Auteur Topic: Formule 2  (gelezen 82482 keer)

Sphinx

• Redactielid
  • GPPits held
    • Bekijk profiel
Re: Formule 2
« Reactie #840 Gepost op: 16 juli 2017 - 14:05:51 »
Franky_R heeft zowaar nog gelijk ook, want Canamasas IS Venozolaan, heeft alleen een Spaanse licentie. Bron: Ronald van Dam (Ziggo) en Alex Jacques (SKY)

http://www.gppits.net/nieuws/f2_engeland_leclerc_loopt_verder_uit_de_vries_eindigt_pechreeks_met_punten/

Vandaag bracht hij op zijn aller-Sergio's weer flink sjeu in de races, al is Prema waarschijnlijk helemaal niet blij met hem, eerst Leclerc kundig afweren, daarna Leclerc een vierde plek afsnoepen. Ook Nyck lekker op dreef, van 20 naar 7. Way to go Team Rapax!
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2017 - 16:45:31 door Sphinx »
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #841 Gepost op: 16 juli 2017 - 16:09:01 »
Dan is het Franky die gelijk heeft, niet ik. ;)

Maar of het klopt? Hij is geboren in Barcelona en heeft de Spaanse nationaliteit, volgens Wikipedia en zijn eigen website... Hij heeft wel voor Venezuela GP gereden in GP2.

Sphinx

• Redactielid
  • GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #842 Gepost op: 16 juli 2017 - 16:45:02 »
Dan is het Franky die gelijk heeft, niet ik. ;)

Maar of het klopt? Hij is geboren in Barcelona en heeft de Spaanse nationaliteit, volgens Wikipedia en zijn eigen website... Hij heeft wel voor Venezuela GP gereden in GP2.

Misschien geboren ja, maar het komt vaker voor dat inwoners van de Spanish Main (voormalige kolonieŽn van Spanje in Zuid Amerika) makkelijk hun nationaliteit kunnen omzetten van Colombia, Bolivia, Equador, Peru en ook Venezuela naar Spanje. Denk dat dat ook met Sergio's ouders is gebeurd.

Jozef

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #843 Gepost op: 16 juli 2017 - 18:14:06 »
Maar hij heeft in elk geval de Spaanse nationaliteit en is dus een Spanjaar. Of hij daarnaast ook Venezolaan is, dat zou kunnen kloppen, ik zeg alleen dat ik er nergens wat over terugvind. ;)

Sphinx

• Redactielid
  • GPPits held
    • Bekijk profiel
« Reactie #844 Gepost op: 01 augustus 2017 - 09:29:01 »
http://www.gppits.net/nieuws/f2_hongarije_dubbel_podium_voor_de_vries_leclerc_verliest_wat_terrein/

Zo vlak voor de zomerstop leuk voor De Vries om zijn goede vorm te etaleren. Jammer dat Leclerc het polerecord niet kon, maar ja, dan had Prema maar geen koperen vulringen moeten gebruiken