Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

JimmySPA

Ik zeg Spa in het donker!!! Koplampen erop en geen baanverlichting.  ;D


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Enzo

Het effect van de nachtrace in Singapore is wel gaaf, glimmende bolides, vlammen uit de uitlaat, vonken onder de auto vandaan, spectaculaire beelden van circuit en achtergrond.
Aan de andere kant als Singapore een overdag-race zou zijn, is het niks beter dan Valencia en dus saai te noemen.

0634

En dat is het hele probleem dus. Door randzaken, in het donker rijden, wordt het zogenaamd leuk. Maar het échte racen zou het belangrijkste moeten zijn.

En echt racen is onmogelijk, want dat kan nou eenmaal niet op deze baan. Ik vind het echt helemaal niks. Net als Valencia inderdaad, een aaneenschakeling van belachelijke bochten zonder dat er mogelijkheden zijn om zij aan zij fatsoenlijk te kunnen knokken.

Die mooie plaatjes... tja die heb ik nu wel gezien. Wanneer gaan we nou eens aandacht besteden aan circuits waarop geraced kan worden met auto's die ook daadwerkelijk dicht bij elkaar kunnen racen zonder flauwekul als vuile lucht enzo. Wanneer zien we weer eens lekkere slipstreams?

Tja, ik zeg het maar weer eens: Formule 1 anno 2010... ;).

0634

Hier een quotje van Karun Chandhok. bron: motorracingblog

"F1 cars today are unbelievably complex machines. Having recently driven Keke Rosberg's Williams FW08 at this year's Goodwood Festival of Speed, I got a stark reminder of how things have changed in Formula 1. We could quite easily fire that car up and run it with a couple of mechanics if we had to but today, we can't even get the bloody car started without an array of laptops and an army of people going through hundreds of procedures."

Het is wel wat mis is in F1. 

gloudiesaurus

Is dit de Formule 1 of de tijd? Ik bedoel tegenwoordig is alles zo rete-ingewikkeld. Vroeger had je de typmachine, tegenwoordig de computer. Vroeger had je ook simpele auto's, de auto's van tegewoordig moet je je prive-auto al naar de garage brengen als je een koplamp wilt vervangen. Simpel weg omdat het allemaal ingewikkeld is geworden. Maar is het daarom slechter? Ik denk het niet...

En Singapore, de eerste race was toch best aardig? Ik bedoel het is en blijf een stratencircuit... daarop is het altijd moeilijker racen!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2010 - 22:23:12
Is dit de Formule 1 of de tijd? Ik bedoel tegenwoordig is alles zo rete-ingewikkeld. Vroeger had je de typmachine, tegenwoordig de computer. Vroeger had je ook simpele auto's, de auto's van tegewoordig moet je je prive-auto al naar de garage brengen als je een koplamp wilt vervangen. Simpel weg omdat het allemaal ingewikkeld is geworden. Maar is het daarom slechter? Ik denk het niet...
Ik denk van wel. Ik bedoel, op zich is er niks mis met de technologie en de moderne tijd hoor. Maar er zitten een heleboel negatieve bij-effecten aanvast.

Er kan vrijwel niet meer geslipstreamed worden. Er kan niet meer te dicht achter anderen worden gereden want dan komt er onbalans. Die aerodynamica moet gewoon fors aan banden worden gelegd. Het was toen veel puurder. Veel meer racen als nu. Het was toen echt niet allemaal beter als nu, kijk bijvoorbeeld naar de veiligheid, maar het was wel veel puurder als nu.

Al die gekke landen zonder enige band met autosport, laat staan F1... Zie bijvoorbeeld Turkije. Geen Turk is erin geinteresseerd, maar we racen er wel. F1 wordt weggehaald bij de pure liefhebbers en verkocht aan de hoogste bieder. Sfeerloze banen die ontworpen zijn zonder het racen voorop te stellen... Wij, de europese racefans kunnen steeds minder live gaan kijken naar onze sport en wat we aan spektakel zien wordt steeds minder.

