Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Wings

En is wat consistenter gebleken over het hele seizoen gemeten.

C.G. de Beaufort

Dat valt me tegen van'm. In ieder geval had ik eerst een tijdje gewacht tot'ie geen zitje in de F1 kon krijgen. Dan pas had ik voor de E-coureur gekozen.

https://www.telegraaf.nl/sport/764751386/nyck-de-vries-kiest-voor-formule-e

Groet,

C.G. de Beaufort







Mickey

Je zou maar een kans laten lopen om bij Mercedes aan boord te komen. Prima keuze meen ik.

Sabai

En het kan altijd nog. Albon had ook al contact op zak voordat Helmut hem belde.

Sphinx

Het is uitermate slim. Niet alleen houdt Nyck zijn F2 SL-punten, maar goede resultaten in de FE leveren ook SL punten op. Dat is ook de route die Pascal Wehrlein na zijn ontslag bij Mercedes nam. Of het lukt is natuurlijk iets anders.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Formule 1 zit er volgend jaar nog niet in. Formula E met Mercedes en WEC met Team Netherlands Jumbo is gewoon zijn beste optie.
Hij is net iets te lang in de Formule 2/ GP3/ Formule Renault blijven hangen om echt door te breken naar de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2019 - 17:36:20
Formule 1 zit er volgend jaar nog niet in. Formula E met Mercedes en WEC met Team Netherlands Jumbo is gewoon zijn beste optie.
Hij is net iets te lang in de Formule 2/ GP3/ Formule Renault blijven hangen om echt door te breken naar de Formule 1.

Dat kwam juist door McLaren die dat wilde + hij is tot dit jaar ook nooit echt overtuigend geweest waardoor hij op een zijspoor is beland.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 19 september 2019 - 18:05:18
Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2019 - 17:36:20
Formule 1 zit er volgend jaar nog niet in. Formula E met Mercedes en WEC met Team Netherlands Jumbo is gewoon zijn beste optie.
Hij is net iets te lang in de Formule 2/ GP3/ Formule Renault blijven hangen om echt door te breken naar de Formule 1.

Dat kwam juist door McLaren die dat wilde + hij is tot dit jaar ook nooit echt overtuigend geweest waardoor hij op een zijspoor is beland.

Klopt, maar als hij meteen in zijn 1e jaar F. Renault had gewonnen dan was hij meteen door gestroomd ipv blijven hangen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2019 - 19:59:25
Klopt, maar als hij meteen in zijn 1e jaar F. Renault had gewonnen dan was hij meteen door gestroomd ipv blijven hangen...
Zijn eerste jaar deed hij het beter dan zijn teamgenoot Pierre Gasly, dus dat was prima. Het tweede jaar ging zijn auto niet en het derde jaar werd hij kampioen. Ik vind hem vooral nĂ¡ de F. Renault niet zo overtuigend. Uiteindelijk wint hij in elke klasse, maar hij heeft iets teveel tijd nodig. Zo is hij ingehaald door Leclerc en Norris.

Sphinx

Citaat
Klopt, maar als hij meteen in zijn 1e jaar F. Renault had gewonnen dan was hij meteen door gestroomd ipv blijven hangen...

Dat eerste jaar F. Renault had Mclaren hem bewust bij een middenmoter geplaatst om hem ook tegenslag te laten voelen, dus hartelijk dank Mclaren. Daarna had Nyck de pech dat Koiranen de nieuwe F. Renault niet onder de knie kreeg, pas na een monteurwissel halverwege ging dat lopen. Als ie meteen bij Koiranen was geplaatst had hij twee jaar eerder de WSR bereikt, maar ja ik weet het "as is verbrande turf"
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Je mag ook helemaal niet verwachten dat je direct Formule Renault Eurocup-kampioen wordt in je allereerste jaar in de autosport. Dat is niemand gelukt. Gasly niet, Albon niet, Leclerc niet, Vandoorne niet, Norris niet, Ocon niet (moet ik nog doorgaan?).

Sphinx

Dat mag, maar dat hoeft niet. Het ging me vooral om het team waar hij is neergezet. Meteen bij Koiranen en hij had een doorgewinterde crew die ook de auto kende. Dat was beter geweest voor zijn consistentie en hij had dan een jaar eerder in de F3.5 kunnen rijden, ipv steeds maar weer opnieuw proberen die F2.0 te winnen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Kampioen! Maar wat is het waard? Nyck is niet goed genoeg gebleken om door te stromen naar de Formule 1 dus het doel is niet gehaald. Volgend jaar Formule E bij Mercedes.

Breaktest

Citaat van: Wings op 29 september 2019 - 11:11:43
Kampioen! Maar wat is het waard? Nyck is niet goed genoeg gebleken om door te stromen naar de Formule 1 dus het doel is niet gehaald. Volgend jaar Formule E bij Mercedes.
Toch grote klasse - drie races voor het einde de titel veilig stellen. (Leuke sprintrace ook). Maar inderdaad, De Vries is iemand van de lange aanloop gebleken, en daar is tegenwoordig geen geduld meer voor. Vijf jaar terug zou ie de plek van Kubica hebben overgenomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Precies. Dus de mindset gaat om bij rijders. Zij weten dat je moet pieken op het juiste moment en geen ruimte is voor liefdadigheid. Alleen de sterkste overleeft. Een goeie aanvulling voor de discussie in dit topic.