Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatFrijns testte vorige week bij Sauber en Red Bull. Bij Red Bull maakte Frijns zich zowat onmogelijk door een onhandige opmerking te maken tegenover het ANP. Zo zei Frijns onder ander het volgende over Red Bull:
"Ik heb Red Bull al tweemaal afgewezen, je word daar niet echt fair behandeld, en je hebt weinig inspraak in welke raceklasse je wilt gaan rijden."
Het ANP verdraaide quote vervolgens en dikte deze nog wat aan waarna internationale media het bericht overnamen, een rel was geboren waarvan Frijns niet direct de ernst zag.

De ernst drong bij Frijns waarschijnlijk pas door toen Christian Horner, teambaas van Red Bull, dinsdagavond laat boos liet weten dat de geplande test geen doorgang zou vinden. Ook bij Sauber werden vragen gesteld over de opmerking van Frijns. Pas in de late uurtjes kon de manager van Frijns Red Bull tevreden stellen, een excuus van Frijns op zijn Twitter - account aan Red Bull redde de test. Frijns kreeg vervolgens bij Red Bull niet de mogelijkheid om echt snelle tijden te rijden, de hele rel zal ongetwijfeld niet meegeholpen hebben.

Dit stond er toen in de media en ook op GPPits.net:
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_anp_dikte_verhaal_aan/
http://www.gppits.net/nieuws/meer_over_robin_frijns/

Horner was toen klaar met hem en wilde hem eigenlijk al niet meer laten testen (prijs voor winnen van F. Renault 3.5)

En deze was ook niet handig:
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_ik_zet_vraagtekens_bij_gp2/

Media training....  ::)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Mediatraining. Of gewoon een spreekverbod voor een jaar en een slimme woordvoerder....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Miguel

Dat interview met Formula E geeft goed aan waarom hij geen mediatraining gehad heeft: komt niet uit een stinkend rijke familie, nooit steun gehad van een grote investeerder, en razendsnel opgeklommen. Had overigens nog niets geholpen als een journalist iets anders opschrijft dan wat gezegd wordt. Een goede manager daarentegen had de eigen voicerecorder mee kunnen laten lopen.
Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 15 december 2015 - 12:17:54
Dat interview met Formula E geeft goed aan waarom hij geen mediatraining gehad heeft: komt niet uit een stinkend rijke familie, nooit steun gehad van een grote investeerder, en razendsnel opgeklommen. Had overigens nog niets geholpen als een journalist iets anders opschrijft dan wat gezegd wordt. Een goede manager daarentegen had de eigen voicerecorder mee kunnen laten lopen.

Precies. En het is aangedikt. Maar wat hij zei was sowiezo onhandig.

Maar Frijns niet uit een rijke familie? Zijn vader heeft wel een bedrijf: http://www.frijnsgroup.com/
En niet zo'n kleintje ook. Ze zijn ook altijd sponsor geweest van Robin.
Foto:




Dus die media-training had er wel vanaf gekund  ;)

Sowiezo zocht Frijns pas veel te laat een manager (toen Sauber hem dumpte).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Stinkend rijk ;) Natuurlijk had het er wel afgekund, maar vergeet niet dat het voor Frijns meer een kwestie was van kijken hoe ver hij kon komen. Dan snap ik dat media training geen prioriteit heeft.
Peace out yo.

Sphinx

Wat in dat interview niet genoemd wordt, zijn pa wílde hem niet steunen. Er wordt vrij snel overheen gepraat met "have fun", maar eigenlijk was zijn pa het helemaal niet eens met zijn autosport avonturen. Pas toen de successen kwamen draaide dat bij en stond er op de F3.5 Fortec ook een sticker van Frijns staalbouw.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Jep alleen zo zonde dat ze hem nooit een media-training hebben laten doen voor die tijd  >:(
Alleen is het ook een stukje boerenverstand hoor. Ik bedoel als je een test krijgt van Red Bull dan ga je toch niet kritisch uitlaten over datzelfde Red Bull.
Ach wellicht heeft een journalist hem de woorden ook een beetje in de mond gelegd, maar dan nog  >:( Zonde  >:( >:( >:(

Al ben ik ervan overtuigd dat Frijns in de single seaters nog steeds van de buitencategorie is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

ChiefNLSF

Als hij echt van de buitencategorie zou zijn hadden andere teams hem wel opgepikt, laten we eerlijk wezen.

Jehoentelaar

Dat is juist niet eerlijk, want elk F1-team wil coureurs die wat centen meebrengen (in meer of mindere mate) en elk F1-team wil coureurs die bekwaam zijn met de media.

Matthijs

Citaat van: ChiefNLSF op 21 december 2015 - 08:56:24
Als hij echt van de buitencategorie zou zijn hadden andere teams hem wel opgepikt, laten we eerlijk wezen.
Vooralsnog heeft Frijns niet laten zien NIET van buitencategorie te zijn. Als je nu ziet hoe hij het doet als debutant in de FE tegen zijn teamgenoot... Die auto is echt niet goed, maar hij heeft nu al 3 keer achter elkaar punten gehaald, waar van 1 (lucky) podium.

gloudiesaurus

Hoeveel kansen heeft hij nu gehad na die F. Renault 3.5-titel?
Bij Caterham en Sauber heeft hij nauwelijks gereden. Red Bull verhaal is bekend.

Daarvoor won hij alles waarin hij reed. Zoveel coureurs zijn er niet die dat doen...

Nu in Formula E doet hij het ook goed. Weet zeker dat hij vooraan reed met beter materiaal.
Zonder geluk haalt hij in die Adretti-bolide het podium niet meer. Daarvoor is het materiaal te slecht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Andretti heeft een slecht seizoen maar blijft een grote naam. Volgens mij zijn ze zeer gecharmeerd van Frijns en hij zet prima resultaten neer. Ga zo door en volgend jaar zal het vast beter gaan.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2015 - 16:00:01
Hoeveel kansen heeft hij nu gehad na die F. Renault 3.5-titel?
Bij Caterham en Sauber heeft hij nauwelijks gereden. Red Bull verhaal is bekend.

Daarvoor won hij alles waarin hij reed. Zoveel coureurs zijn er niet die dat doen...
De grote kans die hij kreeg heeft hij verprutst. Dat coureurs weinig kansen krijgen om in de F1 te geraken geldt voor iedereen, niet alleen Frijns.

Miguel

Robin Frijns verloor dit jaar de Blancpain Sprint-titel, maar was daarin samen met Laurens Vanthoor toch wel degelijk buitencategorie. Pech blijf je altijd hebben en wanneer die twee niet aan het domineren en winnen waren, hadden ze pech. Zo gaat dat. In Endurance nog even oefenen, maar ook dit jaar heeft Frijns weer een belangrijke titel gepakt die nogal ondergesneeuwd is door de teleurstelling van het verliezen van de Sprint-titel. Iedereen wordt drijfnat van een jochie dat in een gespreid bedje terecht is gekomen, maar het verhaal van Frijns vind ik vele maler stoerder omdat hij er wel hard voor heeft moeten werken.
Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 21 december 2015 - 19:55:28
Andretti heeft een slecht seizoen maar blijft een grote naam. Volgens mij zijn ze zeer gecharmeerd van Frijns en hij zet prima resultaten neer. Ga zo door en volgend jaar zal het vast beter gaan.

Dat denk ik ook.
En wellicht gaan er bij de Indycar via Andretti deuren voor hem open? Ik bedoel als ze bij Andretti zien dat hij echt goed is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is