Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Mickey

Wat een glad kereltje is dat trouwens. Goed opgelet bij mediatraining.

Wings

Nyck? Klopt. Komt vaak wat arrogant over. Volgens mij bedoelt hij het niet zo. Gisteren was een top sprintrace. Vertrok vanaf P4 en heeft iedere positie bevochten. Maar hij is niet zo steady als Norris. Daar zit wel wat niveauverschil in. En niet vergeten dat Nyck 23 (?) is.

Robbert65

klopt. Wiki:
CitaatNyck de Vries (Sneek, 6 februari 1995) is een Nederlands autocoureur, opgenomen in het talentprogramma van McLaren, het Britse Formule 1-team. [1] Op 13 september 2011 werd hij in het Japanse Suzuka wereldkampioen in de KF1-klasse, de hoogste kartingklasse ter wereld.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#873
https://nl.motorsport.com/fia-f2/news/trident-afscheid-geschorste-ferrucci/3143255/

Zo, dat is dan duidelijk. Maar wie gaat hem opvolgen: Alesi of Piquet?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 18 juli 2018 - 14:40:27
Alesi of Piquet?
Gek om deze twee namen bij elkaar te zien, zo zonder context.

Robbert65

mja, had ik ook een beeeeetje expres zo gedaan. Maar serieus: Alesi zit ook in het Ferrari traject. de beide heren staan nagenoeg gelijk in het GP3 klassement. we gaan het wel zien, volgende week moet er geraced worden dus....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Volgens mij heeft Alesi niet het talent van zijn vader, van Piquet weet ik niet zo goed hoe goed hij is. Viel toch tegen bij Van Amersfoort Racing?

Robbert65

weet ik niet. Voor Trident ishet logisch een van deze gasten te promoveren naar het F2 team, beide rijden nu voor het Trident GP3 team...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Uiteindelijk is het dus Alessio Lorandi geworden. Dan Ticktum is ook even kandidaat geweest, maar hij blijft in de F3 (wil wss voor de titel gaan)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Lorandi was vooral in race 2 een beetje té aggressief, weliswaar niet zo dom als Ferrucci, maar het had beter gekund. Norris had helemaal een baalweekend, verknoeide pitstop waarbij hij (toevallig) in de Trident box stopte en daarna te vlug wegreed zonder dat zijn rechtervoorwiel was vastgeschroefd. Race 2 kon nog voor de start afgeschreven worden, want hij startte van het verkeerde gridslot.

http://www.gppits.net/nieuws/f2_rusland_russell_stevig_op_weg_naar_titel_na_rampweekend_norris/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Abu Dhabi 2018
Mooi de kop gepakt vanaf plek 2, en toch als 4e eindigen. Dit was waarschijnlijk de laatste kans voor Nyck de Vries om voor Lando Norris te eindigen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/mick_schumacher_volgend_jaar_met_prema_in_formule_2/

Mick Schumacher rijdt volgend jaar voor Prema...
En Nikita Mazepin rijdt volgend jaar voor ART.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Lees net dat Motorsport.com meldt dat De Vries volgend jaar waarschijnlijk voor ART rijdt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

#883
Als dat zo is, dan kan het een belangrijk jaar voor hem worden. ART is toch zowat de top in de F2 (nog een stapje hoger dan Prema). Met het verdwijnen van Norris en (uiteraard) Russell is Nyck de Vries, als hij inderdaad bij ART rijdt, gewoon de titelfavoriet. Als hij die rol vervult, staat het toch mooi op zijn palmares, ook al is het al zijn derde seizoen in de F2. Dan is de F1-droom nog steeds niet voorbij.

Sphinx

De Vries bevestigd bij ART volgens diverse media.
Teamgenoot wordt GP3 runner up Nikita Mazepin.

Fuoco en Calderon.naar Charouz, ticktum naar Arden en ik verwacht minstens een Chinees want schijnbaar is Russian Time verkocht aan een Chinese geldschieter.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!