Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik las de positieve berichten ook in Autosport. Dit kan wel eens een man zijn die het tot de F1 schopt voor Nederland. Ben toch heel erg benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 15 juli 2012 - 11:11:35
Ik las de positieve berichten ook in Autosport. Dit kan wel eens een man zijn die het tot de F1 schopt voor Nederland. Ben toch heel erg benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Zolang die maar niet gaat betalen voor z'n zitje, dan weet je eigenlijk al dat het niks gaat worden.

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 15 juli 2012 - 11:58:21
Citaat van: Jeroen op 15 juli 2012 - 11:11:35
Ik las de positieve berichten ook in Autosport. Dit kan wel eens een man zijn die het tot de F1 schopt voor Nederland. Ben toch heel erg benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Zolang die maar niet gaat betalen voor z'n zitje, dan weet je eigenlijk al dat het niks gaat worden.

Je weet het nooit maar tot nu toe maakt hij verstandige beslissingen zo lijkt. Kiezen voor Fortec ipv een contract met Caterham als demonstratie - coureur en een plekje bij dat team in WSR. Als hij zo doorgaat komen de F1 - teams vanzelf. Zeker als hij kampioen word dit jaar.

Jammer dat het in de race 2 niet lekker ging met hem, slechte start, pitstop verkloot door het team, en daarna nog een spin... Ik heb het op TV gezien bij Eurosport, wat een amateurisme daar in Moskou. Je kan duidelijk zien dat ze nog niet zoveel ervaring hebben daar... En wat worden die races slecht in beeld gebracht...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

KVDracer

Ik ben eens naar de namen gaan kijken die kampioen geworden zijn in de WSR. Nog niemand die de titel heeft bemachtigd is in de F1 geraakt als vaste rijder van een team, wel als testrijder. Mss dat Frijns dit kan verbreken.

SDG

Citaat van: KVDracer op 15 juli 2012 - 21:55:48
Ik ben eens naar de namen gaan kijken die kampioen geworden zijn in de WSR. Nog niemand die de titel heeft bemachtigd is in de F1 geraakt als vaste rijder van een team, wel als testrijder. Mss dat Frijns dit kan verbreken.

Robert Kubica werd kampioen in het eerste jaar van de serie, in 2005. Voordien heette het World Series by Nissan, en daar pakte Heikki Kovalainen in 2004 de titel.

KVDracer

Citaat van: SDG op 16 juli 2012 - 10:30:26
Citaat van: KVDracer op 15 juli 2012 - 21:55:48
Ik ben eens naar de namen gaan kijken die kampioen geworden zijn in de WSR. Nog niemand die de titel heeft bemachtigd is in de F1 geraakt als vaste rijder van een team, wel als testrijder. Mss dat Frijns dit kan verbreken.

Robert Kubica werd kampioen in het eerste jaar van de serie, in 2005. Voordien heette het World Series by Nissan, en daar pakte Heikki Kovalainen in 2004 de titel.

Ge hebt gelijk, ik dacht dat het toen ook nog Nissan was. Maar als je het eigenlijk bekijkt dat WSR ôp hetzelfdeniveau zit dan GP2 en toch zo weinig rijders die kampioen worden de doorbraak maken, omdat ze geen band hebben met de F1.

SDG

Citaat van: KVDracer op 16 juli 2012 - 11:24:03
Ge hebt gelijk, ik dacht dat het toen ook nog Nissan was. Maar als je het eigenlijk bekijkt dat WSR ôp hetzelfdeniveau zit dan GP2 en toch zo weinig rijders die kampioen worden de doorbraak maken, omdat ze geen band hebben met de F1.

Vreemd ook in het opzicht dat er zoveel F1-teams zijn die hun testrijders in de serie parkeren, maar dat de kampioen het doorgaans niet tot in de F1 schopt. Vorig jaar reden bv. ook Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne er rond (al kan ik uit het hoofd niet zeggen hoeveel races Ricciardo gemist heeft doordat hij halverwege het seizoen al voor HRT races mocht rijden). De kampioen van vorig jaar, Robert Wickens, stond toen onder contract bij Virgin, maar is dit jaar uiteindelijk naar de DTM verkast.

