Man van de wedstrijd: Canada

Gestart door 0634, 12 juni 2011 - 23:27:46

« vorige - volgende »

Wie was de man van Canada

Button
19 (73.1%)
Vettel
2 (7.7%)
Webber
0 (0%)
Schumacher
4 (15.4%)
Petrov
0 (0%)
Massa
1 (3.8%)
Koba
0 (0%)
Alguersuari
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Buemi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Edwin90

Ik heb Vettel gestemd. Vettel?! Ja, Vettel.

Hij reed van A tot Y aan kop. Enkel de schuiver in de laatste ronde koste hem de zege. De pitstops bij Vettel waren perfect/slim getimed. Welliswaar met wat geluk van het uitkomen van de Safety Car.

Ook draag ik een lichtelijke voorkeur voor Massa, die reed een goeie race enkel zijn inschattingsfout door met slicks op het natte te komen koste hem de kop. Een welgemeende vloek klonk er vervolgens ook door mijn huiskamer. De actie in de laatste ronde was een hele pittige, een beetje als bij Kubica op Fuji in 2007.

Wizard

Button heeft mij gisteren pijnlijk verduidelijkt dat ik hem jaren lang onderschat heb. Nee, nog steeds vind ik Button niet de beste rijder van het veld maar wat is-ie puur! Een echte racer! Als het tegenzit is hij juist op z'n sterkst en geeft hem dat een extra push. Een ongekende prestatiedrang welke hij, als één van de weinige kan omzetten in prestatie. Als Ferrari-fan was ik veel meer bezig met Button, dan met beide Ferrari-rijders. Wat heb ik genoten van deze man, écht. Fantastisch, geniaal, briljant, geen idee hoe ik het moet betitelen, maar de man van de race is hij zeker!

supersteven

button of de safetycar ik ben nog aan het twijfelen
let the sunshine shine in your heart

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 07:25:43
Citaat van: Gerard op 13 juni 2011 - 00:47:49
Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 00:42:50
Ok, allereerst, uiteraard Button man de wedstrijd. Maar we moeten het nu ook niet gaan overdrijven, hij mag dan 6 stops hebben gemaakt, hij heeft natuurlijk ook heel veel tijd cadeau gekregen door alle SC's. In de regen was Vettel veruit de beste, reed in een paar rondjes seconden weg bij de Alonso en later Koba. Vettel reed idd veels te conservatief op het eind, toen ie in de gaten kreeg dat Button er aan kwam kon ie zo ineens bijna 2 seconden harder. Maar toch knap van Button dat ie m toch nog weet binnen te halen, nu maar hopen dat ie niet alsnog een straf krijgt. Dat zou ik zelf als Vettel fan liever niet zien, omdat het gewoon niet terecht zou zijn.
Schumacher ook netjes idd, maar die had op het eind een topsnelheid probleem volgens mij, Webber en Button vlogen er gewoon langs. Massa was ook weer eens goed trouwens

Daar heb je inderdaad wel een punt, (met het door mij vetgedrukte deel) ;) Daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Zeker had hij voordeel van de laatste SC situatie. Maar dat gold voor alle jagers, zoals Schumacher, Webber, etc.. Schumacher en Button hadden eerder juist pech dat de SC kwam nadat ze net hadden gepit.


hij had voordeel bij alle SC situatie's, vooral omdat hij daar steeds heel veel tijd mee terug won. De laatste zelfs 75 seconden!! Maar goed, dat hoort ook bij racen, prima dat button daar zn voordeel mee doet. Dat Button en anderen gokken op intermediates terwijl er een paar ronden later een gigantische stortbui komt kan ik geen pech noemen, die bui kon nooit als een verrassing zijn gekomen. Maar goed, Button heeft een geweldige race gereden, maar Vettel heeft m hem ook wel een beetje cadeau gedaan, die zat al lang en breed op cruise control tot Button ineens in zn spiegels verscheen. Verder doet Button het natuurlijk helemaal zelf. t kan natuurlijk geen toeval zijn dat hij in dit soort races altijd weer komt bovendrijven! Sinds hij bij McLaren zit is mijn waardering voor hem steeds verder toegenomen, daarvoor had wel wat twijfels. Hij mist misschien net wat snelheid, maar als racer is het vaak wel erg mooi om naar te kijken, slim en een prachtige rijstijl.

