Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

gloudiesaurus

Gaaf! Een echte officiële openbare test. Dat wordt D-day voor Kubica. Ik ben heel benieuwd. Als dit ook goed gaat en hij is snel dan zou hij zomaar eens terug kunnen keren in de Formule 1. Wie weet in Spa al in de Renault?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juli 2017 - 12:27:11
Gaaf! Een echte officiële openbare test. Dat wordt D-day voor Kubica. Ik ben heel benieuwd. Als dit ook goed gaat en hij is snel dan zou hij zomaar eens terug kunnen keren in de Formule 1. Wie weet in Spa al in de Renault?  ;)


Op Twitter gaan er al geruchten rond dat je kunt wedden bij -natuurlijk- Britse wedkantoren of Palmer na de zomerstop nog in een Renault zit. Het sluit aan op wat ik eerder al zei. Palmer wieberen en het gewoon proberen met Kubica. Lukt het onverwijld niet..geen probleem. Dan komt Alonso of Sainz instappen voor 2018.


Niemand kan dan zeggen dat de Pool geen kans heeft gekregen...

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 24 juli 2017 - 14:59:59
Niemand kan dan zeggen dat de Pool geen kans heeft gekregen...
Wel een kans maar geen 'goede' kans. Ik denk dat de auto's nu zo lastig zijn dat niemand direct snel is. Kijk naar Vandoorne en Stroll. Halverwege het seizoen instappen is dubbel lastig. Hoe lastig moet dat zijn voor een rijder als een Kubica die er zo lang uit geweest is? Natuurlijk moet hij zijn kans grijpen maar ik vrees dan een teleurstellend restant van het seizoen voor Kubica als hij Palmer in 2017 al vervangt.

Franky R.


Matthijs

#709
CitaatDe tijd bleek ook maar iets langzamer dat de tijd van Palmer afgelopen zaterdag.
Moet je er wel bij vertellen dat het op een compound zachter was dan Palmer. Net als Norris in de McLaren. Niettemin indrukwekkend.

CitaatMet dit soort prestaties zullen mensen zich juist afvragen waarom Robert niet in de RS17 wordt geplaatst.
Misschien omdat Palmer sneller was met een hardere compound? Maar ik hoop wel echt dat Kubica terugkeert.

Maar we weten nog steeds niet precies hoeveel last hij heeft van zijn hand. Als hij een paar tiende per rondje verliest door zijn hand, dan zie je dat niet terug in de tijden van zo'n training, maar dan legt hij het uiteindelijk wel af tegen Hülkenberg.

Wings

Renault heeft laten weten dat Kubica niet terugkeert dit seizoen.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 02 augustus 2017 - 19:44:15
CitaatDe tijd bleek ook maar iets langzamer dat de tijd van Palmer afgelopen zaterdag.
Moet je er wel bij vertellen dat het op een compound zachter was dan Palmer. Net als Norris in de McLaren. Niettemin indrukwekkend.

CitaatMet dit soort prestaties zullen mensen zich juist afvragen waarom Robert niet in de RS17 wordt geplaatst.
Misschien omdat Palmer sneller was met een hardere compound? Maar ik hoop wel echt dat Kubica terugkeert.

Maar we weten nog steeds niet precies hoeveel last hij heeft van zijn hand. Als hij een paar tiende per rondje verliest door zijn hand, dan zie je dat niet terug in de tijden van zo'n training, maar dan legt hij het uiteindelijk wel af tegen Hülkenberg.


Klopt allemaal, maar Kubica deed bijna alles goed ondanks zorgen om zijn arm...En dan meteen ook 142 ronden.

Matthijs

Dat is inderdaad indrukwekkend

lieven

ja het was met een zachtere band.
MAar niet vergeten dat JP al heel het seizoen met die wagen rijd...

Ik vind het enorm indrukwekkend.
Al die jaren niet in de F1 gereden en dan eventjes los mooie tijden neer zetten en veel ronden rijden.

Jozef

Waarom vergeten mensen plots de gouden regel "testtijden betekenen niks"?

Sphinx

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2017 - 09:26:37
Waarom vergeten mensen plots de gouden regel "testtijden betekenen niks"?

