Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Zijn eerste jaar bij RBR was ook meer dan behoorlijk. Ik vond het een echt talent, jammer genoeg bleek hij ook breekbaar en Red Bull heeft hem dan ook gebroken. Ik vind het ontzettend jammer dat hij niet in de Williams zit dit seizoen.

Nu gaat hij Vergne achterna, waar overigens ook weinig mis mee is.

Matthijs

Kvyat zou heel geschikt zijn voor een team als Williams of Sauber. Jammer dat hij te weinig geld mee neemt (denk ik).

Robbert65

Williams, Sauber oké. Maar waarom niet gewoon op de stoel van Räikkönen volgend jaar?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Omdat hij niet goed genoeg is misschien?

Robbert65

Ik denk -al een heeeeeeeel tijdje- dat Kvyat het prima zou doen in een andere omgeving dan die van Marko en Red Bull. Hij trok het gewoon niet meer. En laten we eerlijk zijn, wat Marko heeft gedaan was onvermijdelijk, maar voor Kvyat was het tegelijkertijd iets onvoorstelbaars. Not done. Maar het gebeurde wel... Terwijl iedereen het over Verstappen heeft moet jij als ervarener coureur je dan opnieuw inwerken bij het B-team. En dan wint die hollandse klojo meteen de race ook nog. Dat moet mentaal ongelofelijk zwaar zijn geweest. Soms presteren mensen beter onder druk en soms is de druk op het verkeerde moment of op de verkeerde manier gezet, dan gebeurt dit met iemand die feitelijk verder prima kan sturen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Een streep door Denemarken...Of de kansen voor Nederland zich nu verbeteren?


http://www.gppits.net/nieuws/grand_prix_van_denemarken_komt_er_niet/

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 24 april 2018 - 16:35:16
Ik denk -al een heeeeeeeel tijdje- dat Kvyat het prima zou doen in een andere omgeving dan die van Marko en Red Bull. Hij trok het gewoon niet meer. En laten we eerlijk zijn, wat Marko heeft gedaan was onvermijdelijk, maar voor Kvyat was het tegelijkertijd iets onvoorstelbaars. Not done. Maar het gebeurde wel... Terwijl iedereen het over Verstappen heeft moet jij als ervarener coureur je dan opnieuw inwerken bij het B-team. En dan wint die hollandse klojo meteen de race ook nog. Dat moet mentaal ongelofelijk zwaar zijn geweest. Soms presteren mensen beter onder druk en soms is de druk op het verkeerde moment of op de verkeerde manier gezet, dan gebeurt dit met iemand die feitelijk verder prima kan sturen.
Wat jij schrijft is helemaal logisch voor een normaal mens van vlees en bloed, maar als je op zoek bent naar een nieuwe wereldkampioen (dat was altijd het streven van Red Bull), dan heb je dus niets aan iemand die het niet meer 'trekt', 'opnieuw moet inwerken', 'druk voelt op het verkeerde moment' of 'het mentaal ongelooflijk zwaar vindt'. Als persoon vind ik het enorm hard voor Kvyat (en voor hem Vergne, Buemi, Alguersuari, Speed, Bourdais) maar ze waren door Red Bull gewogen en te licht bevonden.

Sabai

Ik denk dat kvyat meer als ontwikklings coureur word aangenomen als hij het word. Hij heeft veel ervaring en kan beter sturen dan Hartly.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 24 april 2018 - 16:35:16
Ik denk -al een heeeeeeeel tijdje- dat Kvyat het prima zou doen in een andere omgeving dan die van Marko en Red Bull. Hij trok het gewoon niet meer. En laten we eerlijk zijn, wat Marko heeft gedaan was onvermijdelijk, maar voor Kvyat was het tegelijkertijd iets onvoorstelbaars. Not done. Maar het gebeurde wel... Terwijl iedereen het over Verstappen heeft moet jij als ervarener coureur je dan opnieuw inwerken bij het B-team. En dan wint die hollandse klojo meteen de race ook nog. Dat moet mentaal ongelofelijk zwaar zijn geweest. Soms presteren mensen beter onder druk en soms is de druk op het verkeerde moment of op de verkeerde manier gezet, dan gebeurt dit met iemand die feitelijk verder prima kan sturen.

Ik denk niet dat je het ondermaatse presteren over zijn carrière kunt ophangen aan het besluit van Red Bull, om Kvyat terug te plaatsen naar Toro Rosso. Daar mag je best een nacht slecht van slapen maar dan moet een rijder het van zich af kunnen zetten en zorgen dat hij maximaliseert. Laat maar zien waarom Red Bull het mis heeft en minstens zo snel en goed bent als Max en Danny. Dat heeft hij nagelaten, welk argument je er ook tegenaan smeert. Zijn prestaties vielen in het niet bij Sainz én bovendien maakte hij veel fouten. Hij bewees het gelijk van Red Bull, evenals Max. Dat Red Bull Kvyat terugneemt bewijst dat de talentenvijver is drooggelopen. Ik liet mij overigens niet voor het karretje van Red Bull spannen en keerde niet met hangende pootjes terug. Tenzij hij het financieel heeft uitgebuit, maar dan riep ik dat ook gewoon.


Sabai

Ik lees steeds vaker berichten dat Liberty van de F1 rechten af wil. Zien jullie dit positief of negatief?  En willen we Bernie terug :)

Ik vind dat ze niks tot weinig vernieuwing hebben gebracht. Ze hebben meer dingen veranderd om te veranderen, maar zonder toegevoegde waarde. Zoals bijvoorbeeld  het intro ,logo en start tijd wat veranderd is .

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 08 februari 2019 - 18:04:10
Ik lees steeds vaker berichten dat Liberty van de F1 rechten af wil. Zien jullie dit positief of negatief?  En willen we Bernie terug :)

Ik vind dat ze niks tot weinig vernieuwing hebben gebracht. Ze hebben meer dingen veranderd om te veranderen, maar zonder toegevoegde waarde. Zoals bijvoorbeeld  het intro ,logo en start tijd wat veranderd is .

Negatief... dat zou betekenen dat Liberty de Formule 1 ook niet aan de praat krijgt.
Heel veel hebben ze niet veranderd, oké met social media en internet hebben ze wel een stap gemaakt en ze hebben de grid girls afgeschaft.

Maar er is nog steeds geen nieuwe concorde-overeenkomst, de technische regels voor de komende jaren zijn nog niet duidelijk, en qua nieuwe locaties qua Grand Prix is er ook niet veel spannends bij gekomen.

In de grote landen zoals Brazilië, Duitsland, en Italië verliest Formule 1 terrein. Zeker nu Liberty Media Formule 1 daar achter de decoder stopt.

Bernie is "old school". Hij snapt internet niet en leeft nog in de jaren '80 waarbij het vooral ging om TV-rechten. Met Bernie gaan we een stap terug in de tijd. Geloof ook niet dat hij met anderen wil werken, hij was vroeger in de Formule 1 al een dictator en kreeg op die manier de teams dezelfde kant op.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: Sabai op 08 februari 2019 - 18:04:10
Ik lees steeds vaker berichten dat Liberty van de F1 rechten af wil. Zien jullie dit positief of negatief?  En willen we Bernie terug :)

Ik vind dat ze niks tot weinig vernieuwing hebben gebracht. Ze hebben meer dingen veranderd om te veranderen, maar zonder toegevoegde waarde. Zoals bijvoorbeeld  het intro ,logo en start tijd wat veranderd is .

Het is niet zozeer de schuld van LM dat ze weinig veranderd krijgen. Die Concorde Agreements die Bernie sloot met de teams doen hen nu de das om, want bijna elke grote verandering wordt nu gecounterd met een Veto-dreigement, waardoor het idd blijft hangen in de onbelangrijkere zaken. Mercedes wil de motoren niet veranderen, Ferrari eigenlijk ook niet. RBR wil de aerodynamica niet veranderen, Williams wil geen klantenteams of versoepeling in die regels enzovoort enzovoort. Iedereen zit in zijn eigen kasteeltje met de brug opgetrokken. Dat de aero-aanpassing er doorgekomen is voor de komende seizoenen blijft me nog steeds een raadsel, want wie heeft nu voor gestemd?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#4124
Ik zou beginnen met alle foute beslissingen in omgekeerde volgorde ongedaan maken, te beginnen met het eraf slopen van die verschrikkelijke wc-bril. Nu dezer dagen weer wat plaatjes van de Indycar voorbij komen besef je weer wat een schrijnende miskleun dat is.  Bobo's mogen graag pochen dat het protest is weggeëbt, maar ik vind dat cynisme ten top (de moedeloosheid doordat toch niet geluisterd wordt naar de mening van fans blijft namelijk wel bestaan).

Update: "Zoek de coureur" had het onderschrift bij de foto's moeten zijn...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond