De carierre van Jos Verstappen

Gestart door gloudiesaurus, 01 augustus 2011 - 21:23:25

« vorige - volgende »

0634

Was er ook niet een deal met Sauber die op het laatste moment niet doorging? Zoiets staat me bij.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 06 augustus 2011 - 14:33:09
Ja McLaren had interesse, maar Jos koos voor Benetton. Als je voor Benetton kan rijden moet je dat altijd doen, McLaren was in 1994 ook niet meer het topteam...

Dat maakt niks uit, Jos was niet klaar voor een topteam als Benetton. Hij was nog te jong en onervaren, bovendien kwam hij in een team terecht waar alles draaide om 1 persoon. Dat alles zorgde ervoor dat Jos Verstappen véél langzamer was dan de Duitser en slechts een handjevol punten bij elkaar sprokkelde in een kampioenwaardige auto. En met heel veel geluk 1 podium. Dit resulteerde in weinig interesse van andere teams. Die interesse kwam veel later en van 'verkeerde teams'. Had hij naar Weber geluisterd zou hij getest hebben en naar een debuut kunnen toewerken. Gezien Jos best een aardig potje kon sturen had hij wellicht veel meer uit z'n carriere kunnen halen. Weber zegt dat natuurlijk niet zomaar.

Enzo

#17
Citaat van: gloudiesaurus op 06 augustus 2011 - 14:33:09
En in de media was Verstappen ook geen topper... Ik herinner me een uitzending met Rob Kamphuus ;)

http://youtu.be/U3Yn8LrlEv0


Enzo

Ook al heeft Jos wat slechte media momentjes gekend, neem ik hem dat helemaal niet kwalijk.
Het lijkt me best irri om steeds de paparazzi in je nek te hebben hijgen, begrijp het dus ergens wel.
Jos was voor mij een held destijds en keek met plezier naar z'n races.  8)

Wizard

Tsja, dan nog kun je je fatsoen houden. De media en het commerciële is juist wat 'jouw' salaris bepaald. Justin Wilson houdt in dat eerste filmpje ook z'n fatsoen. Wil je geen media aandacht, prima, pluk daar dan ook niet de vruchten van.

JimPunkRawker

z'n carrière is vandaag verder gegaan in een Tyrrell op Zandvoort in de Masters of F3  :D

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races


gloudiesaurus

Nostalgie! Ik herinner me het als de dag van gisteren, Tyrrell met Salo als teamgenoot ;) Eind 1997 werd Tyrrell overgenomen door B.A.R en kozen ze voor Ricardo Rosset ipv Verstappen. Takagi liet in 1998 bij vlagen nog best leuke dingen zien...

Verstappen kwam later dat seizoen (in Frankrijk) bij Stewart terug als plaats vervanger van de teleurstellende Jan Magnussen. Dat huwelijk begon goed totdat er scheurtjes kwamen. Zo moest Verstappen in Monza bijv. al vroegtijdig uitstappen omdat Stewart de auto wilde sparen. Ook waren er discussies met Jackie Stewart omdat deze zich bemoeide met de rijstijl van Verstappen. Verstappen werd voor 1999 werd vervangen door Herbert. Herbert won met veel geluk in 1999 de Grand-Prix van Europa op de Nurburgring.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Wizard op 06 augustus 2011 - 17:42:31
Tsja, dan nog kun je je fatsoen houden. De media en het commerciële is juist wat 'jouw' salaris bepaald. Justin Wilson houdt in dat eerste filmpje ook z'n fatsoen. Wil je geen media aandacht, prima, pluk daar dan ook niet de vruchten van.


Het is toch wel wat genuaneerder, hoor!


Kamphues drukte zomaar een microfoon onder de neus van Jos, en dan effe verwachten dat Jos eventjes meewerkt?! Omdat hij een tv-cameraploeg bij zich heeft?


In die tijd wilde iedereen wel wat van Jos Verstappen, zonder dat hij er wat beter van werd...een snellere auto bijvoorbeeld. Tja, ik kan het ergens wel begrijpen...Zeker hoe er toen over 'grindbak-Jos' werd geschamperd.






Enzo


Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2011 - 01:42:47
Citaat van: Wizard op 06 augustus 2011 - 17:42:31
Tsja, dan nog kun je je fatsoen houden. De media en het commerciële is juist wat 'jouw' salaris bepaald. Justin Wilson houdt in dat eerste filmpje ook z'n fatsoen. Wil je geen media aandacht, prima, pluk daar dan ook niet de vruchten van.


Het is toch wel wat genuaneerder, hoor!


Kamphues drukte zomaar een microfoon onder de neus van Jos, en dan effe verwachten dat Jos eventjes meewerkt?! Omdat hij een tv-cameraploeg bij zich heeft?


In die tijd wilde iedereen wel wat van Jos Verstappen, zonder dat hij er wat beter van werd...een snellere auto bijvoorbeeld. Tja, ik kan het ergens wel begrijpen...Zeker hoe er toen over 'grindbak-Jos' werd geschamperd.

Tsjaaaaaa, dat zijn de nadelen van je vak. Buiten het feit dat de toon de muziek maakt. Er zijn veel manieren om te vertellen dat je ergens geen behoefte aan hebt, dit is één van de minst tactische. Plus, Verstappen heb ik zelf een keer i.r.l mogen ontmoeten en was arroganter en moeilijker toegankelijk dan een Michael Schumacher welke 40 keer zo populair was. Ik heb Verstappen 3 keer gezien en de derde keer heb ik hem ontweken. Kwal! Geef me dan maar Schumacher. Die gaat heel anders met zijn fans om. Verstappen liep destijds naast zijn schoenen en behoorlijk. En dat siert en niet. Dáárom werd hij vaak terecht door de media bekritiseerd.

Franky R.

@Wizard,


Dat zou kunnen...maar Jos werd net zo makkelijk door de Nederlandse media afgemaakt. De "grappen" over Jos en grindbakken circuleren nu nog...


En dat is storend!


Ook ik heb Verstappen ontmoet, maar verder dan een kort knikje ben ik niet gegaan. Dat knikje werd wel beantwoordt...Of het feit dat ik met mijn kart stond te wachten moet ook meegespeeld hebben?


En nee, ik heb niet (nooit) tegen hem gereden... :)


Andere coureurs die ik heb ontmoet zijn, Doornbos (niet zo moeilijk, want de hoofdkantoor van zijn pa, hijskranen, zit op enkele meters hemelsbreed bij mij huisje vandaan)...Crevels, Tom Coronel, Trulli (City Racing 2009 of 2008)...Maar heb mij het meeste geërgerd aan ene C. Albers...Pffffff!

gloudiesaurus

Verstappen was niet altijd tactisch met zijn fans en media, dit heeft hem in zijn carrière zeker ook niet meegewerkt...
Albers en vooral Doornbos waren op dat aspect veel beter.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 22 augustus 2011 - 20:43:21
Verstappen was niet altijd tactisch met zijn fans en media, dit heeft hem in zijn carrière zeker ook niet meegewerkt...
Albers en vooral Doornbos waren op dat aspect veel beter.


Ja,


Maar die hebben het ook weer van Jos geleerd hoe het niet moest... ;)  ...BTW, ik vond Doornbos lekker fris en vrij dan Christian "Maximum Attack" Albers.