Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Robbert65

Het kanook dat Bernie voor een of twee keer in de komende vijf jaar de truuk met de hoge hoed doet voor Imola: GP van San Marino of van Europa.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Nee, het is of of, de Italianen willen zelf geen twee races en de Italiaanse autosportbond moet goedkeuring geven. Dat is toch wat Autosport schreef.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Serieus, wat is er mis met Imola? Heeft bijna net zoveel historie als Monza en vergelijkbare 'verkrachtingen' van de baan. Maar de layout van nu is beter dan die van de laatste GP's.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 19 juli 2016 - 22:47:19
tsja, op motorsport.com staat er weer iets anders, zie hier de NL vertaling:http://nl.motorsport.com/f1/news/imola-tekent-akkoord-met-ecclestone-over-italiaanse-grand-prix-798893/

Daar staat toch wat ik zeg? Imola staat klaar maar de Italiaanse autosportbond moet goedkeuring geven en probeert Monza er nog door te krijgen in plaats van Imola.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Sauber is overgenomen door een Zwitserse investeringsmaatschappij en kan dus weer een paar jaartjes verder zonder financiële zorgen, denk ik. Kaltenhorn blijft aan, Peter Sauber verdwijnt volledig van het toneel.

Op de lange termijn heb ik hier geen goed oog in. De laatste keer dat een investeringsmaatschappij een F1-team overnam, eindigde het wel héél bijna in tranen (Genii bij Lotus/Renault). Hopelijk kan Sauber echter de weg op die Williams reeds bewandelde.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Twee setjes in een run....  :o
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.


Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/overname_formule_1_kan_vertraging_oplopen/


Geld, geld, geld...altijd maar weer dat geld. Toch opvallend dat de FIA voor een schijntje een aandeel kreeg..

Sabai

Leuk dat al die organisaties het voor gezien houden vanwege de incompetentie waarmee de laatste jaren de F1 door is geleid. Ben benieuwd hoeveel gp's we gaan overhouden. Wat ik nog het jammere vind is dat juist de leuke gp's ermee stoppen. Zo word F1 nog onaantrekkelijker.

Jozef

Benieuwd of de soep zo heet gegeten wordt als ze wordt opgediend, als Maleisië en Singapore allebei zeggen dat ze er geen zin meer in hebben. Het zijn geografisch momenteel de dichtst bij elkaar gelegen GP's geloof ik (Spa-Nürgburgring was wel nog dichter). Als de interesse dan niet door het plafond gaat, dan maak je elkaar gewoon het leven zuur. Dus als de een verdwijnt, wordt de ander misschien weer rendabel.

Ik hoop in elk geval dat het zo ver komt want het zijn eigenlijk allebei wel races die ondertussen een plekje in mijn hart (en dus op mijn gedroomde kalender) veroverd hebben.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 21 november 2016 - 16:36:14
Leuk dat al die organisaties het voor gezien houden vanwege de incompetentie waarmee de laatste jaren de F1 door is geleid. Ben benieuwd hoeveel gp's we gaan overhouden. Wat ik nog het jammere vind is dat juist de leuke gp's ermee stoppen. Zo word F1 nog onaantrekkelijker.

Er is nog lang niks bevestigd, dus laten we niet op de zaken vooruit lopen.