Robert Doornbos

Gestart door Wizard, 14 september 2011 - 16:41:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Folkert op 06 augustus 2012 - 23:22:13
Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2012 - 20:57:31
Ja, maar als de rechter zo'n uitspraak doet, zal er wel wat voor te zeggen zijn.
Dat vraag ik me af. Zijn vaker zaken geweest waarin de eerlijkheid ver we zoeken is. Muermans is nou niet echt de meest betrouwbare persoon.

Nee, maar de rechter wel. Ik kan niet alle stukken inzien, ik heb geen flauw idee wat er speelt, maar als de rechter zoiets beslist dan ga ik ervan uit dat hij in de meeste gevallen dat op een eerlijke en rechtvaardige wijze heeft gedaan. Ik kan niet beoordelen of het een lening was destijds of een sponsordeal. Daar zullen gerust papieren van zijn. Het is niet omdat Doornbos autocoureur is dat hij niet aan zijn verplichtingen hoeft te voldoen.

Net als met Verstappen eigenlijk, maar dan andersom: die werd hier al veroordeeld voor vrouwenmishandeling, terwijl dat even later gewoon verworpen werd. Dan ga ik ervan uit dat hij dat dan ook niet gedaan heb. Ik weet dat rechters ook fouten maken, maar zolang ik 'mijn' waarheid alleen uit de krant verneem, ga ik maar uit van wat justitie roept.

Franky R.

Het punt in deze is dat Muermans handig gebruik heeft gemaakt van een eerdere trucje. Om geld te besparen, werd er gesproken van een lening ipv sponsorbedrag.


RD dacht er destijds niet aan dat er wel eens een vastgoedcrisis zou kunnen voorkomen. Muermans ook niet, maar hij toont hierbij zijn meedogenloosheid om koste wat kost aan geld te komen.


Doornbos heeft niets te maken met het wanbeheer/financiele pech van Muermans, maar hij wordt er wel mee gepakt. En natuurlijk heeft die rechter gelijk...Die kijkt immers puur naar het opgestelde contract en niet naar de intentie tussen Robert en Muermans.

gloudiesaurus

Volgens Doornbos gaat het overigens alleen over de BV Doornbos, niet over een persoonlijke faillissement. Dan zou er voor Muermans weinig te halen zijn, benieuwd hoe de rechter hier over beslist.

Zou wel krom zijn als het in contract staat dat het echt om een lening zou gaan... dan had Doornbos het nooit moeten tekenen natuurlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/soap_muermans_vs._doornbos_duurt_voort/

Het duurt maar voort, 6,5 miljoen Euro voor een teststoeltje bij Red Bull in 2006. Waanzin als je het mij vraagt  :o
Daar hij in die tijd ook makkelijk een jaar Grand-Prix voor kunnen rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Zoveel geld... Dan ben je echt niet goed bij je knikker... Zeker als je bedenkt dat RedBull toen nog niet eens een topteam was.

gloudiesaurus

CitaatRobert Doornbos heeft zijn diensten aangeboden bij het nieuwe DTM-team van BMW. Zo heeft hij vrijdag aan GPUpdate.net laten weten. De Rotterdammer aast al jaren op een zitje in de DTM en heeft nu zijn zinnen gezet op een stoeltje bij BMW Team MTEK, dat dit jaar in het Duitse toerwagenkampioenschap debuteert.

"Het begint wel weer te jeuken", bekent Doornbos tegenover GPUpdate.net, als hem gevraagd wordt naar zijn plannen om dit jaar weer te gaan racen. "Maar het moet wel in een kampioenschap gebeuren dat mij interesseert. Na een aantal jaren in de Formule 1 en IndyCars actief te zijn geweest, ben ik wel verwend geraakt als coureur, als het gaat om het niveau van de competitie en alles daarom heen."

Doornbos ziet de DTM wel als een goede optie voor dit jaar. "De DTM trekt mij wel", laat de voormalig coureur van Minardi en Red Bull weten. "Ik heb mijn diensten ook aangeboden bij het nieuwe BMW-team, dat geleid wordt door de Nederlander Ernst Knoors. Ik ken hem nog uit mijn Formule 1-tijd. Ik heb ze laten weten dat ik beschikbaar ben en dat ik graag eens met een DTM-auto zou testen."

Doornbos liet verder weten dat hij niet wakker ligt van het feit dat zijn oude sponsor Harry Muermans eind december beslag heeft laten leggen op de naam Bobby D. "Dit was alleen maar een soort van artiestennaam voor in de Verenigde Staten. Als Muermans die graag wil hebben als aandenken aan alle mooie momenten, vind ik dat prima. Daar had hij echt geen beslag voor hoeven te leggen. Een hoop sensatie om niets dus. Als ik weer ga racen, doe ik dat gewoon als Robert Doornbos."