0634

#34
Button kan gewoon altijd geweldig goed omgaan met moeilijke omstandigheden. Dat is al vaker gebleken. Gewoon een talent, denk ik.

Ik zie hem nog rijden met zn lekke band na die clash met Alonso... ik gaf echt geen stuiver meer voor zijn kansen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 17:06:43
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 07:25:43
Citaat van: Gerard op 13 juni 2011 - 00:47:49
Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 00:42:50
Ok, allereerst, uiteraard Button man de wedstrijd. Maar we moeten het nu ook niet gaan overdrijven, hij mag dan 6 stops hebben gemaakt, hij heeft natuurlijk ook heel veel tijd cadeau gekregen door alle SC's. In de regen was Vettel veruit de beste, reed in een paar rondjes seconden weg bij de Alonso en later Koba. Vettel reed idd veels te conservatief op het eind, toen ie in de gaten kreeg dat Button er aan kwam kon ie zo ineens bijna 2 seconden harder. Maar toch knap van Button dat ie m toch nog weet binnen te halen, nu maar hopen dat ie niet alsnog een straf krijgt. Dat zou ik zelf als Vettel fan liever niet zien, omdat het gewoon niet terecht zou zijn.
Schumacher ook netjes idd, maar die had op het eind een topsnelheid probleem volgens mij, Webber en Button vlogen er gewoon langs. Massa was ook weer eens goed trouwens

Daar heb je inderdaad wel een punt, (met het door mij vetgedrukte deel) ;) Daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Zeker had hij voordeel van de laatste SC situatie. Maar dat gold voor alle jagers, zoals Schumacher, Webber, etc.. Schumacher en Button hadden eerder juist pech dat de SC kwam nadat ze net hadden gepit.


hij had voordeel bij alle SC situatie's, vooral omdat hij daar steeds heel veel tijd mee terug won. De laatste zelfs 75 seconden!! Maar goed, dat hoort ook bij racen, prima dat button daar zn voordeel mee doet. Dat Button en anderen gokken op intermediates terwijl er een paar ronden later een gigantische stortbui komt kan ik geen pech noemen, die bui kon nooit als een verrassing zijn gekomen. Maar goed, Button heeft een geweldige race gereden, maar Vettel heeft m hem ook wel een beetje cadeau gedaan, die zat al lang en breed op cruise control tot Button ineens in zn spiegels verscheen. Verder doet Button het natuurlijk helemaal zelf. t kan natuurlijk geen toeval zijn dat hij in dit soort races altijd weer komt bovendrijven! Sinds hij bij McLaren zit is mijn waardering voor hem steeds verder toegenomen, daarvoor had wel wat twijfels. Hij mist misschien net wat snelheid, maar als racer is het vaak wel erg mooi om naar te kijken, slim en een prachtige rijstijl.
Vettel had ook enorm veel geluk met al zijn stops. Precies zo dat hij niks verloor omdat de rest van het veld achter de SC zat.En als Vettel op Cruise control reed, reed hij niet heel slim in een race waar alles kan gebeuren.

Ene kant wil ik Button stemmen, maar andere kant ook niet. Hij heeft Hamilton wel de race uit gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ja, maar dat was niet zijn schuld, dus dat lijkt mij geen argument.

monaco2011

Citaat van: Burorri op 13 juni 2011 - 19:31:50
Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 17:06:43
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 07:25:43
Citaat van: Gerard op 13 juni 2011 - 00:47:49
Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 00:42:50
Ok, allereerst, uiteraard Button man de wedstrijd. Maar we moeten het nu ook niet gaan overdrijven, hij mag dan 6 stops hebben gemaakt, hij heeft natuurlijk ook heel veel tijd cadeau gekregen door alle SC's. In de regen was Vettel veruit de beste, reed in een paar rondjes seconden weg bij de Alonso en later Koba. Vettel reed idd veels te conservatief op het eind, toen ie in de gaten kreeg dat Button er aan kwam kon ie zo ineens bijna 2 seconden harder. Maar toch knap van Button dat ie m toch nog weet binnen te halen, nu maar hopen dat ie niet alsnog een straf krijgt. Dat zou ik zelf als Vettel fan liever niet zien, omdat het gewoon niet terecht zou zijn.
Schumacher ook netjes idd, maar die had op het eind een topsnelheid probleem volgens mij, Webber en Button vlogen er gewoon langs. Massa was ook weer eens goed trouwens

Daar heb je inderdaad wel een punt, (met het door mij vetgedrukte deel) ;) Daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Zeker had hij voordeel van de laatste SC situatie. Maar dat gold voor alle jagers, zoals Schumacher, Webber, etc.. Schumacher en Button hadden eerder juist pech dat de SC kwam nadat ze net hadden gepit.


hij had voordeel bij alle SC situatie's, vooral omdat hij daar steeds heel veel tijd mee terug won. De laatste zelfs 75 seconden!! Maar goed, dat hoort ook bij racen, prima dat button daar zn voordeel mee doet. Dat Button en anderen gokken op intermediates terwijl er een paar ronden later een gigantische stortbui komt kan ik geen pech noemen, die bui kon nooit als een verrassing zijn gekomen. Maar goed, Button heeft een geweldige race gereden, maar Vettel heeft m hem ook wel een beetje cadeau gedaan, die zat al lang en breed op cruise control tot Button ineens in zn spiegels verscheen. Verder doet Button het natuurlijk helemaal zelf. t kan natuurlijk geen toeval zijn dat hij in dit soort races altijd weer komt bovendrijven! Sinds hij bij McLaren zit is mijn waardering voor hem steeds verder toegenomen, daarvoor had wel wat twijfels. Hij mist misschien net wat snelheid, maar als racer is het vaak wel erg mooi om naar te kijken, slim en een prachtige rijstijl.
Vettel had ook enorm veel geluk met al zijn stops. Precies zo dat hij niks verloor omdat de rest van het veld achter de SC zat.En als Vettel op Cruise control reed, reed hij niet heel slim in een race waar alles kan gebeuren.

Ene kant wil ik Button stemmen, maar andere kant ook niet. Hij heeft Hamilton wel de race uit gereden.
Vettel had hooguit met de 1e stop wat 'geluk'. Aan de andere kant, bij Red Bull waren ze slim genoeg om geen intermediates te monteren omdat ze die grote bui wel aan zagen komen. Vrijwel iedereen is tijdens de 2e SC gestopt, dr waren weinig grote positiewisselingen daardoor. Vettel verloor wel steeds zn voorsprong. Je kunt iig moeilijk beweren dat die SC's in zijn voordeel waren.
Vettel reed op cruisecontrol idd, dat was duidelijk te zien aan zn rondetijden, waarschijnlijk juist vanwege eerdere ervaringen met de SC's. Ik denk dat hij juist op cruisecontrol reed omdat ze bij RB nog een SC verwachten. Dan heb je de keus; of weer een gat trekken, of banden sparen zodat je niet bij een eventuele 'herstart' op mindere banden staat dan je concurrenten. Dat denk ik tenminste, maar misschien was het ook wel iets van gemakzucht oid. Jammer iig dat ie zo zn race weggooid. In de regen was ie veruit de snelste.

T.Nuvolari

Button! Webber, Schumacher, Massa, Kobayashi, en nog een paar verdienen ook allemaal een pluim.

Reed Vettel op cruisecontrol? Dan laat je ze toch niet zo dicht komen? Ik heb horen zeggen dat hijzelf verklaard heeft dat hij gewoon te onzeker was die laatste stint op een halfnatte baan met slicks.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 20:07:18
Ja, maar dat was niet zijn schuld, dus dat lijkt mij geen argument.
Ja en nee. Hij had wel iets beter kunnen opletten. Button gaat niet helemaal vrij uit vind ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 13 juni 2011 - 21:40:58
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 20:07:18
Ja, maar dat was niet zijn schuld, dus dat lijkt mij geen argument.
Ja en nee. Hij had wel iets beter kunnen opletten. Button gaat niet helemaal vrij uit vind ik.
Hoe dan? Als je in je spiegel kijkt en er zit iemand kan je moeilijk nog beter opletten.

monaco2011

Citaat van: M@rc op 13 juni 2011 - 21:24:00
Button! Webber, Schumacher, Massa, Kobayashi, en nog een paar verdienen ook allemaal een pluim.

