Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Matthijs op 08 november 2014 - 09:48:01
Ik verbaas me er alleen over dat Nyck niet 1 'snel' rondje gereden heeft tijdens de driedaagse test. Wellicht was dat ook helemaal niet hun programma.
Mjah zoals ik eerder al aangaf, De Vries is samen met Tunjo nog maar de enige coureur met een contract voor volgend jaar. Waarom nu al focussen op snelle tijden? Dat De Vries snel is en dat de DAMS de snelste auto van het veld is, dat weet iedereen wel. Laat hem eerst maar lekker aan de afstelling werken. Er komen nog genoeg tests aan waarin hij de limiet kan opzoeken.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 08 november 2014 - 12:14:54
Citaat van: Matthijs op 08 november 2014 - 09:48:01
Ik verbaas me er alleen over dat Nyck niet 1 'snel' rondje gereden heeft tijdens de driedaagse test. Wellicht was dat ook helemaal niet hun programma.
Mjah zoals ik eerder al aangaf, De Vries is samen met Tunjo nog maar de enige coureur met een contract voor volgend jaar. Waarom nu al focussen op snelle tijden? Dat De Vries snel is en dat de DAMS de snelste auto van het veld is, dat weet iedereen wel. Laat hem eerst maar lekker aan de afstelling werken. Er komen nog genoeg tests aan waarin hij de limiet kan opzoeken.

Het viel mij ook al op. Maar hij heeft wel een groot aantal ronden gereden. Denk dat ze op andere zaken gefocussed zijn.
Daarnaast heeft Nyck een contract dus hij kan lekker rustig zijn programma afwerken ipv snelle rondetijden neerzetten voor de buitenwacht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatART is het enige team waarbij al twee coureurs bekend zijn. Het zijn niet de minsten: met Nyck de Vries en Charles Leclerc zijn meteen twee belangrijke titelkandidaten genoemd. De Vries wordt na zijn derde plaats in het Formule Renault 3.5-kampioenschap door McLaren in de GP3 geplaatst met de opdracht kampioen te worden. Meer budget kan het team zich helaas niet veroorloven nadat het in de Formule 1 naar de negende plaats in het constructeurskampioenschap afzakte. Je zou De Vries' plaatsing in de GP3 als een stap terug kunnen ervaren (in pk's is dat zeker zo), maar GP3 is wel een sterk kampioenschap en de coureur uit Sneek wordt zo onder dezelfde druk gezet als in zijn derde jaar Formule Renault 2.0 – een druk die hij in 2014 overigens glansrijk wist te weerstaan. Met GP3-kampioenen loopt het bovendien zelden slecht af.
Bron: Autosport.nl

Hij rijdt dus volgend jaar GP3 bij Art. Met Leclerc wel een hele sterke teamgenoot.
Had hem liever GP2 zien rijden. Racing Engineering had interesse, het team van Rossi van dit jaar. Alleen McLaren wilde dus GP3 voor De Vries.

Wordt een jaar voor de waarheid voor hem. Eigenlijk moet hij gewoon kampioen worden, al is GP3 een hele competitieve klasse, en presteren tegenover Leclerc.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Mooie uitdaging voor Nyck, ik denk mooier dan GP2. Gaat wel goed komen, daar ben ik van overtuigd.
Peace out yo.

Sphinx

Racing Engineering was een mooie team geweest, maar ik vind qua concurrentie de GP3 de betere optie. Luca Ghiotto volgde een beetje dezelfde route, al reed hij in de WSR wel voor achterhoedeteam Draco. Dat je er niet zomaar even instapt bewees Ghiotto zelf die in België en Italië meereed in 2014 en toen geen enkel punt pakte. Nu ging dat veel beter en werd hij tweede en had een polerecord te pakken. Ocon had alleen een heel constant seizoen met een runnerup-record (meeste tweede plaatsen), waar hij kampioen mee werd.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Hopelijk kan De Vries hetzelfde doen als Ocon.
Wel mooi dat we De Vries kunnen zien in het voorprogramma van de Formule 1  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

CitaatHij rijdt dus volgend jaar GP3 bij Art. Met Leclerc wel een hele sterke teamgenoot.

