Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 28 maart 2019 - 16:23:04
Google even en je ziet hoeveel sites de vergelijking tussen F1 en Indycar maken.
...
Conclusie: F1 vergelijken met Indycar is zo iets als appels met hamburgers; Indycar is gewoon een soort F2.
Interessante analyse, het verschil is echt groot. Maar het gaat in de vergelijking natuurlijk niet alleen om de snelheid. Beide klassen zijn het eindpunt, de eredivisie van hun eigen tak. Een WRC is helemaal niet te vergelijken met F1 qua snelheid, maar wel qua doel: het allerhoogst haalbare binnen hun eigen tak van de sport. Natuurlijk zijn Indycar en F1 allebei single seaters, maar de IRL is nooit een opstapklasse van de F1 geweest, en de F2 natuurlijk altijd.

Breaktest

Kwalificatie 1e F2 race van het seizoen: P3 voor Nyck, P10 voor Mick
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Als het om offspring van beroemde coureurs gaat, mag Jean Denis Deletraz trots zijn. Zoonlief Louis Deletraz pakt een keurige plaats achter veteraan Luca Ghiotto
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Helaas toch weer het oude verhaal: De Vries is een snelle coureur maar krijgt dat bandenmanagement maar niet voor elkaar.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#919
Catalunya 2019, race 1, gisteren. Dit had het zoveelste erop-of-er-onder jaar moeten worden voor De Vries.
Nou het is dus definitief eronder.
Zelfs als ie dit seizoen nog hier en daar een overwinning zou boeken, mag dat niet meer baten.
Jaar na jaar wordt De Vries voorbij gestreefd door een nieuwe generatie die hem de kaas van het brood eet.
Nadat Mclaren haar conclusies eerder had getrokken, lijkt de dadendrang er bij De Vries er definitief uit.

Update: ik heb het  nog niet gezegd of hij wint de volgende (sprint)race. Maar goed, ik blijf bij m'n standpunt, al hoop ik dat Nyck dat zo veel mogelijk afstraft.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Nyck heeft inderdaad de sprintrace gewonnen, maar volgens mij verandert dit nauwelijks iets aan jouw samenvatting, Breaktest. De dadendrang is er dus nog wel, maar hij is geen supertalent. Geen schande overigens. Niveau Giedo vd Garde denk ik, misschien zelfs nog iets daarboven. Goed genoeg voor de F1, maar niet goed genoeg om een topper te worden in F1.

C.G. de Beaufort

We zullen het afwachtten. Dit is het laatste jaar dat hij volgend jaar naar de F1 kan gaan. En hij rijdt nu in een vooraanstaand team in de F2.

Tis nu of nooit. Misschien vindt'ie nog wat.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 12 mei 2019 - 10:41:07
Catalunya 2019, race 1, gisteren. Dit had het zoveelste erop-of-er-onder jaar moeten worden voor De Vries.
Nou het is dus definitief eronder.
Zelfs als ie dit seizoen nog hier en daar een overwinning zou boeken, mag dat niet meer baten.
Jaar na jaar wordt De Vries voorbij gestreefd door een nieuwe generatie die hem de kaas van het brood eet.
Nadat Mclaren haar conclusies eerder had getrokken, lijkt de dadendrang er bij De Vries er definitief uit.

Update: ik heb het  nog niet gezegd of hij wint de volgende (sprint)race. Maar goed, ik blijf bij m'n standpunt, al hoop ik dat Nyck dat zo veel mogelijk afstraft.

1e race viel tegen. Sprintrace was oke.

Maar hij moet deze lijn wel doortrekken. Afgezien van de sprintrace viel het tot nu toe dit seizoen allemaal wat tegen.

En Mick Schumacher maakt tot nu toe ook niet enorme indruk in Formule 2.
Je kan zeggen dat het zijn 1e seizoen is, maar Russell werd ook in zijn eerste seizoen meteen kampioen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ghiotto was trouwens enorm snel in race 1. Gemiddeld 1 seconde sneller per ronde dan de rest. Impressive.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Gloudie: tot nu toe is Schumacher in de opstapklassen slechts een half seizoen indrukwekkend geweest, veel te weinig om hem nu al als een nieuw supertalent te bombarderen.

Sphinx

Ha, dat wordt leuk. Markelov springt in voor Jordan King bij MP in Monaco omdat King dan de Indy 500 rijdt. Benieuwd of hij weer zo'n stunt kan uithalen als enkele jaren terug.

https://www.autosport.com/f2/news/143450/markelov-replaces-king-at-mp-for-monaco-round?_ga=2.88807647.59913730.1557750528-961074010.1532959922
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

De stunt was aan Nyck de Vries; die booekt de mooiste overwinning uit zijn carriere.
'T blijft toch een rare jongen. Net als je heb definitief afschrijft haalt ie weer iets briljants uit de kast.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 24 mei 2019 - 13:22:50
De stunt was aan Nyck de Vries; die booekt de mooiste overwinning uit zijn carriere.
'T blijft toch een rare jongen. Net als je heb definitief afschrijft haalt ie weer iets briljants uit de kast.
Volgens mij is zijn zwakste punt bandenmanagement van de fragiele Pirelli's (edit, daar refereerde jij ook aan eerder in deze thread). Daar had hij deze race met een rode vlag en een SC geen last van. Maar hij is wel 'on a high' en weer een grote titelkandidaat.

Matthijs


C.G. de Beaufort

Mooi van Nyck! F1 komt in zicht.

Groet,

C.G. de Beaufort