Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Leuke F2 race. Maar wat laat de Vries hier zien niet Formule 1-waardig te zijn. Doldrieste actie op Russel waarmee hij zichzelf en Russell elimineert.  Als je voor de titel wilt gaan moet je sowieso niet zoveel risico nemen.

Norris maakt op mij de beste indruk en is favoriet denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Op basis van dit weekend ben ik het hier hartstochtelijk mee oneens. Norris maakt twee dure fouten. Gisteren liet hij de motor afslaan en vandaag schoot hij rechtdoor toen hij naast Latifi zat aan de buitenkant. De Vries reed daarentegen een solide race en deed vandaag alles goed. Gisteren was inderdaad geen al te beste dag. De actie direct na de Safety Car was niet handig.

Wings

Overigens schreef ik net in het Grand Prix topic dat het een fantastische race was. Dat wil ik onderstrepen. De Formule 2 vind ik een erg leuke raceklasse met spannende races. Vandaag wederom een gevecht om de overwinning en podium. De race krijgt dan ook een dikke 9 als cijfer!

Sphinx

De Vries heeft helaas té vaak een do or die actie. Hij had nu derde kunnen staan achter Norris en Russell, maar net te gretig en nu missen zowel hij als Russell een sloot punten. Gelukkig voor hem werd Sette Camara gediskwalificeerd. Ook opvallend, alleen Norris en Ralf Boschung hebben tot nu toe in elke race punten gepakt, de rest had overal minstens één akkefietje.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Tja, De Vries en Vettel maken dezelfde fout: te laat remmen met koude banden en remmen na een herstart. Niet slim maar voor De Vries wel goed gezelschap.

Wings

Citaat van: Sphinx op 30 april 2018 - 09:21:20
De Vries heeft helaas té vaak een do or die actie. Hij had nu derde kunnen staan achter Norris en Russell, maar net te gretig en nu missen zowel hij als Russell een sloot punten. Gelukkig voor hem werd Sette Camara gediskwalificeerd. Ook opvallend, alleen Norris en Ralf Boschung hebben tot nu toe in elke race punten gepakt, de rest had overal minstens één akkefietje.

Gisteren weer. Alleen liep het nu goed af en ging hij alleen wat wijd. Ik houd wel van rijders die tegen de lijn aan racen. Dat het soms niet goed afloopt neem ik op de koop toe. Gisteren heeft Nyck een sublieme race gereden. Was in de eindfase sneller dan Russell maar kwam niet voorbij op de rechte stukken. Een poging in het bochtengedeelte heeft niet mogen baten. Verder deden Boschung en Mehri een Max-Danny. Lando Norris imponeerde eveneens. Kwam van P8 om onder de achtervleugel van de Nyck als derde over de streep te komen. De sprintrace heb ik opgenomen en ga ik aansluitend aan de Formule 1 race bekijken.

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/f2_spanje_nyck_lacht_nyck_treurt_norris_blijft_leider/

CitaatIk houd wel van rijders die tegen de lijn aan racen. Dat het soms niet goed afloopt neem ik op de koop toe

Toevallig heb ik net dat boek over Didier Pironi van David Sedgwick uitgelezen. De Vries is op dit moment "Villeneuve", gaat voor elk gaatje wat er mogelijk is, kan ons enthousiasmeren met een dolle actie die lukt, maar ons ook laten vloeken om weer een crash die niet hoefde. Norris is "Pironi": niet alles lukt, maar hij beperkt maximaal de schade en blijft op consistente points-finishes en podiums bouwen. Hij staat nu aan de leiding, terwijl Nyck op gelijke hoogte  hád kunnen staan als hij twee keer wat meer geduld had gehad.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

It's a Dutch disease...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Norris heeft de rust zoals Prost en Alonso dat had maar ook Rosberg. Deze categorie rijders zijn niet alleen bloedsnel maar hebben niet de drang om tot het uiterste te gaan. Het zijn rekenaars, langetermijndenkers: een seizoensresultaat prevaleert boven een goed dagresultaat. De geschiedenis bewijst dat je zo rijders kunt verslaan die over meer rauwe snelheid beschikken en titels wint.

Sphinx

Norris heeft nog iets meer rauwe snelheid dan rust, dat seizoen F3 heeft hem rustiger gemaakt dan hij eerst was. Eigenlijk is het juist heel goed dat hij bij Carlin rijdt, goed team in de GP2, maar pas dankzij Mclaren's steun in staat om twee auto's in te zetten (of ze hadden Rene Binder naast Norris moeten zetten.)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Volgens mij heeft Norris én meer rust én meer rauwe snelheid dan De Vries.

Wings

Dat denk ik ook. De vraag is hoe hij zich verhoudt tegen Vandoorne. ;)

Sphinx

Lando Norris in Monaco is tot nu toe niet echt een succes, maar de concurrentie doet álles om hem de titel te laten winnen. Alex Albon en Nyck de Vries reden in de main race weg van het veld met een flinke voorsprong, maar toen De Vries naar binnen wilde, besloot Albon veel te laat ook zijn stop te maken, met deze domme crash als gevolg

http://www.youtube.com/watch?v=56zh92toQtw

Helaas moesten beiden daarna uitvallen, hartelijk dank Albon! Artem Markelov won de race (alweer) en Norris klauwde zich nog naar een zesde stek omhoog. Hij is inderdaad Rosberg, want de rest van de "Senna's" scoort niet ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/f2_frankrijk_eerste_zege_voor_de_vries_norris_blijft_uitlopen/

Volgens Norris beslist straks de toestand van de auto straks de kampioen, niet wie het beste rijdt. Er zijn ook wel erg veel 'gremlins' met de nieuwe F2. Vooral de koppeling, maar ook defecte sensoren en safety mode bugs
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Mooie overwinning van De Vries. Was leuk om te zien.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel