Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

KVDracer

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110206_018

Dit kan Grosjean of Senna onmiddellijk de kans geven om hun eigen te bewijzen. Hoop dat zijn breuken toch nog meevallen en hij aan de start van het nieuwe seizoen kan verschijnen. Want ik vrees dat dit anders een aderlating zal zijn voor Renault.

JimmySPA

Hmzz dat is minder he. Hopen dat hij er goed vanaf komt.
Wel mega balen als die LotusRenault een podium auto is!!!
Senna? Lotus?  :o


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

_Makke_

#2
Als ik de berichtgeving er op nasla, dan vrees ik toch voor Kubica als we het over de start van het seizoen 2011 hebben. Zijn toestand lijkt vrij penibel, zelfs het levensgevaar blijkt nog niet geruimd te zijn.

De kans zit er dan natuurlijk wel in dat ze voor Grosjean of Senna kiezen. Al zal Heidfeld misschien ook wel een optie zijn.

In elk geval zal dit ongeluk bij vele teambazen in het achterhoofd blijven zitten. Ik denk dat piloten vanaf nu met heel wat argumenten zullen moeten afkomen willen ze een toelating krijgen om af en toe achter een rallystuur te kruipen.

KVDracer

Citaat van: Makke op 06 februari 2011 - 12:40:24
Als ik de berichtgeving er op nasla, dan vrees ik toch voor Kubica als we het over de start van het seizoen 2011 hebben. Zijn toestand lijkt vrij penibel, zelfs het levensgevaar blijkt nog niet geruimd te zijn.

De kans zit er dan natuurlijk wel in dat ze voor Grosjean of Senna kiezen. Al zal Heidfeld misschien ook wel een optie zijn.

Aan Heidfeld had ik nog niet gedacht. Want als ze Senna of Grosjean in de wagen zetten, dan hebben ze twee rijders met erg weinig ervaring. Ze zullen de komende dagen of volgende week zijnvervanger bevestigen zeker, nadat ze meer zekerheid hebben over zijn verwondingen.

Edwin90

#4
http://www.f1pits.net/nieuws/kubica_in_ziekenhuis_na_crash/

Het is een beetje vroeg om over vervanging etc. te gaan speculeren. Ik heb me op de Homepage van 'de pits' een beetje op de vlakte gehouden. Want andere sites spreken er zelfs van dat hij enkel voor controle naar het ziekenhuis is gegaan. Het is voorlopig dus nog een breed verhaal. Later vandaag zullen we waarschijnlijk meer te weten komen.

-edit- en er wordt meer en meer bekend terwijl ik het bovenstaande typ.
Het zou gaan om een pols en beenbreuk. Er wordt zelfs gesproken over amputatie van de hand. Blijft afwachten. Maar mocht dat het geval zijn is het einde carriere.  :o

KVDracer

Citaat van: Edwin90 op 06 februari 2011 - 13:17:26
http://www.f1pits.net/nieuws/kubica_in_ziekenhuis_na_crash/

Het is een beetje vroeg om over vervanging etc. te gaan speculeren. Ik heb me op de Homepage van 'de pits' een beetje op de vlakte gehouden. Want andere sites spreken er zelfs van dat hij enkel voor controle naar het ziekenhuis is gegaan. Het is voorlopig dus nog een breed verhaal. Later vandaag zullen we waarschijnlijk meer te weten komen.

-edit- en er wordt meer en meer bekend terwijl ik het bovenstaande typ.
Het zou gaan om een pols en beenbreuk. Er wordt zelfs gesproken over amputatie van de hand. Blijft afwachten. Maar mocht dat het geval zijn is het einde carriere.  :o

Ik had ergens gelezen over een verbrijzelde heup en botten. Maar we zullen nog eventjes moeten wachten op meer nieuws.

rafael25

Kubica toch!!!!!
Renault heeftl genoeg reservecoureurs:

Ho-Pin Tung,  Bruno Senna(Kanshebber) Romain Grosjean, Fairuz Fauzy en Jan Charouz...

KVDracer

Citaat van: rafael25 op 06 februari 2011 - 13:25:03
Kubica toch!!!!!
Renault heeftl genoeg reservecoureurs:

Ho-Pin Tung,  Bruno Senna(Kanshebber) Romain Grosjean, Fairuz Fauzy en Jan Charouz...

