Innovaties in de formule 1

Gestart door Matthijs, 24 november 2011 - 10:33:31

« vorige - volgende »

Jozef

#75
Citaat van: Gonzalo op 10 oktober 2013 - 10:05:10Geniaal als dit klopt.

Newey is fantastisch. De beste ooit.

En waarom denk je dat Newey dit bedacht zou hebben? Die man is aerodynamicus. Een team is meer dan één ontwerper hoor...

Ik denk overigens dat het verhaal niet klopt. De regels zijn duidelijk:
"No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven wheels from spinning under power or of compensating for excessive torque demand by the driver."

Dit is zo aspecifiek gesteld ("a system or device" kan namelijk alles zijn) dat het gewoon duidelijk is dat dit illegaal is. Er staat niet dat je geen traction control mag hebben d.m.v. het ontbreken van ontsteking of injectie. Er staat simpelweg dat je niks mag hebben dat ervoor zorgt dat de wielen niet doorspinnen wanneer de coureur te veel gas geeft. Dus ook geen generator die KERS-energie opslaat.

Dus: als ze het hebben, is het illegaal. En ik denk niet dat Red Bull zo dom zou zijn om met een illegale auto rond te rijden. Zeker niet in deze fase van het seizoen, waarin de titel al 99,9% zeker is.

0634

Klopt. Als Red Bull de resterende races rond rijdt in een wagen die een seconde per ronde langzamer gaat worden ze nog eenvoudig kampioen. So why bother...

Gonzalo

Volgend jaar gaat KERS een nog grotere rol spelen... dus gezien dit reglement (ik kende dat niet) is het dus niet mogelijk om de KERS-kracht gedoseerd los te laten om wielspin te vermijden...