Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

"Het einde van de motorsport", nou nou. Iemand zoekt media-aandacht.

Waar het hier om gaat is de EU die een nieuwe richtlijn wil uitschrijven voor autoverzekeringen, en een publieke oproep heeft gedaan aan alle Europese burgers en instellingen om hun input te geven. Zo'n oproep doen ze juist om dit soort misstanden te voorkomen.

Als je denkt dat je ook wat toe te voegen hebt aan de nakende nieuwe wetgeving dan kan dat hier: https://ec.europa.eu/info/consultations/finance-2017-motor-insurance_nl

"Einde van de motorsport" zorgt wel voor leuk clickbait, dat dan weer wel.

C.G. de Beaufort

Citaat(..)Als je denkt dat je ook wat toe te voegen hebt aan de nakende nieuwe wetgeving dan kan dat hier: https://ec.europa.eu/info/consultations/finance-2017-motor-insurance_nl

Daar schiet je echt geen flikker mee op, ze doen gewoon waar ze zin in hebben. Het is een dictatoriaal regiem. Nederland en de medelanden, zuchten hier onder.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Ja precies ja.

Er is nog niet eens wetgeving klaar, maar laten we vooral doen alsof de EU motorsport wil beëindigen want dat past beter in onze simplistische wereldvisie.

Jozef

Even topic switchen...

Citaat van: Henk1987 op 06 april 2018 - 12:29:41
https://twitter.com/tgruener/status/982193176889847808

* Budget cap ($150m)
* Opbrengsten worden eerlijker verdeeld tussen teams.
* Bonus voor Ferrari ($50M)
* Bonus voor motor fabrikanten ($10m)
* 1.6L V6 zonder MGU-H

Verder worden er meer onderdelen gestandaardiseerd maar ophanging + motor blijft vrij om te ontwikkelen

Vinden jullie dit nu een goede of een slechte ontwikkeling?

Ik ben enorm voorstander van een budgetlimiet gekoppeld aan meer technische vrijheid. Het is dan aan de teams om uit te vissen waar ze hun geld investeren om een sterker pakket op de been (op de baan) te zetten. 150 miljoen is bovendien een bedrag dat nog steeds de kleine teams het petje te boven gaat en dus ruimte biedt voor constructeurs om middels een dikke portefeuille de F1 te gebruiken als uitstalraam, maar dan toch met iets minder overwicht dan nu het geval is.

Dus ik ben voor deze plannen, maar hoop wel dat er niet te veel gestandaardiseerd wordt.

En die bonus voor Ferrari is en blijft je reinste competitievervalsing natuurlijk.

gloudiesaurus

Op de officiele site van Formule 1 staat wat anders hoor:

CitaatKey strategic initiatives

Power units (PU)
◾The PU must be cheaper, simpler, louder, have more power and reduce the necessity of grid penalties.
◾It must remain road relevant, hybrid and allow manufacturers to build unique and original PU.
◾New PU rules must be attractive for new entrants and Customer teams must have access to equivalent performance.

Costs
◾We believe how you spend the money must be more decisive and important than how much money you spend.
◾While there will be some standardised elements, car differentiation must remain a core value
◾Implement a cost cap that maintains Formula 1's position as the pinnacle of motorsport with a state-of-the-art technology.

Revenues
◾The new revenue distribution criteria must be more balanced, based on meritocracy of the current performance and reward success for the teams and the Commercial Rights Holder.
◾F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised.
◾Revenue support to both cars and engine suppliers.

Sporting and technical rules & regulations
◾We must make cars more raceable to increase overtaking opportunities.
◾Engineering technology must remain a cornerstone but driver's skill must be the predominant factor in the performance of the car.
◾The cars must and will remain different from each other and maintain performance differentiators like aerodynamics, suspensions and PU performance. However, we believe areas not relevant to fans need to be standardised.

Governance
◾A simple and streamline structure between the teams, the FIA and Formula 1.
quote]

Volgens mij is dit niks nieuws, dit hebben we al eerder gehoord van liberty. Het is nog steeds niet concreet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ze zoeken heel voorzichtig de confrontatie met Ferrari en ook wel met Mercedes. Het ergste wat er kan gebeuren is dat die twee opstappen en een nieuwe klasse initïeren. Het op een na ergste wat er kan gebeuren is dat alles zo blijft als het is. Althans dat schijnt Liberty Media te vinden...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Maar wat nu als die twee een eigen klasse beginnen en samen de helft willen van de inkomsten, overige teams mogen de rest verdelen. Hoeveel teams denk je dat daar iets voor voelen? Kampioenschap tussen Ferrari en Mercedes? Ik zie het allemaal niet zo snel gebeuren. F1 kan niet zonder Ferrari? Kan Ferrari dan wel zonder F1 [en andere teams]? I doubt it!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

wat wel grappig is, dat ferrari dus al die jaren een bonus krijgt, en op papier eigenlijk de sterkste wagen moet zijn, omdat ze financieel gesteund zijn door de fia. Maar dan nog kunnen ze nog geen wereldkampioen worden  ;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: robbert op 07 april 2018 - 07:24:02
wat wel grappig is, dat ferrari dus al die jaren een bonus krijgt, en op papier eigenlijk de sterkste wagen moet zijn, omdat ze financieel gesteund zijn door de fia. Maar dan nog kunnen ze nog geen wereldkampioen worden  ;D ;D ;D
:P :P :P


;)

Arthur

Tja allemaal politiek door Ferrari dat F1 zonder hen geen bestaansrecht heeft en het feit dat ze al van het begin af aan al deelnemen. Bullshit dus, maar ja, men is daar destijds voor gezwicht....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 06 april 2018 - 16:16:32
Ze zoeken heel voorzichtig de confrontatie met Ferrari en ook wel met Mercedes. Het ergste wat er kan gebeuren is dat die twee opstappen en een nieuwe klasse initïeren. Het op een na ergste wat er kan gebeuren is dat alles zo blijft als het is. Althans dat schijnt Liberty Media te vinden...

Daar draait het allemaal om. Ferrari en Mercedes. Bij Ferrari gaat om de uitkering die ze elk jaar extra krijgen en bij Mercedes het veranderen van het motormanagement.
Ferrari kan afsplitsen maar daar hebben ze al zo vaak mee gedreigd.

Ik denk dat de komende tijd, naar 2021 toe, de dreigingen nog wel erger gaan worden. Grote vraag is hoe Liberty hier mee om gaat. Ecclestone heeft de touwtjes niet meer in handen dus het zal nu wel anders gaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik hoop dat liberty voet bij stuk houd. Want hier overdrijft ferrari idd. Ze kunnen het niet halen op snelheid, dan proberen ze gewoon het laken zo naar zich toe te trekken.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 09 april 2018 - 21:23:19
Citaat van: Robbert65 op 06 april 2018 - 16:16:32
Ze zoeken heel voorzichtig de confrontatie met Ferrari en ook wel met Mercedes. Het ergste wat er kan gebeuren is dat die twee opstappen en een nieuwe klasse initïeren. Het op een na ergste wat er kan gebeuren is dat alles zo blijft als het is. Althans dat schijnt Liberty Media te vinden...

Daar draait het allemaal om. Ferrari en Mercedes. Bij Ferrari gaat om de uitkering die ze elk jaar extra krijgen en bij Mercedes het veranderen van het motormanagement.
Ferrari kan afsplitsen maar daar hebben ze al zo vaak mee gedreigd.

Ik denk dat de komende tijd, naar 2021 toe, de dreigingen nog wel erger gaan worden. Grote vraag is hoe Liberty hier mee om gaat. Ecclestone heeft de touwtjes niet meer in handen dus het zal nu wel anders gaan...


Ik zie opa Bernie nog wel optreden als 'mediator'...hoor...Als er maar wat centjes naar hem toe rollen... :P

C.G. de Beaufort

Héy, kijk eens aan! De coureur Kvyat neemt nu deel aan een bandentest voor Pirelli in 2019. Hij is dus niet helemaal  vergeten...

Maar goed, ook bij TR bakte hij er ook niets van.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237965/kvyat-bij-bandentest-voor-het-eerst-in-actie-voor-ferrari

Groet,

C.G. de Beaufort




gloudiesaurus

Beter dan niks maar Kvyat is toch echt uit beeld.
Lijkt me voor hem beter om bijv. naar WEC te kijken.

Al denk ik dat Kvyat voor bijv. Williams nog een hele goede coureur kan zijn. Zijn eerste jaar bij Toro Rosso was zeker sterk. Na de degradatie bij Red Bull hebben we die oude Kvyat niet meer gezien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is