Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

flupke3

Het belangrijkste is dat hij er zich door slaat.
Indien hij de f1  niet meer aan kan is dit verschrikkelijk
maar ook niet het einde.Vele mensen kunnen een crasch
niet meer navertellen of  zijn verlamd voor de rest
van hun leven.Dit bewijst hoe relatief f1 eigenlijk is
in een mensenleven.

jack

Vind het erg voor Robert, hij is een van mijn favorieten, zekers....heb nu al vertrouwen in de Lotus-Renault 2011
Mocht hij half het seizoen kunnen terugkeren, mag hij van geluk spreken denk ik. :'(

Zou Kimi Raikkonen geen optie zijn voor Renault ???
En anders hoop ik Heidfeld te mogen zien starten, wonderen bestaan...wellicht ook voor Kubica


0634

Hij kan, zoals het nu links en rechts doorsijpelt, in ieder geval zijn hand behouden maar deze is wel erg zwaar beschadigd. Ik las ergens dat de functionaliteiten moeten worden hersteld.

Voorlopig sowieso geen F1 voor Robert, dat kunnen we wel concluderen. Hopelijk komt hij over enkele maanden weer terug.

_Makke_

Citaat van: Gerard op 06 februari 2011 - 17:44:42de vraag zal inderdaad wel rijzen of nevenactiviteiten als deze wel kunnen...

F1 is voor Kubici en de rest van het veld heus niet zomaar een nevenactiviteit. Als dit ongeluk er voor zorgt dat ie nooit nog aan een F1-stuur zal draaien, dan zal de Pool daar kapot van zijn, daar kan je van op aan. F1 is voor zo'n piloten meer dan zomaar een sport of een beroep, het is een passie. Een passie waar ze hun leven aan wijden. Als dat wegvalt dan is dat een catastrofe.

Michael Schumacher bewijst dat trouwens sinds vorig seizoen elke race. De enige reden dat die kerel is teruggekeerd is omdat zijn hart het haalde van zijn verstand. Zelfs na al die zeges, wereldtitels en onderscheidingen kon hij het niet laten. Dan moet je je niet afvragen hoe erg het moet zijn als je de sport vaarwel moet zeggen terwijl je nog op jacht was naar die eerste wereldtitel. Een wereldtitel die haalbaar is/was.

Gerard

@Makke: ik bedoel nevenactiviteiten naast de F1 ;) maar het zal voor Robert als een ramp ervaren worden dat hij geen F1 kan rijden ... Helemaal nu hij de eerste testweek als snelste heest afgesloten... Triest hoor!  :'(

Franky R.

#35
Een vreselijk bericht!

En idd. zal dit voorval teambazen eraan toe zetten, om hun coureurs te verbieden om zich met 'risicovolle' zaken bezig te houden.
We hadden vorig jaar een Webber met een gebroken schouder en nu nog voor de start van het seizoen 2011 een potentiële kanshebber 'exit'!

Ik hoop dat 'Kuub' zijn hand kan behouden, maar als ze voorheen dachten aan amputatie...hoe zwaar is de beschadiging dan wel niet?!? Daar komt nog bij dat Kubica meer dan een uur heeft moeten wachten op medische hulp!!! OMG!!!

BTW, Lotus Renault zal ZEKER voor Heidfeld kiezen! Zo slecht deed Nick het niet t.o.z. van Kobayashi en helemaal niet vergeleken met De la Rosa!
Heidfeld voor Kubica is zowat het verstandigste van het team kan doen. Senna werd al afgetroeft door een Klien, die al 4 jaar niet meer gereden had... ::)

Bruno Senna mag dus van mij nog even toekijken...




T.Nuvolari

Jammer voor Kubica, de Formule 1 en zijn fans moest hij verplicht zijn te stoppen. Ze twijfelen of hij de volledige functionaliteit van zijn hand zal terugkrijgen. Hoewel ik ook geschrokken ben en het doodjammer vind, heb ik toch ook iets van "Risico's van het vak en die horen erbij." Heb het altijd enorm stom gevonden waarom sporters van dat niveau toch nog de kick gaan opzoeken en zo mogelijks hun carrière op het spel zetten. Ik snap ook niet dat teambazen, coaches, managers, etc... hier zomaar mee akkoord gaan.

Misschien verhuisd d'Ambrosio wel naar Renault en mag één van de twaalvendertig testrijders bij Virgin aan de slag.  :P

0634

Citaat van: Franky R. op 06 februari 2011 - 20:00:14

Bruno Senna mag dus van mij nog even toekijken...
Zou overigens wel bizar zijn.... Die Senna helm in een zwartgouden Lotus-Renault.

meatball

Die zien we niet meer terug vrees ik,als zijn hand niet 100% in orde komt is het over.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.

Citaat van: De_Marc op 06 februari 2011 - 20:14:16
Jammer voor Kubica, de Formule 1 en zijn fans moest hij verplicht zijn te stoppen. Ze twijfelen of hij de volledige functionaliteit van zijn hand zal terugkrijgen. Hoewel ik ook geschrokken ben en het doodjammer vind, heb ik toch ook iets van "Risico's van het vak en die horen erbij." Heb het altijd enorm stom gevonden waarom sporters van dat niveau toch nog de kick gaan opzoeken en zo mogelijks hun carrière op het spel zetten. Ik snap ook niet dat teambazen, coaches, managers, etc... hier zomaar mee akkoord gaan.

Misschien verhuisd d'Ambrosio wel naar Renault en mag één van de twaalvendertig testrijders bij Virgin aan de slag.  :P

Hoezo stom?
Kubica is gewoon een liefhebber, net als Kimi! Of net als Jos en Schumi, die nog altijd graag op een kart stappen... ???
Die jongens zitten niet voor het geld in de F1, NASCAR of Indycar...Nee, het is pure passie. En die passie, talent en doorzettingsvermogen heeft hen in de F1 gebracht!

Moeten ze die passie onderdrukken als ze eenmaal de top bereikt hebben? Hoor dat graag van je...

BTW, ik heb begrepen dat Kubica eerder is geopereerd aan zijn hand (n.a.v. een ongeluk in de F3...2003 of zo)! Vandaar de huidige complicaties?

JimPunkRawker

"Volgens chirurg Igor Rossello zal het minstens nog een week duren voordat er meer duidelijkheid is omtrent de rechterhand van Robert Kubica."

"Kubica moet nog minstens vijf dagen op de intensive care blijven. Daarna kan dus worden bekeken in hoeverre de operatie aan de hand is gelukt. Vervolgens duurt het nog minstens een jaar voordat zijn hand volledig is genezen."

volgens RTLGP  :o :o

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

flupke3

Daar wordt je toch stil van... :(

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/kubica_op_intensive_care_na_operatie/

Damn nog altijd onduidelijk dus, het zal een zware tijd worden voor Kubica. Seizoen 2011 kan hij in ieder geval vergeten lijkt me. Zal zwaar voor hem worden om op zijn oude niveau terug te keren. Vorige week zat hij nog in de Renault en was hij snelste....

Ik voor hem dat de operatie lukt en dat hij in ieder geval snel de functie in zijn hand terugkrijgt, dat is nu het belangrijkste voor hem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Die zien we dit seizoen niet meer terug ,zoveel is wel duidelijk.  :'(
Echt jammer....ik had goede hoop voor hem dit seizoen.

Uitereraard zal dit ook wel strekkende gevolgen krijgen binnen de teams.
Bij McLaren ,Ferrari en Red Bull hebben ze al clausules in de contracten waarbij dit soort uitstapjes verboden zijn.
Dat zal denk ik na dit incident wel gemeengoed binnen de teams gaan worden.

Al vind ik dat aan de ene kant dan wel weer huichelarij.
Neem Ferrari ,die gaan elk jaar op wintersport met het gehele team.
Als je dan ziet hoeveel mensen er daarbij jaarlijks in het ziekenhuis belanden of zelfs overlijden ??
En dat is dan alleen nog maar door skiën en snowboarden.

Maar goed ,hopelijk is de operatie gelukt ,al weten we dat pas over 'n week ,en kan hij volgend jaar weer meedoen.
Anders zou ik ,en ik denk velen met mij ,dit 'n groot verlies voor de sport vinden.  :'(


Gerard

ja, en het herstel, de revalidatie, kan ongeveer een jaar gaan duren.. :'(
Maar dat is ik denk ik nu nog wel een hele ruwe schatting.. e kunnen wel aannemen dat RK de start van het seizoen in ieder geval niet gaat halen! EN of hij dit jaar, of uberhaubt nog kan racen?
De wonderen zijn de wereld nog net uit, dat heeft Allex Zanardi ons wel laten zien!!