Waarschijnlijk omdat van Kubica überhaupt nooit meer werd verwacht dat hij
A) in een F1 auto een paar rondjes kon rijden, laat staan in de auto's van nu,
B) een complete testdag met meer dan 140 ronden zou kunnen rijden.
C) in voornoemde testdag constante rondjes zou laten zien

Vermenigvuldigd met het feit dat Palmer rondrijdt als een vochtige krant en gekoppeld aan de enorme fanbase die Robert nog steeds heeft ligt euforie dan snel op de loer ;)



Neemt niet weg dat het goed doet m weer rond te zien rijden. Persoonlijk hoop ik Kubica zsm weer in een F1 te zien, niet eens als deel van de twintig op de grid (denk dat de Palmers dat goed hebben dichtgetimmerd) maar als reserve/ vrijdagtester om Jolly zenuwachtig te houden. Hopelijk in 2018 dan wel op de grid, maar da's allemaal persoonlijke mening niet gebaseerd op enig feit  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Citaat van: Sphinx op 03 augustus 2017 - 09:41:57
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2017 - 09:26:37
Waarom vergeten mensen plots de gouden regel "testtijden betekenen niks"?

Waarschijnlijk omdat van Kubica überhaupt nooit meer werd verwacht dat hij
A) in een F1 auto een paar rondjes kon rijden, laat staan in de auto's van nu,
B) een complete testdag met meer dan 140 ronden zou kunnen rijden.
C) in voornoemde testdag constante rondjes zou laten zien

Kijk, dat is dus al veel interessanter. Het snelste rondje van Kubica vergelijken met het snelste rondje van Palmer, heeft geen enkele zinvolle betekenis. Als hij 140 consistente rondje heeft gereden (ik heb de test niet gevolgd dus ik geloof je maar) dan is dat natuurlijk wel bijzonder.

Sphinx

Het is ook niet voor niks dat Renault voor Hongarije Kubica heeft opgeroepen, het is een fysiek circuit dat je geen rust geeft vanwege het gebrek aan lange rechte stukken en dat gecombineerd met de warmte betekent een zware uitdaging voor alle coureurs. Kubica zelf heeft er ook al op geanticipeerd met zijn GP3 test op Franchiacorta.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2017 - 10:01:53
Citaat van: Sphinx op 03 augustus 2017 - 09:41:57
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2017 - 09:26:37
Waarom vergeten mensen plots de gouden regel "testtijden betekenen niks"?

Waarschijnlijk omdat van Kubica überhaupt nooit meer werd verwacht dat hij
A) in een F1 auto een paar rondjes kon rijden, laat staan in de auto's van nu,
B) een complete testdag met meer dan 140 ronden zou kunnen rijden.
C) in voornoemde testdag constante rondjes zou laten zien

Kijk, dat is dus al veel interessanter. Het snelste rondje van Kubica vergelijken met het snelste rondje van Palmer, heeft geen enkele zinvolle betekenis. Als hij 140 consistente rondje heeft gereden (ik heb de test niet gevolgd dus ik geloof je maar) dan is dat natuurlijk wel bijzonder.

Ik heb de test wel gevolgd en hij heeft een periode van minimaal 11 ronden tussen de 1:21.6 en 1:21.0 gereden. Dat vind ik behoorlijk constant. Of het snel is? De snelste rondetijd in de GP kwam van Alonso in 1:20.1 en de McLaren en de Renault zijn aardig gelijkwaardig. Wel was die 1:21.0 circa 5 tienden sneller dan Hülkenberg en Palmer reden in de GP. Al valt daar wel een hoop op af te dingen:
1. Hülkenberg en Palmer zaten aan het eind van de race vast achter Magnussen. En laat het eind van de race nu net de periode zijn waarin je de snelste raceronden kunt rijden.
2. Bovendien weet ik niet met welke banden Kubica deze snelle rondetijden gereden heeft, wellicht met supersofts en daarmee een compound zachter dan tijdens de GP.

Jozef

Opnieuw, rondetijden hebben geen betekenis. Je weet niet met wat voor hoeveelheid brandstof hij reed, je weet niet wat ze aan het testen waren, je weet niet of er tijdens de test nieuwe onderdelen op de auto zaten die hem een paar tienden opleverden, je weet niet welke motorsettings er geprobeerd werden etc.

Hij is in elk geval fysiek in staat om de g-krachten te weerstaan die je krijgt als je een 1:21.0 rijdt op de Hungaroring. En dat rondenlang na elkaar. Dus over het fysieke mogen we onze zorgen stilaan wel opbergen (blijft alleen nog de vraag of hij door Loews komt).

Of hij de snelheid nog heeft, blijft voor ons een onbekende.