Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Sphinx

Een waardig opvolgster voor Stirling Moss als oudste persoon die een F1 auto bestuurde. (Moss was in de vijftig toen hij een Brabham BT52 mocht uitproberen)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Nee. Als je ziet hoe z'n arm erbij hangt, dan kunnen ze wel een nieuwe auto voor hem gaan ontwerpen met allerlei fratsen.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Ik weet niet waar je dat nog op baseert, CG. In elk geval niet op feiten.

In april heeft hij een GP3-auto getest op het korte bochtige circuit van Franciacorta. Hij heeft die auto en circuit speciaal uitgekozen omdat een GP3, in tegenstelling tot een F1, geen stuurbekrachtiging heeft, en omdat Franciacorta kort en bochtig is met een hairpin naar links en een hairpin naar rechts. Dit ging allemaal probleemloos en voor meer dan 70 ronden.

Of hij ook door Loews komt, is nog een andere vraag. Maar alle feiten die bekend zijn wijzen er voorlopig op dat hij wel degelijk de juiste fysieke conditie heeft om dit werk te doen.

C.G. de Beaufort


Jozef


Sphinx

Dus is het knap te noemen dat hij met dat armpje bijna een dubbele GP-afstand van 90 ronden op Paul Ricard heeft gereden en een week daarvoor 100 rondjes over Valencia, beiden in de Lotus Renault E20 uit 2012.

Zelf zegt hij er dit over tegen SKYsports

Citaat"Physically, there are no problems. "My doubts about my capacities have disappeared with these two days of tests. I am no longer afraid of not being at the level but there remains a way to go."

En volgens de aanwezigen was hij niet zomaar wat aan het aanklooien, ik zie het aankomen dat ze het gewoon gaan proberen om hem 2018 op de grid te krijgen. Of het gaat lukken? Geen idee, ik hoop van wel.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Die foto dateert trouwens van mei 2016. Weten wij veel hoe zijn toestand toen was en nu is. Misschien had hij toen wel net voor een laatste keer onder het mes gelegen. In 14 maanden tijd kun je nogal wat doen aan lichamelijke ontwikkeling.

Maikel0230

Zover ik begrepen had waren er drie vraagstukken voor Kubica

1. Kan ik scherpe bochten nemen met die arm?
2. Kan ik nog steeds consistent ronden rijden?
3. Kan ik een volledige race-afstand aan?

Mij lijkt het dat die dingen allemaal zijn afgetikt door Renault. In principe zou die arm ook geen al te grote hindering mogen vormen. F1 auto's hebben immers stuurbekrachtiging. Of een comeback op een succes kan uitdraaien is nog een grote vraag, maar dat hij nog kan sturen met een Formule 1 wagen op de benodigde manier, daar lijkt geen twijfel meer over te bestaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25


Sphinx

Citaat van: Maikel0230 op 19 juli 2017 - 23:32:13
Zover ik begrepen had waren er drie vraagstukken voor Kubica

1. Kan ik scherpe bochten nemen met die arm?
2. Kan ik nog steeds consistent ronden rijden?
3. Kan ik een volledige race-afstand aan?

Mij lijkt het dat die dingen allemaal zijn afgetikt door Renault. In principe zou die arm ook geen al te grote hindering mogen vormen. F1 auto's hebben immers stuurbekrachtiging. Of een comeback op een succes kan uitdraaien is nog een grote vraag, maar dat hij nog kan sturen met een Formule 1 wagen op de benodigde manier, daar lijkt geen twijfel meer over te bestaan.

Er schijnt vanwege zijn arm één aanpassing te zijn gedaan aan de auto waarmee hij 200 rondjes gereden heeft, de schakelflippers zitten allebei aan de linkerkant van het stuur.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Ja, maar daar is niets geks aan, zo reed Ralf Schumacher bijvoorbeeld ook altijd.

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 20 juli 2017 - 10:07:13
Citaat van: Maikel0230 op 19 juli 2017 - 23:32:13
Zover ik begrepen had waren er drie vraagstukken voor Kubica

1. Kan ik scherpe bochten nemen met die arm?
2. Kan ik nog steeds consistent ronden rijden?
3. Kan ik een volledige race-afstand aan?

Mij lijkt het dat die dingen allemaal zijn afgetikt door Renault. In principe zou die arm ook geen al te grote hindering mogen vormen. F1 auto's hebben immers stuurbekrachtiging. Of een comeback op een succes kan uitdraaien is nog een grote vraag, maar dat hij nog kan sturen met een Formule 1 wagen op de benodigde manier, daar lijkt geen twijfel meer over te bestaan.

Er schijnt vanwege zijn arm één aanpassing te zijn gedaan aan de auto waarmee hij 200 rondjes gereden heeft, de schakelflippers zitten allebei aan de linkerkant van het stuur.

Jep, enige orde zou nog de FIA-test waarmee je binnen 5 seconde uit de auto moet stappen. Maar ik neem aan dat Kubica dit zelf ook al geprobeerd heeft...

Bild is niet altijd even betrouwbaar maar als Kubica in Hongarije zal testen is dit wel een hele serieuze aanwijzing. Ik hoop het!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 12:09:29
Ja, maar daar is niets geks aan, zo reed Ralf Schumacher bijvoorbeeld ook altijd.


Klopt, bij mijn weten had Rubens Barrichello ook een aanpassing verzocht in zijn Ferrari-tijd. Ik gun het Robert om terug te keren. Ik ben dan ook van het type "Niet huilen om wat je niet meer kunt, maar lach om wat je -nog- wel kan"!


En als Kubica een GP-afstand kan rijden, waarom niet? Ik geloof zo onderhand niet dat Kubica minder zou zijn dan Palmer (verlost die jongen uit zijn lijden)...

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 21 juli 2017 - 18:09:39
Ik geloof zo onderhand niet dat Kubica minder zou zijn dan Palmer (verlost die jongen uit zijn lijden)...

Zo slecht doet Palmer het anders niet de laatste races. Ik ben echt bang dat Kubica daar voorlopig niet aan kan tippen. Volgens mij onderschatten een boel hoe moeilijk het is om terug te keren.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!