Dat vind ik gewoon jammer. Natuurlijk is technologie belangrijk voor de sport, maar het gaat ten koste van dingen die nog veel belangrijker zijn: kwaliteit van de races.

0634

Moet ik wel bijzeggen dat ik een enorm zwak heb voor die vroegere tijden, zonder negatief te willen doen over de huidige F1 want ik volg alles nog even fanatiek hoor.

Maar dat filmpje van Clark, dat Enzo plaatste op de FP, dat vind ik echt mooi. Schitterend. Dat stuur, die grote ronde meters, die schitterend vorm gegeven Lotus, die banen zonder curbs en alles. Natuurlijk is dat achterhaald en moet wat vroeger was hooguit worden bewonderd maar kan het nooit meer de maatstaf zijn, maar ik krijg er kippevel van.

That's just me ;).

Enzo

Voor beide valt wel wat te zeggen, het oude formule 1 was gaaf om het pure van het racen.
Maar in deze tijd kan ik de technische innoviteiten wel waarderen, wie is slimmer, wie bedenkt wat nieuws?
De F-duct bijvoorbeeld, echt geniaal!  8)

0634

Dat is ook zo. Maar als ik op zondagmiddag 14:00 de TV aanzet, doe ik dat niet om te kijken wie de mooiste F-duct heeft. ;)

T.Nuvolari

Ik vind dat aerodynamica teveel wordt aanzien als hoogtechnologie. Ergens een vleugeltje plaatsen om meer of minder downforce te crëeren heeft weinig met technologie te maken en meer met wetenschap. De echte technologie zit onder de kap. Daarom ben ik ook niet tegen een beperking op Aerodynamica.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 19 oktober 2010 - 12:51:55
Ik vind dat aerodynamica teveel wordt aanzien als hoogtechnologie. Ergens een vleugeltje plaatsen om meer of minder downforce te crëeren heeft weinig met technologie te maken en meer met wetenschap. De echte technologie zit onder de kap. Daarom ben ik ook niet tegen een beperking op Aerodynamica.
Ik ben tegen beperking die te veel vuile lucht opbrengt om close racing onmogelijk te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

voila zoals verwacht. spa francorchamps in gevaar voor latere deelname. Den ouwe wil spa weg van de kalender. Echt waar, die gast moe dood, en liefst zo vlug mogelijk >:(

JimmySPA

Citaat van: robbert op 19 oktober 2010 - 17:11:11
voila zoals verwacht. spa francorchamps in gevaar voor latere deelname. Den ouwe wil spa weg van de kalender. Echt waar, die gast moe dood, en liefst zo vlug mogelijk >:(

Beetje overdreven dat hij dood moet...   ::) Maar iig oprotten en iemand neer zetten die gewoon snapt dat circuits als Spa, Monaco, Monza, Silverstone en Montreal de Formule 1 maken...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

0634

Citaat van: T.Nuvolari op 19 oktober 2010 - 12:51:55
Ik vind dat aerodynamica teveel wordt aanzien als hoogtechnologie. Ergens een vleugeltje plaatsen om meer of minder downforce te crëeren heeft weinig met technologie te maken en meer met wetenschap. De echte technologie zit onder de kap. Daarom ben ik ook niet tegen een beperking op Aerodynamica.
Ik wel, het is de boosdoener van het niet-racen. Dat gezegd hebbende zie ik de heren ook liever zelf schakelen.

T.Nuvolari

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2010 - 17:30:37
Citaat van: T.Nuvolari op 19 oktober 2010 - 12:51:55
Ik vind dat aerodynamica teveel wordt aanzien als hoogtechnologie. Ergens een vleugeltje plaatsen om meer of minder downforce te crëeren heeft weinig met technologie te maken en meer met wetenschap. De echte technologie zit onder de kap. Daarom ben ik ook niet tegen een beperking op Aerodynamica.
Ik wel, het is de boosdoener van het niet-racen. Dat gezegd hebbende zie ik de heren ook liever zelf schakelen.

Ik denk dat je me verkeerd begrepen en gelezen hebt. ;) Was jij ook niet tegen al die oevrdreven aerodynamica?