Omdat Nyck de Vries nog niet is bevestigd, ben ik eens op de site van ART Grandprix gaan snuffelen. Honda-protegé Nirei Fukuzumi is 2 dagen geleden aangekondigd als GP3 rijder, waarschijnlijk ipv Leclerc, die bij de Ferrari Academy is gehaald. ART heeft nog geen aankondigingen vwb Nyck gedaan, maar wel op 4-2-2016 een biografie pagina voor hem aangemaakt, waar heel summier opstaat dat hij GP3 bij ART zou rijden. Hopelijk klopt het ook en is het geen "voor het geval dat" actie.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Zou jammer zijn. De Vries tegen Leclerc is gewoon op papier al een fantastische strijd: het al dan niet verslaan van deze teamgenoot kan voor beide rijders een make-or-break zijn in hun carrière.

Sphinx

Het enige sprankje hoop wat ik daar nog heb is dat GP3 teams drie auto's in mogen zetten. Ocon is nu reserverijder bij Renault en DTM rijder. Celis is naar FI opgeschoven en Marvin Kirchhöfer wil naar eigen zeggen een stap omhoog maken, dus in theorie zijn er nog twee plaatsen over *fingers crossed dat Ferrari Leclerc niet verplicht bij Trident stalt*
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 14 februari 2016 - 22:05:22
CitaatHij rijdt dus volgend jaar GP3 bij Art. Met Leclerc wel een hele sterke teamgenoot.

Omdat Nyck de Vries nog niet is bevestigd, ben ik eens op de site van ART Grandprix gaan snuffelen. Honda-protegé Nirei Fukuzumi is 2 dagen geleden aangekondigd als GP3 rijder, waarschijnlijk ipv Leclerc, die bij de Ferrari Academy is gehaald. ART heeft nog geen aankondigingen vwb Nyck gedaan, maar wel op 4-2-2016 een biografie pagina voor hem aangemaakt, waar heel summier opstaat dat hij GP3 bij ART zou rijden. Hopelijk klopt het ook en is het geen "voor het geval dat" actie.

Als er een biografie-pagina is aangemaakt kunnen we er wel van uitgaan dat De Vries volgend jaar bij ART rijdt denk ik  :)
Jammer van Leclerc, zou voor De Vries een goede sterke teamgenoot zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Ik volg hem niet echt, maar komende uit FR3.5 had ik wel gedacht dat hij de stap naar GP2 zou kunnen maken en niet GP3.

Nu goed, met het nieuwe licentiepuntensysteem zal het niveau van de GP3 wel wat stijgen, neem ik aan. De auto's zijn wel minder snel, wat dat betreft is dit toch een stapje terug.

Sphinx

Wat auto betreft zeker, maar ja. De F3.5 is nu een soort Euroformula Open F3.5 en de grote F1-teams hebben hun handen ervan af getrokken, dus ben je niet veel meer in beeld. GP2 is duur als je niet bij ART of DAMS terecht kunt (Matsushita en Sirotkin zaten al bij ART en Latifi pakt helaas bij DAMS de plek naast Lynn over). Qua deelnemersveld is de GP3 echter wél een leuke verzameling aan het worden waar Nyck toch een aantal bekende namen uit de Renault Cups tegenkomt: Jack Aitken, Jake Hughes, Kevin Jörg, Matt Parry. Jake Dennis komt over uit de F3 en Antonio Fuoco gaat zijn tweede seizoen in. Ik hoop nog steeds dat ART nog een auto voor Charles Leclerc houdt, want daarin schuilt hem de kneep, je moet zichtbaar zijn in F1 weekends. Daar is GP3 wél perfect voor.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Dat de FR3.5 niet meer zo interessant is, snap ik. Toch had ik gehoopt dat McLaren hem in de GP2 zou kunnen droppen. Maar ach, misschien liever bij een goed GP3-team dan een matig GP2-team?

Matthijs

In de oude situatie was FR3.5 een stapje hoger dan GP3. Maar in de nieuwe situatie zal de 3.5 wegzakken vrees ik. GP2 was logischer geweest, maar GP3 is een prima klasse. Als hij dit jaar een 'Oconnetje' doet (en laten we eerlijk zijn, hij is het bijna aan zijn stand verplicht), dan staat hij gewoon weer in de spotlights.