Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Wings


Sphinx

Robin Frijns lijkt op een hele mooie afsluiter in de DTM af te stevenen. Hoewel Audi het hele seizoen al moeite had met de aerodynamica, hebben ze in de laatste races wat snelheid gevonden bij iig Rene Rast en Frijns. Rast won vandaag de eerste race nadat hij rondenlang in gevecht was geweest met Gary Paffett om de zege, zelfs een onderbreking door een safetycar kon hem niet afremmen. Frijns had een incidentrijke race met een paar flinke duels met Paul di Resta, die hij zelfs zodanig ramde dat hij een plaats terug moest geven. De Schot was er na de race nog steeds kwaad om, vond dat Frijns zijn race had bedorven.
De Maastrichtenaar kon echter zonder verdere botsingen verder, dook vanaf de leiding de pits in en had het geluk dat de safetycar weer de baan op moest door een verloren deur bij Agusto Farfus. Uiteindelijk wist Frijns na de herstart op te klimmen van 12 naar 2, waardoor Audi zelfs een 1-2 pakte en Paffett nog een paar extra puntjes wegnam. Morgen nog race 2, hopelijk kan Frijns in zijn laatste race nog iets voor het kampioenschap van Rast betekenen. Volgend jaar rijdt hij voor Virgin Racing in de Formula E.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Opnieuw een goede race vandaag voor Frijns. De Maastrichtenaar vertrok in de laatste DTM race dit seizoen als laatste, maar werkte zich uiteindelijk op naar de zesde plaats. Het was uiteindelijk Gary Paffett die Mercedes bij hun afscheid nog een titel schonk. Frijns blijft trouwens volgend jaar in de DTM rijden, hij gaat het combineren met zijn Formule  E verplichtingen (bron RTV Maastricht)

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

En nu op naar een topstoeltje in Formula E bij Virgin!

Misschien gaat hij dat wel combineren met DTM:

CitaatRobin Frijns werd eerder deze maand bij Virgin bevestigd als racecoureur voor komend Formule E-seizoen. Als het aan de 27-jarige Limburger ligt, combineert hij die rol met deelname aan de DTM.

Frijns debuteerde dit seizoen bij Audi in de DTM. Met 84 punten eindigde hij op de dertiende plaats in het klassement. Frijns maakte afgelopen weekend een uitstekende indruk op Hockenheim. In de eerste race finishte hij als tweede, waarmee hij zijn beste resultaat van eerder dit seizoen op Misano evenaarde. Zondag imponeerde Frijns door in de slotrace vanaf de achttiende startplaats naar P5 aan de finish te rijden.

"Ik persoonlijk zou beide willen doen", antwoordde Frijns op Hockenheim op de vraag van Motorsport.com of een dubbelprogramma met de Formule E en DTM mogelijk is. "Ik heb genoten van mijn tijd in de DTM en bij Audi, en de gevechten die ik heb gehad. Ik voel me thuis bij Audi en wil niet weg." Een dubbelprogramma vindt hij niet te zwaar. "Ik hou van racen en heb het de laatste drie, vier jaar ook gedaan met de GT's en Formule E. Dus ik ben er wel aan gewend."

Audi Motorsport-baas Dieter Gass vertelde onlangs dat het Formule E-contract van Frijns bij Virgin ruimte laat voor deelname aan de DTM, al hebben zijn verplichtingen in de elektrische raceklasse wel voorrang. Uit de DTM-kalender voor 2019 die afgelopen vrijdag werd gepresenteerd blijkt echter dat er geen DTM- en Formule E-races in hetzelfde weekend worden gehouden.

Lijkt me wel het verstandigst. Die relatie met Audi moet hij goed houden :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs


Sphinx

Klinkt mooi als het zou lukken. Als je de kalenders van beide klassen naast elkaar legt is Robin vanaf begin april tot eind juli wekelijks aan het racen: om en om Formule E en DTM. Dieter Gass (overkoepelend teambaas Audi) riep al dat hij idd Frijns liefst in beide klassen ziet, maar zijn Formule E carriere heeft voorrang als er keuzes gemaakt worden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Kunnen we hiermee concluderen dat de FE op dit moment hoger wordt gewaardeerd/meer belang aan wordt gehecht dan DTM in het racewereldje?