Renault zou er dan beter aan doen om nog een ervaren rijder weg te kopen uit een team. Timo glock bijvoorbeeld of Nick Heidfeld zoals eerder gezegd. Want Petrov heeft vorig jaar niet echt overtuigd en om dan nog een nieuwe rijder ernaast te zetten gaat hun geen goed doen denk ik. Het blijft in ieder geval bang afwachten.

Xinu

misschien komt Kimie wel maar dat denk ik niet :( jammer voor Kubica  goede rijder

http://www.youtube.com/watch?v=aPtlzXg4WvI Foto's van Kubica

op http://www.jamesallenonf1.com/

Wordt vermeld dat ze voor een ervaren coureur zullen gaan

Edwin90

#9
Boullier verklaarde vorige week dat Bruno Senna de man zou zijn. Toen wist hij echter nog niet dat zijn sterspeler zou verongelukken en dat hij daarwerkelijk iemand nodig heeft.

Hij moet in ieder geval iemand hebben die de kar kan trekken.

-edit- Persco van Renault om 14.00

Kootje

#10
Meerdere breuken en nog niet buiten levensgevaar ??

Die gaat de start van het seizoen niet halen denk ik dan.
Erg jammer toch ,had goeie hoop dat hij 't de topteams moeilijk kon gaan maken.
Maar als je dan al met 'n achterstand begint......dan gaat dat natuurlijk lastig worden.

Ik ben wel benieuwd wie ze dan in die wagen gaan zetten ??
1e reserve Grosjean ??     Heeft natuurlijk al eerder Piquet jr mogen vervangen ,en toen kon hij mij niet overtuigen.
                                                        Uiteraard was dat 'n andere en moeilijkere situatie ,maar toch.....
2e reserve Senna ??         Na zijn niet echt sterke optreden in de GP2 en zijn niet echt briljante F1 debuutjaar.....NEE !!!
                                                        Al zou dat wel het plaatje met de zwart/goude Lotus cmpleet maken.
1 v/d 3 testcoureurs ??     Die zijn in mijn ogen nog veel te onervaren ,waardoor dat eigenlijk geen serieuze optie kan zijn.
                                                        Doen ze dit toch ,dan hoop ik uiteraard op Ho Pin Tung's debuut.

Persoonlijk denk ik dat oudgediende Heidfeld de beste optie is ,al heb ik hem altijd 'n kleurloze rijder gevonden ,sturen kan hij wel.
Hij weet hoe je 'n auto thuis moet brengen ,en is ook voor de ontwikkeling van meer waarde dan de 5 test/reserverijders.
Bij Lotus-Renault GP weten ze waarschijnlijk meer over Roberts toestand dan wij ,en weten ze ook wat ze nu te doen staat.
Tot die tijd kunnen we alleen maar afwachten ,en hopen op 'n voorspoedig herstel van onze favoriete Poolse coureur.

Enzo

Wow... :o, wat erg voor Kubica!!
Ook erg beroerde timing, zo vlak voor het seizoen.
Dit zal de discussie wel weer op gang brengen, m.b.t. te neven activiteiten van de F1 coureurs.

Kubica gaat de start van het seizoen niet halen, dat durf ik wel te zeggen.
Senna en Grosjean zouden misschien als tweede coureur aan de gang kunnen, maar zeker niet ipv Kubica.
Misschien een kans voor Heidfeld inderdaad, anders misschien Pedro de la Rosa of Liuzzi? Meer goede opties zijn er eigenlijk niet.

flupke3

Bruno senna had vorige jaar geen eerlijke kans met die supertrage bolide dus
geef hem eens een herkansing met een deftige wagen zou ik zeggen!
Als nelson piquet junior  2 seizoenen mocht blijven zonder indruk te maken dan zie
ik niet in waarom Senna  het niet zou kunnen.En hebben nick heidfeid,timo clock
misschien intussen niet al teveel kansen gehad om nog onderdak te vinden bij
een topteam?Dat de topteams niet stonden te springen om clock een contract
te geven zegt toch iets...

Enzo


JimmySPA

Bizar, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... Hopelijk herstelt hij volledig. Kubica in een top auto maakt het een Alonso of Hamilton heel moeilijk denk ik. Een van de betere coureurs van het veld als je het mij vraagt.

Amputatie zou wel heel naar zijn  :o
Senna is trouwens officieel 3e/reserve coureur. Althans dat beweert gpudate...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE