A10 World Series

Gestart door Kootje, 23 januari 2011 - 17:49:47

« vorige - volgende »

Kootje

Er komt 'n doorstart van het A1 GP kampioenschap ,onder de naam A10 World Series.   8)
Tot zover ik het begrepen heb ,gaan ze met dezelfde auto's rijden als in de A1 Gp ,maar komt er wel 'n ander blok in te liggen.
Deze 4-liter V10 zal geleverd worden door Judd en levert 600 pk.   :)
Voor meer informatie verwijs ik jullie door naar de volgende site.

http://www.a10ws.com/

Hier zal steeds het laatste nieuws te volgen zijn.
Tot nu toe ben ik er iig blij mee.   :)
A1 GP vond ik 'n leuke serie om naar te kijken ,en aangezien dit daar wel heel erg op lijkt.......
.......kan het alleen maar leuk worden.   ;)

Nu is natuurlijk de vraag: Hoe enthousiast zijn jullie ??

JimmySPA

De site ziet er nogal goedkoop uit... En als het de oude Lola?? chassis zijn (iig niet Ferrari) , dan zie ik er niks van terecht komen. Volgens mij was er dit jaar nog een serie met die A1 auto's alleen dan in een normale (gp2/f3) opzet.

Ik zeg nee niet doen, zo zonde dat de A1 met Ferrari gestopt was... ::)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

A1GP waren toch Ferrari's?

Kootje

#3
Citaat van: Enzo op 23 januari 2011 - 20:25:32
A1GP waren toch Ferrari's?
In het laatste seizoen was dit inderdaad zo.
De 2 jaren daarvoor werd er nog met andere chassis gereden.
Ik dacht zelf Dallara ,maar volgens Formule1.nl waren ze van Britse makelij en eerder in de A1 GP gebruikt.
Of dit dan de door JimmySpa geopperde Lola's zijn ,weet ik eigenlijk niet.   :-\

Citaat van: JimmySPA op 23 januari 2011 - 18:25:04
De site ziet er nogal goedkoop uit... En als het de oude Lola?? chassis zijn (iig niet Ferrari) , dan zie ik er niks van terecht komen. Volgens mij was er dit jaar nog een serie met die A1 auto's alleen dan in een normale (gp2/f3) opzet.

Ik zeg nee niet doen, zo zonde dat de A1 met Ferrari gestopt was... ::)

Overigens is de A1 GP niet met Ferrari gestopt ,maar Ferrari met A1 GP.
Dit omdat de motoren nog niet waren betaald.
Hierna volgde het faiilissement van 'n ,in mijn ogen ,mooie race serie.   :'(

Wat de site betreft ,denk ik dat die zich noch aan 't ontwikkelen is ,aangezien op dit moment alleen de Pitsstop optie in het menu werkt.
Maar ook als die blijft zoals hij nu is ,zie ik daarin geen probleem.
Ik keek A1 GP voor de races ,zoals ik (waar mogelijk) ook A10 World Series zal kijken om die reden.
Hoe de site eruit ziet kan mij persoonlijk gestolen worden.  ;)

Edwin90

Schijnt ook weer een winterkampioenschap te worden. Altijd leuk als tijdverdrijf als er geen Formule 1 is. En zoals het er nu bijstaat worden inderdaad de auto's gebruikt die gebaseerd zijn op de F2004 van Ferrari. Maar dan met Judd motoren (V10  :D).

Het landenconcept is gewoon een goed idee wat mensen aantrekt. Nationalisme heeft gewoon iedereen een beetje in zich. Een heel slim idee dus.

Hoewel ik wel sterk het gevoel had dat het enkel hier in Nederland écht goed liep in de A1GP tijd. Hier was het gewoon op de kabel te zien. In andere landen veelal achter de decoder. Kan uiteraard zijn dat ik ernaast zit hoor, ik kan vanuit hier niet in het buitenland kijken ;)

Franky R.

Als ik heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik de A1GP best wel heb gemist hoor!

Eigenlijk het ei van Columbus om een race-klasse op te richten, die verreden wordt als de F1 in haar winterslaap zit.
Bernie moet enorm gefrustreerd geweest zijn...; Dat hij dat niet zelf had verzonnen, hahahaha!

En het had zo makkelijk gekund, want in de jaren tachtig had je de Aurora AFX Britse F1-kampioenschap met ex-F1 auto's waarin rijders uit de F1, Groep-C (sport-prototype), Toerwagens tegen elkaar streden...

Zoiets, maar dan voor in de winterperiode...

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 23 januari 2011 - 20:33:52
De 2 jaren daarvoor werd er nog met andere chassis gereden.
Ik dacht zelf Dallara ,maar volgens Formule1.nl waren ze van Britse makelij en eerder in de A1 GP gebruikt.
Of dit dan de door JimmySpa geopperde Lola's zijn ,weet ik eigenlijk niet.   :-\

CitaatLola-Zytek car (2005–06 to 2007–08)

The Lola B05/52[3] was the spec car used the by the series from the 2005–06 season to the 2007–08 season. It was powered by Zytek engines, and ran on Cooper tyres. The former chassis is now used in the Euroseries 3000, starting in 2009.[4]
Twijfel nooit aan de JimiPedia  ;)


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 24 januari 2011 - 17:19:01
Citaat van: Kootje op 23 januari 2011 - 20:33:52
CitaatLola-Zytek car (2005–06 to 2007–08)

The Lola B05/52[3] was the spec car used the by the series from the 2005–06 season to the 2007–08 season. It was powered by Zytek engines, and ran on Cooper tyres. The former chassis is now used in the Euroseries 3000, starting in 2009.[4]
Twijfel nooit aan de JimiPedia  ;)
Sorry Jimmy ,zal 't nooit meer doen.  ;)

Maar dan zullen ze inderdaad met die LOLA's gaan rijden.
Want de 2004 Ferrari's waar ze het laatste jaar mee reden ,worden het iig niet.

gloudiesaurus

A1GP was gewoon een flop, in de grote autosportlanden (Duitsland, Spanje, Amerika etc.) sloeg het totaal niet aan... Toen er slecht georganiseerde races kwamen (Bejing!!) en daarna het laatste seizoen op Zandvoort waar slechts een aantal auto's van start gingen wist ik het wel.. A1GP ging het niet redden.

Ben bij de 1e A1GP race op Zandvoort geweest. A1GP accepteerde toen vrijwel alle accreditatie aanvragen. Met als gevolg dat het niet meer paste in perskamertje op Zandvoort erin de paddock een grote tent moesten worden gezet ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ben alle 3 de jaren op Zandvoort geweest en had m'n kaarten voor Assen al besteld.
Keek zo'n beetje elke race op tv ,en vond het daarom ook erg jammer dat de serie failliet ging.
Maar goed ,als de serie slecht gemanaged wordt ,en het niet aanslaat in de grote landen ,dan kun je erop wachten dat 't fout loopt.
Hopelijk gaat dat onder de nieuwe organisatoren allemaal wat beter.
Want ondanks dat het geen echt hoogstaande klasse was ,vond ik 'm zéér vermakelijk.