Vandaag in de F1-geschiedenis....

Gestart door 0634, 05 augustus 2011 - 09:06:36

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Het is vandaag precies 83 jaar geleden dat Carel Godin de Beaufort geboren werd. Godin de Beaufort was een van de pioniers wat Nederlandse deelname aan de Formule 1 betreft. Hij was de eerste Nederlander die punten wist te scoren in de Formule 1.

Groet,

Carel


C.G. de Beaufort



1927 : Sunbeam, 1000 pk. Snelheidsrecord op... 327 km/h!

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Niet heel veel veranderd dus eigenlijk, kijkende naar de Veyron. Beetje topsnelheid alleen. ;)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 april 2017 - 13:12:48
Het is vandaag precies 83 jaar geleden dat Carel Godin de Beaufort geboren werd. Godin de Beaufort was een van de pioniers wat Nederlandse deelname aan de Formule 1 betreft. Hij was de eerste Nederlander die punten wist te scoren in de Formule 1.

Groet,

Carel

In Zandvoort welteverstaan!

Sabai

#1144
Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 april 2017 - 13:12:48
Het is vandaag precies 83 jaar geleden dat Carel Godin de Beaufort geboren werd. Godin de Beaufort was een van de pioniers wat Nederlandse deelname aan de Formule 1 betreft. Hij was de eerste Nederlander die punten wist te scoren in de Formule 1.

Groet,

Carel

Familie van toevallig?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 30 april 2017 - 09:47:47
Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 april 2017 - 13:12:48
Het is vandaag precies 83 jaar geleden dat Carel Godin de Beaufort geboren werd. Godin de Beaufort was een van de pioniers wat Nederlandse deelname aan de Formule 1 betreft. Hij was de eerste Nederlander die punten wist te scoren in de Formule 1.

Groet,

Carel

Familie van toevallig?

Nou, nee Sabai. Hij was één van de eerste toen ik errug jong waarvan ik de naam herinnerd heb, tesamen met Jim Clark. Hij reed toen nog.

Voor de rest, mijn naam gaat terug tot 1675.

Groet,

C.G. Beaufort

C.G. de Beaufort

#1146


1938 Mercedes-Benz W125 specificaties

Motor: MD 25 DAB / 3 60 graad V12
Motorstand: in de voorlengte
Luchtinlaat: Twin Roots Superchargers
Kleppen: DOHC 4 kleppen per cilinder
Verplaatsing: 5,576,75 cc / 340,31 in (82,0 x 88,0 mm)
Compressie: 9,17: 1
Vermogen: 541 kW (736 PS, 725 pk) 5800 rpm
Vermogen / verplaatsing 131,97 PS (97,06 kW, 130,16 pk) per liter
Vermogen / gewicht: 621,1 PS (456,8 kW, 612,6 pk) per ton
Transmissie: 4 -snelheid handleiding
Motorkoeling: ijs aangevuld normaal koelmiddel aangezien luchtinlaatjes zeer klein gehouden werden om de aërodynamische stroming over en om de auto te verbeteren

Record :

Rudolf Caracciola's record race met de Mercedes-Benz W125 was 432.7 km/h over een kilometer is gevestigd op 28 januari in 1938. Hij behoudt de snelste officiële record op de publieke weg tot in 2015...

Btw, Caracciola werd de F1-kampioen in 1937. Bovengenoemde foto zie je'm op GB op Donington in 1937.

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Wat een prachtige wagen. Samen met Auto Union de giganten van voor de oorlog.

