Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Moto2 verliest coureur. Barbera, 31, werd aan de kant gezet door de politie in Valencia eerder deze week en kreeg een blaastest voor de kiezen, daarbij had hij 0.67 miligram per liter in zijn adem, waarmee hij ver boven de limiet van 0.25 zat (..)Op maandag maakte Pons Racing van Moto2 bekend dat het contract met Barbera teniet was gedaan.

https://nl.motorsport.com/moto2/news/barbera-verliest-moto2-zitje-na-aanklacht-1045223/

Jawohl, deze Barbera had 3x zoveel alcohol in zijn bloed. Barbera staat 19e in het klassement met 10 punten.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort



Eindelijk. Bo finisht voor Gardner(18e) op de 14e plaats. Alleen door een tijdstraf omdat'ie een bocht  had afgesneden, eindigde hij als 17e. Progressie zit er in!

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort



Bo Bendsneyder komt na dit seizoen niet meer in actie voor het Tech 3-team. Teambaas Hervé Poncharal bevestigde vrijdag dat hij een volledig nieuwe line-up heeft als het team onder de vlag van KTM verder gaat. Naast Bendsneyder moet ook teamgenoot Remy Gardner het veld ruimen.(..)Marco Bezzecchi en Philipp Oettl, beiden op dit moment actief in de top van het Moto3-kampioenschap worden de nieuwe KTM-coureurs van Poncharal.

(..)Het is nog niet duidelijk waar Bendsneyder in 2019 gaat rijden, al bestaat de mogelijkheid dat de coureur volgend seizoen in Nederlandse dienst rijdt bij NTS RW Racing. Dat team werkt momenteel met Steven Odendaal en Joe Roberts.

https://nl.motorsport.com/moto2/news/bendsneyder-2019-niet-ktm-tech-3/3156575/?nrt=212

Groet,

C.G. de Beaufort



Sphinx

Dat Bezecchi promotie ging maken had ik wel verwacht. Die jongen reed vorig jaar geen deuk in een pak boter nu verrast hij met een machine die niet de sterkste in het veld is en zeker niet de sterkste KTM in het veld zou moeten zijn heel wat volgers. Maar Oettl ook? Hmm, ok dan.

Jammer voor Bo, maar als je in de Moto2 goede resultaten wil boeken moet je geen Mistral chassis hebben. De Billy Bean vergelijking kun je naadloos op de motoren in die klasse toepassen. "You have Kalex Teams, you have Kalex KTM teams, then there comes fifty feet o'crap, and then there's Mistral." Hopelijk kan ie volgend jaar nog ergens een plekje vinden, maar eerlijk gezegd vrees ik er voor. De rijdersmarkt in de MotoGP/ Moto2/ Moto3 heeft een hele kleine aandachtsspanne.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Ik denk dat'ie alleen kans maakt bij de NTS, die wilde'm hebben in 2018 :

De coureur voor 2018 staat nog niet vast. 'We hebben van Bo Bendsneyder een goede Moto2-aanbieding gemaakt, maar hij ging liever naar Tech3. We moeten dat respecteren ', zegt teammanager Jarno Janssen. 'Jammer. Hij had twee jaar bij ons kunnen zijn en hoefde geen geld bij zich te hebben'

http://www.speedweek.com/moto2/news/115140/RW-Racing-2018-mit-zwei-Moto2-Piloten

Groet,

C.G. de Beaufort


Sphinx

Het Yamaha satelliet team SIC58 racing dat volgend jaar in de MotoGP komt meedoen is volgens racesport ingevuld:

https://www.racesport.nl/motogp/sic-yamaha-in-2019-met-morbidelli-en-quartararo/

Zowat de halve paddock verwachtte wss een transfer van Hafiz Syarin, maar het team koos voor VR46 student Franco Morbidelli. Het komt er dit seizoen nog niet echt uit bij de Braziliaanse Italiaan, maar dat kan ook gewoon aan de motor liggen, de klanten Honda loopt nogal achter op de modellen van Repsol en LCR. De andere coureur lijkt Fabio Quartararo te worden, die na een stormachtige ontwikkeling in het Open Spaans kampioenschap en een goed debuut in de Moto3 een beetje stil kwam te staan in zijn ontwikkeling in 2016 (matig seizoen Moto3 op een Leopard KTM) en 2017 (matig seizoen Moto2 op een Pons Kalex). De Speed Up lijkt de jonge Fransman beter te liggen dit jaar met een overwinning in Catalonië en een 2e plaats in Assen.

Thomas Luthi keert na dit seizoen weer terug naar de Moto2: hij wordt teamgenoot van Marcel Schrötter bij Dynavolt. Eerlijk gezegd past de Moto2 ook beter bij hem: op de klanten Honda van Marc VDS is hij tot nu toe geen schim van zichzelf
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

In totaal kwamen er afgelopen weekend 206.000 bezoekers af op de MotoGP Grand Prix van Oostenrijk ten opzichte van de 185.000 die een maand eerder op kwamen dagen voor de Formule 1-race die gewonnen werd door Max Verstappen. De MotoGP Grand Prix is daarmee het grootste sportevenement van Oostenrijk. Pierer heeft wel een verklaring voor dat verschil.