Zou leuk zijn voor hem als hij daar aan de bak kan. DTM is toch wel een serieuze klasse...  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Iemand de Formule 1 / Racereport vorige maand gelezen?
Staat een groot artikel over Doornbos in...

Wat een smerige spelletjes worden er gespeeld.
En nogmaals worden die bedragen genoemd, 6,5 miljoen  voor Red Bull in 2006.
Alleen om te testen  ::) ::)

Ik las trouwens ook dat zijn zus en ex- manager, Madelon Doornbos, enige tijd met Patrick Huisman was getrouwd.
Ze heeft een kind van hem, ze is nu weer vrijgezel  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2013 - 23:56:25
Iemand de Formule 1 / Racereport vorige maand gelezen?
Staat een groot artikel over Doornbos in...

Wat een smerige spelletjes worden er gespeeld.
En nogmaals worden die bedragen genoemd, 6,5 miljoen  voor Red Bull in 2006.
Alleen om te testen  ::) ::)

Ik las trouwens ook dat zijn zus en ex- manager, Madelon Doornbos, enige tijd met Patrick Huisman was getrouwd.
Ze heeft een kind van hem, ze is nu weer vrijgezel  ;)


Nee, niet gelezen...Wist wel dat er ruzie was om het geld, maar in Quote [wat ik ook lees] gelezen dat Muermans als een kat in het nauw is gaan springen. Vastgoedbaas wordt vastgoedbangert... ::)


En leuk nieuws dat Madelon weer vrijgezel is... :P :P :P








gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik weet niet wie gelijk heeft in de kwestie, daarover kan ik geen uitspraken doen. Maar wat voor ongelooflijk incapabele droplul moet je zijn als je een miljoenenbedrag leent aan iemand die actief is in een sport waarin slechts de selected few salarissen ontvangen waarmee ze dat bedrag ooit terug kunnen betalen. Dan ben je echt compleet achterlijk, sorry voor de woordkeuze.

Misschien heeft muermans contractueel gelijk, nogmaals, daar heb ik geen kijk op, maar qua common sense vind ik hem sowieso een verliezer.

0634

Het lijkt ook meer op een privé oorlogje inmiddels. Beetje jammer dat dit zo moet.

Wings

Citaat van: Franky R. op 07 juni 2013 - 00:51:52
En leuk nieuws dat Madelon weer vrijgezel is... :P :P :P

Zo speciaal is ze ook weer niet hoor. Maar over smaak valt niet te twisten. ;) Verder eens met Perton dat het wel erg naïef is van Muermans.

gloudiesaurus

#42
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2015 - 17:39:13
Het lijkt ook meer op een privé oorlogje inmiddels. Beetje jammer dat dit zo moet.

Klopt. Als je leest waarmee er allemaal gedreigd wordt.
Zo zou Doornbos foto's openbaar willen maken van Muermans in sexclub...

Er was dus een BV waarin al het geld gestort werd. Vanuit deze BV werden dan weer alle betalen verricht voor de carrière van Doornbos.
Sponsorinkomsten van Doornbos kwamen ook in die BV binnen.

Wat raar is dat Doornbos op een gegeven moment inkomsten op zijn privé-rekening liet storten en niet in de BV.
Als je het vonnis leest zie je op een gegeven moment wel mails van de vader van Doornbos.
Die stelde voor om schuld in de BV, dus aan Muermans, af te lossen i.p.v. sponsorinkomsten zelfs te cashen.
Dat is dan wel merkwaardig.

Maar het is een raar verhaal. En nu Muermans zelf niet meer zo rijk is als vroeger wil hij gewoon zijn geld terug.
Leestip is overigens de Vastgoedfraude. Hierin wordt Muermans ook meermalen genoemd.
Hij gebruikte de bezoeken aan de Minardi/ Jordan - pits vooral om vrienden en hoge bazen mee te nemen van het Philips-pensioenfonds. Die waren gek van Formule 1 en vonden de bezoeken in de pits met een prive-jet fantastisch. Diezelfde mensen gunden Muermans vervolgens voor een te lage marktprijs vastgoedprojecten. Muermans verdiende iljoenen. Daarvan profiteerde Muermans niet alleen, maar ook de hoge bazen bij Philups. De grote verliezer zijn de mensen die bij Philips pensioen opbouwden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Robert Doornbos moet ruim 7 ton terugbetalen aan Muermans + 6 miljoen van hun gezamelijke BV :

https://www.telegraaf.nl/sport/autosport/1727704/doornbos-moet-10-miljoen-toch-terugbetalen

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Correctie, Doornbos moet aan de gezamenlijke BV 10 miljoen Euro terug betalen.

Eerste zaak won Doornbos, nu Muermans. De advocaat van Doornbos heeft al laten weten zeer waarschijnlijk naar de hoge raad te gaan.
Doornbos was niet bereikbaar voor commentaar en viert ondertussen lekker vakantie in Dubai  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is