Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Gerard

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu is het definitief. Vanaf 2014 hebben we ook de Grand Prix van Rusland.

Formule 1-baas Bernie Ecclestone en premier Vladimir Poetin van Rusland hebben gisteren hun handtekening onder een zevenjarige deal gezet. Sotsji, dat aan de Zwarte Zee ligt, zal vanaf dan de GP van Rusland organiseren.

Rusland is de zoveelste nieuwe Grand Prix op de kalender.
Volgende week wordt de allereerste Zuid-Koreaanse Grand Prix verreden en volgend jaar doet het Formule 1-circus India aan.
Daarna staan ook nog de Amerikaanse Grand Prix, in 2012, en een stratenrace in Rome gepland.

Maar... nu komt het....
Dit betekent dat als de kalender in de toekomst maximaal twintig races blijft tellen dat er een aantal, vooral Europese, Grands Prix zullen sneuvelen.

De Grands Prix van Monaco, Italië en Engeland zijn al voor langere tijd verzekerd van een plek op de kalender.

Welke GP (in Europa) zal in de toekomst volgens jullie (moeten) verdwijnen??

Of moet 1 van de andere GP's het veld ruimen?

robbert

ik vrees voor de gp van belgie. Zou veel te mooi om waar te zijn, dat die gp blijft. En ze hebben al heel de tijd finaciele problemen, dus ik denk dat spa zal verdwijnen jammer genoeg

0634

Er zullen wel wat meer roulaties komen. Zoals nu tussen de beide Duitse races.

Ik vind het geen positieve ontwikkeling want over het algemeen komen er niet echt geweldige GPs bij, maar Bernie wil het helaas zo...

Enzo

Van mij mag Valencia wel van de kalender af, altijd al een waardeloos circuit gevonden.
Spa is voor mij en vele anderen een hoogtepunt in het seizoen en moet zeker blijven.
Rome lijkt me een vergissing, dat moeten ze gewoon niet doen.

Maar het gaat zeker interessant worden welke blijft en welke gaat...

0634

Valencia is ook waardeloos. Evenals Singapore. Maar Valencia ligt geloof ik nog 4 jaar vast, dus we zitten er nog wel even mee.

Overigens vind ik Barcelona ook nooit wat, de baan is wel mooi maar er je ziet maar zelden een leuke race daar. Als er dan toch een Europese GP weg moet, doe dan maar 1 van die 2 Spaanse.

Enzo

Toch heb ik het idee dat Bernie opties neemt op meerdere circuits om zo een betere onderhandelingspositie te hebben.
Hij verliest in sommige gevallen de historische en amusementswaarde uit het oog, terwijl deze primaire zouden moeten zijn.

Gerard

Voor mij is het zoklaar als een klontje, de GP van Europe,Valencia mag weg, sterker nog, deze GP had voor mij nooit gereden hoeven worden
Vanaf de eerste editie in 2008 vond ik het al niets, en we hebben er nu 3 x geracet, 3 x vond ik er weinig aan...
Van mij mogen ze zoewl Barcelona als Valencia vervangen door Jerez... of het nieuwe circuit in Portugal...
Maar z zullen inderdaad wel een roulatiesysteem gaan hanteren
Het ene jaar Spa en het andere jaar Duitsland ofzo.. Hoe ze het dan gaan doen met Nurburgring en Hockenheim? misschien rouleren die ook wel....


Enzo


T.Nuvolari

Turkije had ik nog helemaal niet aan gedacht. Er bestaan/bestonden toch geruchten dat hun contract niet verlengd ging worden.

gloudiesaurus

Turkije mag er van mij af, de Formule 1 leeft totaal niet daar... Daarnaast is het circuit van Valencia uiterst saai en heeft het voor mij nauwelijks uitstraling.

Ook China loopt nog niet echt en is dat een echte Tilke baan zoals we die al zoveel hebben. Maar China zal wel te belangrijk zijn voor de Formule 1.

En ik moet nog zien of die GP's er allemaal komen. Vind de plannen in Amerika nog altijd vaag, ook qua financiering enzo. Dat moet ik allemaal nog zien. En Rusland? Was te voorzien dat de F1 daar heen zou gaan. Maar ook met Rusland zijn al eens eerdere plannen voor de F1 mislukt...

En Afrika? Ja als je een wereldkampioenschap Formule 1 organiseert moet je eigenlijk ook daar zijn. Het WK voetbal in Zuid Afrika was een groot succes. Ik denk dat land in Afrika ook als enige in staat is een goede Grand-Prix te organiseren. Al hoewel Marokko met wisselend succes al een tijdje het WTCC heeft...

En Singapore, dat vind ik juist een aanvulling van de kalender. Een voorbeeld van hoe het wel moet! Evenals Abu Dhabi...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Singapore? Een circuit van niks. Geen karakter, geen inhaalmogelijkheden, niks aan.

T.Nuvolari

Citaat van: 0634 op 18 oktober 2010 - 12:40:06
Singapore? Een circuit van niks. Geen karakter, geen inhaalmogelijkheden, niks aan.

Net als Monaco dus.  ::)

gloudiesaurus

Ik  vind Monaco en Singapore juist allebei schitterende circuits! Oké je moet er geen 10 van op de kalender hebben maar Monaco hoort gewoon bij de Formule 1. En Singapore, in het donker rijden met de stad als achtergrond? Ik vind het schitterend...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: T.Nuvolari op 18 oktober 2010 - 15:09:45
Citaat van: 0634 op 18 oktober 2010 - 12:40:06
Singapore? Een circuit van niks. Geen karakter, geen inhaalmogelijkheden, niks aan.

Net als Monaco dus.  ::)

Integendeel. Monaco heeft wél karakter. Singapore is zielloos.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2010 - 15:16:44
Ik  vind Monaco en Singapore juist allebei schitterende circuits! Oké je moet er geen 10 van op de kalender hebben maar Monaco hoort gewoon bij de Formule 1. En Singapore, in het donker rijden met de stad als achtergrond? Ik vind het schitterend...

De plaatjes zijn mooi inderdaad. Maar na één jaargang had ik alle mooie plaatjes wel gezien.

Ik zie liever een mooie race en dat is op Singapore helaas niet mogelijk.