"Dit is pas echte racerij", zei Pierer. "De rijder maakt voor 60 tot 70 procent het verschil. Je kunt [in de Formule 1] wel een dummy in de cockpit zetten. Bij de Formule 1 worden de wagens vanuit de pits gecontroleerd. Op een bepaald moment hoeven coureurs de auto helemaal niet meer te besturen. Ze gaan de verkeerde kant op. Ze pompen er honderden miljoenen in, maar het is geen sport meer. De MotoGP-motoren zijn daarentegen zo veeleisend dat je er niet zomaar een coureur op kunt laten rijden. Het is maar moeilijk te bevatten hoe geavanceerd de techniek is. Het is in principe de Formule 1-technologie, maar dan van voor het turbo-tijdperk en alle restricties die in die tijd ingevoerd zijn."

https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/366618/ktm-baas-formule-1-heeft-niets-met-racen-te-maken/

Daar zit wat in plus natuurlijk + de toegangs-prijzen, de 'halo' en 'grid-girls'.

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 augustus 2018 - 17:20:52
Ik denk dat'ie alleen kans maakt bij de NTS, die wilde'm hebben in 2018 :

De coureur voor 2018 staat nog niet vast. 'We hebben van Bo Bendsneyder een goede Moto2-aanbieding gemaakt, maar hij ging liever naar Tech3. We moeten dat respecteren ', zegt teammanager Jarno Janssen. 'Jammer. Hij had twee jaar bij ons kunnen zijn en hoefde geen geld bij zich te hebben'

http://www.speedweek.com/moto2/news/115140/RW-Racing-2018-mit-zwei-Moto2-Piloten

Groet,

C.G. de Beaufort

Bo Bendsneyder lijkt in zijn zoektocht voor een nieuw plekje in de Moto2 uit te komen bij het Nederlandse RW Racing GP-team. Het team en de Rotterdammer tekenden een intentieverklaring voor onderzoek naar een samenwerking voor 2019.

https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/366661/bendsneyder-in-2019-mogelijk-met-rw-racing-in-moto2/

Groet,

C.G. de Beaufort



Jozef

"Intentieverklaring voor onderzoek naar een samenwerking." Wauw, kan het nog omslachtiger? ;D

Sphinx

Citaat van: Jozef op 20 augustus 2018 - 16:15:12
"Intentieverklaring voor onderzoek naar een samenwerking." Wauw, kan het nog omslachtiger? ;D

Maw: vind het geld Bo, en je mag nog eens terugkomen
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

#670
De Oen-van-Klasse award voor grootste Dork van het Jaar is bij deze gewonnen door Moto2 rijder Romano Fenati

https://www.autojunk.nl/2018/09/wtf-moto2-rijder-doet-poging-tot-moord

Fenati kreeg het in de race vandaag aan de stok met Stefano Manzi. Beiden gingen even van de baan, en Fenati kon niet tot na de race wachten met het kenbaar maken van zijn ongenoegen. Het buskruitvaatje uit Ascoli stak met 200km/h zijn hand uit en kneep gewoon in Manzi's voorrem toen ie m inhaalde  :o :o Na de race werd bekend dat Fenati twee wedstrijden schorsing krijgt, maar voor mijn part mag Marinelli Snipers wel eens gaan nadenken of ze nog wel met Fenati verder willen als ie dit gaat flikken.

Het is niet de eerste keer dat Fenati zo in opspraak komt. Hij maakte deel uit van de VR46 academie van Valentino Rossi, maar in 2016 kreeg hij niet alleen ruzie met concurrent Franciso Baganaia (ook VR46 rijder, maar dat jaar ingezet bij Aspar), het leidde hem zo af dat hij ontplofte toen hij in Oostenrijk vernam dat Bagnaia zijn teamgenoot ging worden in de Moto2 2017. De ruzie die volgde was de druppel en de teamleiding ontsloeg hem op staande voet. Na een halfjaartje "community service" (hij was vrijwilliger bij de opruimwerkzaamheden na de aardbeving in L'Aquila) leek hij zich gebeterd te hebben en begon weer opnieuw dankzij de steun van Andrea Marinelli. Die is echter overleden in April en zonder Marinelli lijkt niemand het enfant terrible echt te kunnen sturen. Wordt nog interessant in Japan als zijn schorsing over is.

Update: het lijkt dat Fenati's carrière er aan is voor de moeite. De Voorzitter van de raad van bestuur van MV Agusta verklaarde al op social media er alles aan te gaan doen om te voorkomen dat Fenati volgend jaar voor Forward Racing gaat rijden (hij had al een contract getekend bij het team dat MV Agusta motoren krijgt) en ook zijn team Marinelli Snipers heeft Fenati inmiddels ontslagen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Wat is het verschil tussen de actie van Fenati en Vettel die opzettelijk tegen Hamilton aan reed?

Sphinx

Niet veel, maar men heeft Vettel niet durven aanpakken. Dorna durfde eigenlijk Fenati ook niet aan te pakken (twee weekends schorsing) maar toen is de sneeuwbal juist wél gaan rollen. Blijkbaar heeft Vettel als meervoudig kampioen wat meer credits bij de FIA dan Fenati bij de FIM
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

De actie verdient de ergste mate van afkeur, maar ik vind de reacties de actie overstijgen. Dat zijn nieuwe werkgever ook het contract verscheurt gaat wel ver hoor.

Sphinx

Citaat van: Wings op 12 september 2018 - 16:26:04
De actie verdient de ergste mate van afkeur, maar ik vind de reacties de actie overstijgen. Dat zijn nieuwe werkgever ook het contract verscheurt gaat wel ver hoor.

Juist dat begreep ik nog het beste. MV Agusta levert motoren aan Forward Racing, het team waar Stefano Manzi, Fenati's 'slachtoffer' voor rijdt. Manzi zou volgend jaar zijn teamgenoot zijn geworden. Ben je als teambaas bereid te accepteren dat de vete die Fenati al eens met Bagnaia had nu echt escaleert als je ze in een team bij elkaar zet?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!