""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

rafael25

Voila nieuwe topic : als je leuke weetjes hebt over F1 of er iets mee te maken heeft, post naar gelieve.

Gelezen in Formule 1 Nieuws.nl

Heeft Ferrari het testverbod overtreden?

Diverse media, waaronder de Spaanse krant AS, het Italiaanse blad Autosprint en en het Braziliaanse Globo, berichten dat Ferrari met een aangepaste wagen reden tijdens een filmdag op het circuit van Fiorano. Omnicorse.it stelt dat de wijzigingen zich vooral op de achterwielophanging en de diffuser toespitsen. Alle artikelen maken melding van een hogere achterkant van de bolide, wat suggereert dat Ferrari de rake of hellingshoek met een lage voorvleugel van Red Bull Racing als uitgangspunt heeft gehanteerd.


rafael25

Dit is nu al de 5de of 6de filmdag van Ferrari, maar nu kan er aan deze filmdag wel een consequentie hangen.Volgens de regels mag er enkel met een wagen gereden worden volgens de laatste specificaties van de laatste race en mag er dus niets nieuws op de auto zitten.
Toch!

Enzo

Blijf het sowieso vaag vinden die filmdagen. Hoe vaak en wat wel en niet mag is mij onduidelijk, wie controleert dit eigenlijk??
Doe dan gewoon een vastgesteld aantal tesdagen waarop je ook mag filmen... ::)

robbert

waarom willen ze daarover toch altijd klagen?
Ze gaan toch niet zo veel sneller zijn hoor, ze staan veel te veel achter.
Dus geen paniek omdat ze eens een filmdag inlassen.
Hebben ze tijdens de testdagen ook gedaan, en je ziet het, ze hebben niks van voordeel uit gehaald.
Ferrari wil gewoon die filmdagen gebruiken omdat ze het anders niet aankunnen

T.Nuvolari

Het zijn en blijven Italianen natuurlijk.  ::)

Kootje

Ach..... ,hoe illegaal 't ook klinkt, Ferrari zal er wel weer mee weg komen ::)

Edwin90

Is er hier ook nog iemand zo objectief om te zien dat alle teams gebruik maken van filmdagen? En dat dit binnen een beperkt aantal kilometers gewoon mag?

Ik heb nog geen enkele website zien berichten over 'een feit' dat Ferrari de regels overtreed door met nieuwe specificaties te testen/filmen. Dit gebeurde vorig jaar volop.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 04 mei 2011 - 23:21:48
Is er hier ook nog iemand zo objectief om te zien dat alle teams gebruik maken van filmdagen? En dat dit binnen een beperkt aantal kilometers gewoon mag?

Ik heb nog geen enkele website zien berichten over 'een feit' dat Ferrari de regels overtreed door met nieuwe specificaties te testen/filmen. Dit gebeurde vorig jaar volop.

zoals ik ook al zei. Iedereen maakt er gebruik van, maar de 1 maakt het over de hele wereld bekend en de ander hou dat nog geheim tot dat ze de reclamefilm uitbrengen

rafael25

waarom willen ze daarover toch altijd klagen?
Ze gaan toch niet zo veel sneller zijn hoor, ze staan veel te veel achter.
Dus geen paniek omdat ze eens een filmdag inlassen.
Hebben ze tijdens de testdagen ook gedaan, en je ziet het, ze hebben niks van voordeel uit gehaald ::)

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 04 mei 2011 - 23:21:48
Is er hier ook nog iemand zo objectief om te zien dat alle teams gebruik maken van filmdagen? En dat dit binnen een beperkt aantal kilometers gewoon mag?

Ik heb nog geen enkele website zien berichten over 'een feit' dat Ferrari de regels overtreed door met nieuwe specificaties te testen/filmen. Dit gebeurde vorig jaar volop.
Zoals Rafael al aangaf ,staat dat dus op Formule1nieuws.nl.
Nu geef ik direct toe dat ik het bewuste artikel niet heb gelezen ,maar zoals Rafael het beschrijft komt 't bij mij illegaal over.


robbert

loool alé das ook eens goe om te weten

Niels_

Zeer nuttige dat hij dat met ons wil delen idd.

Enzo

Tja, krijg nu toch een beeld voor me die ik niet wil hebben... ;D ;D
Hopelijk is dit weg als we Barcelona aandoen.... ::)

0634

Citaat van: Scuderia91 op 12 mei 2011 - 23:18:38
Zeer nuttige dat hij dat met ons wil delen idd.
Wat? Zijn vrouw? ;D