat was het eigenlijk. Meer kan ik er niet van maken.

De quali's waren doorgaans waardeloos, denk dat iedereen het daarover wel met elkaar eens is. Dat hij niet op zijn oude niveau is, lijkt me ook zo klaar als een klontje. Maar de stempel "grauwe subtop/middenmoot" is niet de stempel die ik het zou geven. Hij moest duidelijk wennen na z'n rentree, maar lijkt steeds meer grip op de zaken te krijgen. Imo hoort Schumacher nog steeds bij de betere/beste van het veld, al was hij in zijn eerste carriere beter. Mits Mercedes voor 2012 een goede auto weet te bouwen, denk ik dat we Schumacher nog wel op het podium gaan zien.



0634

Citaat van: Enzo op 27 november 2011 - 22:57:30
De quali's waren doorgaans waardeloos, denk dat iedereen het daarover wel met elkaar eens is. Dat hij niet op zijn oude niveau is, lijkt me ook zo klaar als een klontje. Maar de stempel "grauwe subtop/middenmoot" is niet de stempel die ik het zou geven. Hij moest duidelijk wennen na z'n rentree, maar lijkt steeds meer grip op de zaken te krijgen. Imo hoort Schumacher nog steeds bij de betere/beste van het veld, al was hij in zijn eerste carriere beter. Mits Mercedes voor 2012 een goede auto weet te bouwen, denk ik dat we Schumacher nog wel op het podium gaan zien.
Grauwe middenmoot/subtop bedoelde ik als alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld waar je op uit komt. Want ik vond inderdaad dat hij een paar prima races had maar ook een paar hele slechts. Dus dan is het middelmatig bij elkaar opgeteld.

En ja, hij is zeker in staat om op het podium te rijden als die auto goed is. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die Merc volgend jaar beter zal zijn dan de Ferrari of McLaren...


Wizard

Citaat van: Schumiiii op 27 november 2011 - 22:18:28
Daar zit je fout, over heel het seizoen bekeken was schumacher beter dan rosberg, jaja,punten zijn natuurlijk prioriteit maar ik heb een goeie schumacher gezien en de enige reden waarom deze achter rosberg is geeindigd is te danken aan hemzelf want schumi zelf heeft zeker 2keer domweg op de ander geknalt of zichzelf er in feite uitgereden, zoiets kost je enorm veel punten en zo kan je nie voor je teamgenoot eindigen, had deze daar iets voorzichtiger geweest dan eindigd em voor rosberg, nipt maar het zou er toch voor zijn geweest.

Als het aan hem zelf ligt is het júist tekenend dat Rosberg het beter heeft gedaan. Je zegt dus exact het zelfde als mij.

CitaatAls ik dan nog eens zie de leeftijdsverschillen + rosberg een enorm talent is, da zeggen ze toch altijd + schumacher 3j heeft stilgelegen, bij een ander team gaat waar ik al ferme twijfels had, dan zeg ik, dit seizoen was meer dan oke.
Had deze dit seizoen even slecht gedaan als vorig seizoen dan zou ik willen schumacher ermee stopt maar nu niet, ik heb meerdere races enorm genoten.


Ik heb ook genoten en Schumacher heeft zeker leuke races gereden maar het was niet genoeg om Rosberg uiteindelijk kopje onder te krijgen. Leeftijd staat los van mijn beoordeling op hun seizoen. Ik dwing Schumacher niet om terug te keren noch om te blijven. Als leeftijd een issue is, staat hij vrij om te stoppen.

T.Nuvolari

Gaat het hier over cijfers voor Schumacher en Rosberg of cijfers voor de race? Deze discussie hoort ergens anders thuis!  ;)

Ik heb trouwens een 6 gegeven, ondanks dat ik me niet echt verveeld heb.

Matthijs

Ik twijfelde tussen een 6 en een 7. Toch maar een 7 gegeven want achter de twee Red Bulls was het toch echt een leuke race met mooie inhaalacties, ook voorin het veld.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 28 november 2011 - 09:04:55
Ik twijfelde tussen een 6 en een 7. Toch maar een 7 gegeven want achter de twee Red Bulls was het toch echt een leuke race met mooie inhaalacties, ook voorin het veld.

Precies, geef ook 'n 7.
Denk zelfs dat ik normaal voor 'n race als deze nog wel 'n 8 gegeven had ook.
Maar ja ..... voor Brazilië viel 't toch ietsjes tegen.

janke

Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

6 ik was nog in slaap gevallen ook. Jammer dat de regen niet kwam....

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"