Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 29 oktober 2010 - 13:46:22
Wat mij betreft komt het Ground Effect weer terug tezamen met de Turbo"s.
De kalender mag er als volgt uitzien:
1, Australie         Melbourne Park           altijd leuk                                                 13, Hongarije     Hungaroring                        toch vaak leuk                                                                              
2, Maleisie           Sepang                       Tilke,s beste                                            14, Tjechie         Brno                                     schitterend
3, Bahrien           Manama                      midden oosten hoort er ook bij               15, Zuid Korea   Yeongam                              vermakelijk ook in droog ?
4, Zuid Afrika      Kyalama                      oude glorie                                              16, China           Shanghai Int.                       parel van de orient
5, Oostenrijk      A1-ring                        spektakel gegarandeerd                         17, Japan           Suzuka                                 Hugenholtz beste
6, Duitsland        Nurburgring                 duisland's mooiste                                  18, Monaco         Monte-Carlo                        glamour ,glamour ,glamour
7, NEDERLAND   ZANDVOORT               ben nu eenmaal 'n chauvinist                  19, Italie             Monza                                  laatste hoge snelheidsbaan
8, Belgie             Spa-Francorchamps    mooiste baan ter wereld                         20, Frankrijk       Magny-Course                     altijd spannend
9, Engeland        Silverstone                  race geschiedenis                                   21, Spanje         Jerez de la Fronteira            alles beter dan Valencia/Barca
10, Canada         Isle de Notre Dame     heeft 't gewoon                                      22, Portugal       Portimao                               prachtige track
11, Amerika         Laguna Seca               beruchte corkscrew                                23, Argentinie    nog te bouwen Tilke baan   2e race in Z-A noodzakelijk
12, Mexico           Monterey                   midden amerika ook aanwezig                 24, Brazilie         Interlagos                             mooie afsluiter
                                                     
                                                         
                 
En ik ben Mickey Mouse!!! Eerst die ouwe maar een paar miljoen geven voordat hij all1 al naar de layout van Zandvoort gaat kijken. Tot zn schrik nog steeds hetzelfde.  :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 29 oktober 2010 - 18:57:07

En ik ben Mickey Mouse!!! Eerst die ouwe maar een paar miljoen geven voordat hij all1 al naar de layout van Zandvoort gaat kijken. Tot zn schrik nog steeds hetzelfde.  :P

Hahaha,

Zandvoort is idd, een aardige circuit, maar als het al 'te klein' is voor de DTM...

Kootje

En zo staan er nog wel 'n paar tussen die het niet gaan worden.
Maar als IK Bernie was ?
Mij lijkt het een mooi seizoen en sowieso 'n echt WK aangezien elk continent vertegenwoordigt is !
SORRY ,ik ben 'n dromer !!!   ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 12:02:56
En zo staan er nog wel 'n paar tussen die het niet gaan worden.
Maar als IK Bernie was ?
Mij lijkt het een mooi seizoen en sowieso 'n echt WK aangezien elk continent vertegenwoordigt is !
SORRY ,ik ben 'n dromer !!!   ;D

Elk continent?
Er is geen race op het Afrikaans continent geweest, dus geen 'echte' WK derhalve...

Kootje

Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 15:16:35
Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 12:02:56
En zo staan er nog wel 'n paar tussen die het niet gaan worden.
Maar als IK Bernie was ?
Mij lijkt het een mooi seizoen en sowieso 'n echt WK aangezien elk continent vertegenwoordigt is !
SORRY ,ik ben 'n dromer !!!   ;D

Elk continent?
Er is geen race op het Afrikaans continent geweest, dus geen 'echte' WK derhalve...
Als je mijn WK van de toekomst nog eens doorneemt ,zie je daar toch echt Zuid Afrika - Kyalami tussen staan. (race 4)
Aangezien ik reageerde op een reactie op mijn visie (lees : droombeeld) klopt mijn redenatie bijna geheel,
Het enige continent niet aanwezig isAntarctica ,maar aangezien daar geen dorpen en steden zijn ?   ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 16:02:25
Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 15:16:35
Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 12:02:56
En zo staan er nog wel 'n paar tussen die het niet gaan worden.
Maar als IK Bernie was ?
Mij lijkt het een mooi seizoen en sowieso 'n echt WK aangezien elk continent vertegenwoordigt is !
SORRY ,ik ben 'n dromer !!!   ;D

Elk continent?
Er is geen race op het Afrikaans continent geweest, dus geen 'echte' WK derhalve...
Als je mijn WK van de toekomst nog eens doorneemt ,zie je daar toch echt Zuid Afrika - Kyalami tussen staan. (race 4)
Aangezien ik reageerde op een reactie op mijn visie (lees : droombeeld) klopt mijn redenatie bijna geheel,
Het enige continent niet aanwezig isAntarctica ,maar aangezien daar geen dorpen en steden zijn ?   ;)

Ok, ik begreep je verkeerd..
Tja, jammer genoeg vond Borsato het nodig om te zingen dat 'Dromen bedrog zijn'... :(