C.G. de Beaufort



Eddie Herzberger

Eddie Herzberger, een vergeten held en de eerste die een GP won, nl. Grand Prix des Frontières in België in 1936. De aanschaf in 1934 van een MG K3 Magnette maakte dat mogelijk. Samen met zijn trouwe monteur Jacques van der Pijl perfectioneerde hij de Britse lichtgewicht tot een verfijnde racemachine. Natuurlijk kon hij het daarmee niet opnemen tegen de Mercedessen, Auto Unions en Alfa Romeo's van die tijd. Maar Hertzberger was zich goed bewust van zijn mogelijkheden: er waren genoeg GP's van minder statuur, waar de toppers niet kwamen opdagen. Zo ook in 1936, toen ze naar het Waalse Chimay afreisden voor de Grand Prix des Frontières. Het werd een slijtageslag. De snellere auto's van Ruesch, Legat en Barowski haalden het einde niet, waardoor Eddie Hertzberger opeens aan de leiding reed, verstandig sturend als altijd. 'Rijd met het hoofd, niet met het gaspedaal', zo was zijn motto. Met ruime voorsprong reed hij de wedstrijd uit. Nederland was in bezit van een Grand Prix-winnaar.

Lees verder : http://svcc.nu/eddy-herzberger/

Groet,

C.G de Beaufort


Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 mei 2017 - 18:25:35


Eddie Herzberger

Eddie Herzberger, een vergeten held en de eerste die een GP won, nl. Grand Prix des Frontières in België in 1936. De aanschaf in 1934 van een MG K3 Magnette maakte dat mogelijk. Samen met zijn trouwe monteur Jacques van der Pijl perfectioneerde hij de Britse lichtgewicht tot een verfijnde racemachine. Natuurlijk kon hij het daarmee niet opnemen tegen de Mercedessen, Auto Unions en Alfa Romeo's van die tijd. Maar Hertzberger was zich goed bewust van zijn mogelijkheden: er waren genoeg GP's van minder statuur, waar de toppers niet kwamen opdagen. Zo ook in 1936, toen ze naar het Waalse Chimay afreisden voor de Grand Prix des Frontières. Het werd een slijtageslag. De snellere auto's van Ruesch, Legat en Barowski haalden het einde niet, waardoor Eddie Hertzberger opeens aan de leiding reed, verstandig sturend als altijd. 'Rijd met het hoofd, niet met het gaspedaal', zo was zijn motto. Met ruime voorsprong reed hij de wedstrijd uit. Nederland was in bezit van een Grand Prix-winnaar.

Lees verder : http://svcc.nu/eddy-herzberger/

Groet,

C.G de Beaufort



Mooie post Beaufort!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort



Jochen Rindt rijdt in Monaco met een Lotus 49C en werd de winnaar, hetzelfde jaar dat hij later een postuum wereldkampioen F1 kreeg na een ongeluk op Monza.

Groet,

C.G. de  Beaufort

Sabai

Dit blijf ik altijd gave auto's vinden 8)

Mickey

Ik ook. Sfeertje ook, met die oude reclames etc. Geweldig.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 21 mei 2017 - 09:47:45
Dit blijf ik altijd gave auto's vinden 8)

In datzelfde jaar ging Lotus over op de Lotus 72, de eerste F1-bolide dat geen sigaarvorm had. Helaas betekende die messcherpe punt gelijk zijn dood toen hij onder de vangrail kwam

Fietser

@Matthijs, ik denk niet dat de scherpe neus (de Lotus 72 werd destijds ook wel taartschep genoemd) de reden was van Rindt's dood. Hij klapte beslist vol op de vangrail maar schoof er niet onderdoor. De vangrail zorgde er daarentegen voor dat Rindt hard terugketste waarna zijn Lotus als een gek een zandbak in pirouettereerde, maar dat zou wellicht ook zijn gebeurd met elke andere F1-type (dus ook met een destijds gebruikelijke 'sigaarvorm'). De dood van de Oostenrijker werd mogelijk veroorzaakt door een combi van 3 elementen waarbij niet zeker is of de klap de grote boosdoener was, want misschien kwam het wel door de angstwekkende carambole die volgde.
Ten eerste werd Rindt gewurgd door zijn eigen veiligheidsriem. Ten tweede: doordat hij geen heupgordel droeg (vond'ie gevaarlijk bij brand) schoof hij onderuit en naar voren waardoor zijn borstkas werd geplet tegen de stuurkolom. Ten derde werd zijn hals opengesneden door een stukje glas of plastic van de cockpitrand. Afijn, toen het stof was opgetrokken en de hulptroepen arriveerden bleek al snel dat de nieuwe wereldkampioen niet meer ademde.