Reed Vettel op cruisecontrol? Dan laat je ze toch niet zo dicht komen? Ik heb horen zeggen dat hijzelf verklaard heeft dat hij gewoon te onzeker was die laatste stint op een halfnatte baan met slicks.
cruisecontrol is natuurlijk ietwat overdreven, maar hij ging daarvoor duidelijk niet voluit.
Hieronder een lijstje met Vettel zn rondetijden, Button haalde Webber einde rondje 65 in volgens mij, kijk maar wat er daarna met de rondetijden van Vettel gebeurd.

62:  1:20.450
63:  1:20.307
64:  1:20.797
65:  1:20.347
66:  1:19.474
67:  1:17.837
68:  1:17.380
69:  1:17.217
70:  1:21.858 (inclusief fout)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 21:42:52
Citaat van: Burorri op 13 juni 2011 - 21:40:58
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 20:07:18
Ja, maar dat was niet zijn schuld, dus dat lijkt mij geen argument.
Ja en nee. Hij had wel iets beter kunnen opletten. Button gaat niet helemaal vrij uit vind ik.
Hoe dan? Als je in je spiegel kijkt en er zit iemand kan je moeilijk nog beter opletten.
Nou ja, hij had iig niet gezien dat Hamilton move naar links maakte om er voor bij te gaan. Hij had ook wel kunnen aanvoelen dat Hamilton in een gat zou duiken aan gezien hij er zo dicht achter zat. Maar Hamilton was ook te gretig en had beter rechts kunnen gaan, want hij had duidelijke meer snelheid.


Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 21:43:45
Citaat van: M@rc op 13 juni 2011 - 21:24:00
Button! Webber, Schumacher, Massa, Kobayashi, en nog een paar verdienen ook allemaal een pluim.

Reed Vettel op cruisecontrol? Dan laat je ze toch niet zo dicht komen? Ik heb horen zeggen dat hijzelf verklaard heeft dat hij gewoon te onzeker was die laatste stint op een halfnatte baan met slicks.
cruisecontrol is natuurlijk ietwat overdreven, maar hij ging daarvoor duidelijk niet voluit.
Hieronder een lijstje met Vettel zn rondetijden, Button haalde Webber einde rondje 65 in volgens mij, kijk maar wat er daarna met de rondetijden van Vettel gebeurd.

62:  1:20.450
63:  1:20.307
64:  1:20.797
65:  1:20.347
66:  1:19.474
67:  1:17.837
68:  1:17.380
69:  1:17.217
70:  1:21.858 (inclusief fout)
Baan werd natuurlijk ook wel steeds sneller. Button reed op een gegeven moment ook 1:18,9 ofzo of misschien lage 1.20. Maar Vettel zei zelf dat hij niet veel sneller kon of durfde(Geloof ik). Maar goed, hij deed het niet slim imo. Met Button moet je altijd wel rekening houden, want eerder reed hij ook al snelle ronde tijden(weet niet helemaal zeker nog.) niet de live timing gevonden.

Maar goed, vandaag zag ik wel een Vettel die niet foutloos is. En dat doet me wel goed eerlijk gezegd. Natuurlijk reed hij super vandaag, maar ik geloof wel dat hij wat voordeel had met de SC en zijn pitstops. Zijn voorsprong was hij wel kwijt, maar volgens mij was dat rond de 10 seconde?
En of het slim was niet die banden te wisselen? Volgens mij wisselde hij die banden ook, maar later. Want op het moment dat mensen achter hem gewoon heel stuk sneller. Hij maakte de stop toen de rest al was opgevangen door de sc.

En je zag ook wat er gebeurde toen hij heel hard ging rijden ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#43
Grappig... Nu wint Vettel een keer niet, en nu vinden jullie dat 'jammer' ???
voor hemzelf is het misschien jammer... Maar voor iedereen die een spannend WK wil,lijkt me het juist een geschenk uit de hemel (leuke woordspeling met de regen) :P dat niet hij,maar Button de 25 punten pakte gisteren 8)

Enzo

Citaat van: Gerard op 13 juni 2011 - 22:55:25
Grappig... Nu wint Vettel een keer niet, en nu vinden jullie dat 'jammer' ???
voor hemzelf is het misschien jammer... Maar voor iedereen die een spannend WK wil,lijkt me het juist een geschenk uit de hemel (leuke woordspeling met de regen) :P dat niet hij,maar Button de 25 punten pakte gisteren 8)

Als we op die tour gaan hebben we een aantal DNF nodig van Vettel, al zie ik liever dat het op basis van prestatie gebeurd en niet om technische redenen.