Matthijs

De World Series werd voorheen niet gewaardeerd als gelijkwaardig aan de GP2. De auto's gaan ook langzamer. Pas dit jaar hoor je de geluiden dat het niveau van de WSR wellicht hoger is dan de huidige GP2, nu coureurs als Sam Bird en Jules Bianchi de overstap van Gp2 naar de WSR hebben gemaakt en Grosjean is gepromoveerd.

Ik denk overigens niet dat Frijns al volgend jaar de stap moet maken naar de F1. Vergne en Ricciardo hebben nu ook niet bepaald een spetterend debuut. Laat Frijns in de GP2 maar vormbehoud tonen en wennen aan die rare Pirelli's.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 14 juli 2012 - 14:30:31
Mooi resultaat maar wat een saaie race was dat  :P echt een Tilke baan waar niet ingehaald kan worden. Zijn er nou echt geen andere mensen die een baan kunnen/ mogen tekenen?


Het bedrijf van Tilke is opgezet met de 'money' van Ecclestone. In ruil daarvoor zit Tilke tot zijn schouder in de reet van opa Bernie... :-X

Folkert

Citaat van: Franky R. op 16 juli 2012 - 15:22:30
Citaat van: Sabai op 14 juli 2012 - 14:30:31
Mooi resultaat maar wat een saaie race was dat  :P echt een Tilke baan waar niet ingehaald kan worden. Zijn er nou echt geen andere mensen die een baan kunnen/ mogen tekenen?


Het bedrijf van Tilke is opgezet met de 'money' van Ecclestone. In ruil daarvoor zit Tilke tot zijn schouder in de reet van opa Bernie... :-X
Voeten eerst of hoofd eerst?  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Sabai op 14 juli 2012 - 14:30:31
Citaat van: SDG op 14 juli 2012 - 12:50:12
Zonet een nieuwe overwinning voor Frijns in de eerste race in Moskou.

Mooi resultaat maar wat een saaie race was dat  :P echt een Tilke baan waar niet ingehaald kan worden. Zijn er nou echt geen andere mensen die een baan kunnen/ mogen tekenen?

Heeft er overigens iemand gelet op die onwaarschijnlijk steile tribune rechtover de pits? Wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd om zoiets neer te poten? Dit lijkt me echt iets om je nek bij te breken indien je per ongeluk struikelt.

gloudiesaurus

Ik vind dat hele circuit, de Moscow Speedway, niets. Wat een Mickey Mouse - baan zeg, en die hoofdtribune is ook echt een hork. Het word echt tijd dat ze eens een andere ontwerper de kans geven een baan te tekenen, want die Tilke - circuitjes dat heb ik nu wel gezien. Ik ben sowiezo geen fan van die circuit.

En het aanzien van de World Series neemt steeds verder toe, zeker de afgelopen 2 jaar, ik denk dat het rijdersveld kwalitatief zeker niet minder is dan de GP2. Mocht Frijns winnen dan heeft hij een mooi visite -kaartje.

Een snel F1 - debuut zal voor hem een enorme uitdaging zijn omdat hij snel is gekomen en nog niet in de F1 heeft getest. Volgend jaar GP2 en Formule 1 testen / op vrijdag rijden zou heel mooi voor hem zijn.

Eerst maar eens zoals Frijns ook zegt in de World Series kampioen worden!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Dat circuit in Sotsji, waar de F1 in 2014 zou moeten rijden, doet mij overigens ook het ergste vrezen als ik de lay-out bekijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi_Olympic_Park_Circuit

Kootje

Citaat van: SDG op 17 juli 2012 - 12:39:59
Dat circuit in Sotsji, waar de F1 in 2014 zou moeten rijden, doet mij overigens ook het ergste vrezen als ik de lay-out bekijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi_Olympic_Park_Circuit


Turn 2 en 11 zie ik nog wel mogelijkheden mits de "run of area's" groot genoeg zijn.
Verder weinig spektaculairs.

Maar ja, Tilke hé ::)