Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ben benieuwd. Qua vermogen een stapje terug voor De Vries maar er is genoeg competitie. Daarnaast houdt McLaren hem aan in het junior-programma. Hij is nu toch wel aan zijn stand verplicht om meteen wat te laten zien in de ze competitieve klasse.

ART is dan ook wel een topteam.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

ART heeft nu De Vries, Leclerc en Albon bevestigd voor 2016. Jaar van de waarheid voor De Vries: kampioensauto met kampioenswaardige teamgeno(o)t(en).

gloudiesaurus

Klopt. Pakt hij de titel dan is hij weer "hot". Als Vandoorne doorstroomt naar de Formule 1 heeft De Vries zeker perspectief...

Lukt het niet in GP3 dan wordt het een lastig verhaal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ik zie geen reden om aan te nemen dat het hem niet zou lukken in GP3. In de Formule Renault 2.0 had hij direct de snelheid maar daarna wat tegenslagen, in zijn eerste jaar in de FR3.5 werd hij gelijk derde in het kampioenschap.

Maar hij is niet hot meer. Om dat weer te worden is 'slechts' derde worden niet voldoende denk ik. En hij is het ook aan zijn stand verplicht om direct voor de titel te gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 29 februari 2016 - 17:02:49
Ik zie geen reden om aan te nemen dat het hem niet zou lukken in GP3. In de Formule Renault 2.0 had hij direct de snelheid maar daarna wat tegenslagen, in zijn eerste jaar in de FR3.5 werd hij gelijk derde in het kampioenschap.

Maar hij is niet hot meer. Om dat weer te worden is 'slechts' derde worden niet voldoende denk ik. En hij is het ook aan zijn stand verplicht om direct voor de titel te gaan.

Klopt. Zal niet makkelijk worden, gelijk in je 1e jaar voor de GP3-titel gaan.

Een tweede jaar F. Renault 3.5 met support van Renault, zoals de klasse oorspronkelijk was, was natuurlijk ideaal geweest. Hij zegt zelf ook dat dit eigenlijk de bedoeling was.

Maar goed een GP3-race met De Vries maakt een Grand-Prix weekend nog aantrekkelijker  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Ik ben dan ook van plan een GP3 paragraaf onder ieder GP2 bericht toe te voegen  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Zo Nyck de Vries rijdt volgend jaar Formule 2 bij Rapax. Goede move!
Toch in het McLaren junior programma gebleven en de stap van GP3 naar Formule 2 gemaakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Stel, Alonso gooit dit jaar de handdoek in de ring omdat het niet loopt met Honda: wie staat er bovenaan in de pikorde in het Junior Programme? Nyck of Matshushita? Even los van dat ik niet verwacht dat McLaren graag twee rookies kiest (naast Vandoorne).

Sphinx

Volgens mij is Button nog steeds als reservecoureur beschikbaar? Mocht toch de keus op Nyck of Nobu vallen, dan vrees ik dat het niet alleen van hun prestaties af gaat hangen. Matsushita had wel het nummer 1 vorig jaar, maar hij reed heel wisselvallig en die schorsing voor zijn gestuntel in Baku was terecht. Toch is hij zo als Vlamingen zo mooi zeggen "poulain" van Honda, dus die kunnen gerust veel stampei gaan maken om weer een Japanner in de F1 te krijgen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 13 maart 2017 - 10:11:40
Stel, Alonso gooit dit jaar de handdoek in de ring omdat het niet loopt met Honda: wie staat er bovenaan in de pikorde in het Junior Programme? Nyck of Matshushita? Even los van dat ik niet verwacht dat McLaren graag twee rookies kiest (naast Vandoorne).

Ik ben bang dat McLaren op dit moment niet voor beide zal kiezen.
Zie de reactie ook van Sphinx. De Vries heeft de afgelopen jaren te weinig indruk gemaakt.
In het GP3 ook pas zesde vorig jaar, hij was daarin duidelijk de minder dan zijn teamgenoot Leclerc en Albon.
Hij heeft nu de kans om het te laten zien, presteren in Formule 2. Komt hij meteen zijn teamgenoten van vorig jaar weer tegen.
Het stoeltje bij Rapax is in ieder geval een goede move.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Heb ik iets gemist? Nyck zit toch niet meer in het McLaren programma?  ???

Jehoentelaar

#281
Dat dacht ik ook eigenlijk, maar de media geven enigszins tegenstrijdige meldingen daaromtrent.

Edit: of ik zoek dat gewoon even op de website van McLaren op: De Vries is er nog wél onderdeel van.

Sphinx

Citaat van: Jehoentelaar op 13 maart 2017 - 21:17:53
Dat dacht ik ook eigenlijk, maar de media geven enigszins tegenstrijdige meldingen daaromtrent.

Edit: of ik zoek dat gewoon even op de website van McLaren op: De Vries is er nog wél onderdeel van.

De verwarring kwam doordat de media Nyck's tests bij de DTM en WEC teams meteen als ontslag betitelden, tot hij dus weer opnieuw bevestigd werd, maar dat werd bijna nergens opgepikt. Nu hij toch in de F2 start, komt naar boven dat hij idd wél nog de steun van Mclaren heeft.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Nyck de Vries heeft zijn eerste testdag als officiële Formule 2-coureur afgesloten op een zevende plaats. De Nederlander reed namens Rapax een tijd van 1:29.625 op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Daarmee stond hij na de ochtendsessie nog vierde.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f2/223327/de-vries-zevende-na-eerste-testdag-in-barcelona

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 13 maart 2017 - 21:07:09
Heb ik iets gemist? Nyck zit toch niet meer in het McLaren programma?  ???

Zit er gewoon in. Er waren geruchten dat hij er uit zou gaan omdat hij een sportscar Ferrari testte. Echter is het bericht niet correct gebleken en heeft McLaren hem voor dit jaar gewoon weer bevestigd.

De Vries reed gisteren een race-simulatie voor Rapax. In de ochtend, op een natte baan was hij 4e.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is