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 17:26:16
Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 16:02:25
Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 15:16:35
Citaat van: Kootje op 01 november 2010 - 12:02:56
En zo staan er nog wel 'n paar tussen die het niet gaan worden.
Maar als IK Bernie was ?
Mij lijkt het een mooi seizoen en sowieso 'n echt WK aangezien elk continent vertegenwoordigt is !
SORRY ,ik ben 'n dromer !!!   ;D

Elk continent?
Er is geen race op het Afrikaans continent geweest, dus geen 'echte' WK derhalve...
Als je mijn WK van de toekomst nog eens doorneemt ,zie je daar toch echt Zuid Afrika - Kyalami tussen staan. (race 4)
Aangezien ik reageerde op een reactie op mijn visie (lees : droombeeld) klopt mijn redenatie bijna geheel,
Het enige continent niet aanwezig isAntarctica ,maar aangezien daar geen dorpen en steden zijn ?   ;)

Ok, ik begreep je verkeerd..
Tja, jammer genoeg vond Borsato het nodig om te zingen dat 'Dromen bedrog zijn'... :(
En als ik wakker word naast je......dan ben ik in het verkeerde bed gestapt?  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

@Burorri,

Hahahaha. Dat trap ik je uit het, idd, verkeerde bed... 8)

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/gp_valencia_onder_druk/

Reden voor een klein feestje, dit is nou een circuit die van mij meteen de beizen mag pakken.
Het is nog even afwachten maar het ziet er goed uit voor de fan's en slecht voor de GP van Valencia... 8)

T.Nuvolari

Doen Bernie! Afgelasten die handel en nooit meer weerkeren.

Kootje

Citaat van: Enzo op 23 november 2010 - 13:54:13
http://www.f1pits.net/nieuws/gp_valencia_onder_druk/

Reden voor een klein feestje, dit is nou een circuit die van mij meteen de beizen mag pakken.
Het is nog even afwachten maar het ziet er goed uit voor de fan's en slecht voor de GP van Valencia... 8)
Afschaffen !!!   8)

Sowieso vind ik het belachelijk dat er 'n GP van Europa bestaat naasst alle andere europese GP's.
Komt bij dat dit Tilke circuit echt 'n complete mislukking is.  >:(
Dit kan je al zien als je alleen al naar de lay-out kijkt.

Weg ermee !!!   ;)

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 18:33:17
@Burorri,

Hahahaha. Dat trap ik je uit het, idd, verkeerde bed... 8)
Nou zeg niet eens meer een knuffel?
Citaat van: Kootje op 23 november 2010 - 14:42:09
Citaat van: Enzo op 23 november 2010 - 13:54:13
http://www.f1pits.net/nieuws/gp_valencia_onder_druk/

Reden voor een klein feestje, dit is nou een circuit die van mij meteen de beizen mag pakken.
Het is nog even afwachten maar het ziet er goed uit voor de fan's en slecht voor de GP van Valencia... 8)
Afschaffen !!!   8)

Sowieso vind ik het belachelijk dat er 'n GP van Europa bestaat naasst alle andere europese GP's.
Komt bij dat dit Tilke circuit echt 'n complete mislukking is.  >:(
Dit kan je al zien als je alleen al naar de lay-out kijkt.

Weg ermee !!!   ;)
Helemaal mee eens. Al ben ik nog van mening het even helemaal af te wachten als de autos zijn gemaakt om beter in te halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Zelfs dan zie ik Valencia 'n doodsaaie race zijn.
Doordat de lange rechte stukken niet recht maar slingerend zijn en er wel rechtdoor word gereden is de baan te smal om met 2 auto's naast elkaar te komen.
Ergo ,geen inhaalactie's = saaie race.
Het enige dat Valencia leuk kan maken zijn mooie crashes.  :P

Gerard

Niet te geloven he? >:(
Iedereen,maar dan ook IEDEREEN wil af van die pleurus race, zelfs de organisatie, maar Nee hoor,Bernie moet en zal zijn contract uitgediend zien worden

Het kost Valencia 30 miljoen per race?!?!?!

Wat een hufter is die ouwe grijze gek!!! Sorry voor mijn taalgebruik,maar ik kan me hier gewoon kwaad om maken
Tuurlijk wist ik al lang dat hij erg was, maar het wordt alsmaar erger en erger

En het ergste vamn alles, die ^%&$ gaat door tot hij er bij neervalt.. :'( :'(

Enzo

Zo'n race brengt natuurlijk ook een hoop indirecte inkomsten, denk aan dat alle bezoekers moeten overnachten, eten, merchandise en feesten.
Daarnaast is het een goede reklame voor de stad die daar ongetwijfeld gedurende een jaar ook weer meer bezoekers door trekt.
Het is moeilijk te meten hoeveel dit oplevert, waarschijnlijk nog niet eens genoeg voor 'break even'.
De krant die dit artikel schreef heeft dat niet meegenomen in de berekening...

Maar voor mij als buitenstaander lijkt de oplossing simpel, Bernie en Co moeten een minder grote bijdrage vragen voor een GP.
Om een realistisch beeld te krijgen van de financiele constructie zal je ook moeten kunnen zien wat Bernie investeert in de promo van een GP en zijn andere kosten.
Ik vermoed dat hij veel meer vraagt dan hij nodig heeft...