Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Edwin90

Wat een wedstrijd weer vanmiddag. Actie tot de laatste bocht, mooie overwinning van Dovi en Ducati!

Wings

Rossi ligt er voorlopig uit. ??? ::)

gloudiesaurus

Citaat
Van der Mark vervangt Rossi in MotoGP-race in Aragon
Foto: ANP
Gepubliceerd: 11 september 2017 12:13 Laatste update: 11 september 2017 12:26

Michael van der Mark zal over twee weken zijn debuut maken in de MotoGP. De Nederlander vervangt bij de Grand Prix van Aragon de geblesseerde Valentino Rossi in de koningsklasse van de motorsport

Dat maakt Yamaha, het team van Rossi, maandag bekend.

"Ik ben blij met de kans om in Aragon voor Yamaha te rijden", zegt de 24-jarige Van der Mark in een eerste reactie. "Ik heb nog nooit op een MotoGP-motor gereden, dus het zal een compleet nieuwe ervarin voor me worden."

Rossi is voorlopig uit de roulatie door een dubbele beenbreuk. De negenvoudig wereldkampioen liep die blessure op bij een ongeluk tijdens een trainingsrit op een crossmotor vlak bij zijn huis in het Italiaanse Tavullia. Vorige week verliet hij het ziekenhuis.

Van der Mark rijdt momenteel voor Yamaha in het WK Superbike. De Zuid-Hollander neemt in dat kampioenschap de zevende plaats in.

Gaaf!!!  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Mooi zeg! Ik hoop dat´ ie er iets van maakt.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 11 september 2017 - 12:50:28
Mooi zeg! Ik hoop dat´ ie er iets van maakt.

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik ook, dit is een mooi kans. Maar het zal ook niet makkelijk zijn, hij heeft nog geen MotoGP ervaring.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Wij blijven er op hopen! Trouwens, Bo heeft in San Marino een fantastisch resultaat behaald. Hij lag 4e in de eerst paar rondes, toen hij crashte. Zijn motor bleef lopen en startte weer als 20ste. Na een een tiental mensen onderuit ging en Bo een aantal mensen inhaalde, werd hij 6e in de race!

Groet,

C.G. de Beaufort



Sphinx

waren idd gekke races in San Marino, of beter San Marine, want die hadden ze wel nodig met die regenval daar. In de Moto2 zelfs een Zwitserse 1-2 nadat de eerste drie man onderuit gingen en Dominic Aegerter en Thomas Lüthi kozen voor Zwitserse degelijkheid ipv Latijnse emotie. Aegerter won voor het eerst sinds 2014 weer een race, Luthi tweede en hij loopt verder in op Morbidelli, die puntloos bleef. In de Motogp hoopten de Italianen even op een stunt van Danilo Petrucci, die op de Pramac Ducati lang aan de leiding reed, maar in de laatste ronde alsnog Marc Marquez langs zag komen . Daardoor staan Marquez en Dovizioso nu gelijk in punten
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2017 - 12:33:09
Citaat
Van der Mark vervangt Rossi in MotoGP-race in Aragon
Foto: ANP
Gepubliceerd: 11 september 2017 12:13 Laatste update: 11 september 2017 12:26

Michael van der Mark zal over twee weken zijn debuut maken in de MotoGP. De Nederlander vervangt bij de Grand Prix van Aragon de geblesseerde Valentino Rossi in de koningsklasse van de motorsport

Dat maakt Yamaha, het team van Rossi, maandag bekend.

"Ik ben blij met de kans om in Aragon voor Yamaha te rijden", zegt de 24-jarige Van der Mark in een eerste reactie. "Ik heb nog nooit op een MotoGP-motor gereden, dus het zal een compleet nieuwe ervarin voor me worden."

Rossi is voorlopig uit de roulatie door een dubbele beenbreuk. De negenvoudig wereldkampioen liep die blessure op bij een ongeluk tijdens een trainingsrit op een crossmotor vlak bij zijn huis in het Italiaanse Tavullia. Vorige week verliet hij het ziekenhuis.

Van der Mark rijdt momenteel voor Yamaha in het WK Superbike. De Zuid-Hollander neemt in dat kampioenschap de zevende plaats in.

Gaaf!!!  8)

Rossi zal toch deelnemen aan de GP van Aragón. Van de Mark wordt de reserve-rijder.

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/358652/rossi-waagt-gok-op-aragon-van-der-mark-op-reservebank/

Jammer.

Groet,

C.G. de Beaufort





C.G. de Beaufort

Bo Bendsneyder verruilt Moto3 voor Moto2 in het volgende seizoen. Hij gaat rijden voor het Tech3 racing team die ook in de MotoGP Zarco en Folger vertegenwoordigd.

https://nos.nl/artikel/2190046-bendsneyder-verruilt-moto3-voor-moto2-in-2018.html

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Positieve ontwikkeling!

C.G. de Beaufort

#625


Bo heeft z'n eerste rondes gemaakt op de Tech3 van Moto2. Met 1:36.002 was hij 16e in het klassement. Gardner die vorig jaar al reed, werd 19e op anderhalf tiende van Bo.

https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/361209/bendsneyder-maakt-goede-indruk-in-moto2-test-in-valencia/

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Motorcoureur Valentino Rossi heeft bij zijn eerste Formule 1-test in 2004 een diepe indruk gemaakt op Michael Schumacher. Dat schrijft voormalig Ferrari-engineer Luigi Mazzola.(..) "Ik weet niet meer hoe vaak we Valentino hebben laten testen, minstens zeven keer. Aan het begin ging hij de baan op en keerde hij na tien rondjes terug in de pits. Aan het einde liet hij fabelachtige tijden noteren. Ik herinner me nog wel dat ik met Schumacher de telemetrie bekeek en dat Michael versteld stond. Hij had een ongelovige blik in zijn ogen", verhaalt Mazzola.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/235357/rossi-deed-schumacher-versteld-staan-bij-f1-test

Jammer dat het niets is geworden bij Ferrari.... Hij weet altijd in een voertuig - motor of auto - een balans te vinden.

Groet,

C.G. de  Beaufort

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 januari 2018 - 21:31:30
Motorcoureur Valentino Rossi heeft bij zijn eerste Formule 1-test in 2004 een diepe indruk gemaakt op Michael Schumacher. Dat schrijft voormalig Ferrari-engineer Luigi Mazzola.(..) "Ik weet niet meer hoe vaak we Valentino hebben laten testen, minstens zeven keer. Aan het begin ging hij de baan op en keerde hij na tien rondjes terug in de pits. Aan het einde liet hij fabelachtige tijden noteren. Ik herinner me nog wel dat ik met Schumacher de telemetrie bekeek en dat Michael versteld stond. Hij had een ongelovige blik in zijn ogen", verhaalt Mazzola.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/235357/rossi-deed-schumacher-versteld-staan-bij-f1-test

Jammer dat het niets is geworden bij Ferrari.... Hij weet altijd in een voertuig - motor of auto - een balans te vinden.

Groet,

C.G. de  Beaufort


Motorrijders hebben vaak een betere fysieke balans dat coureurs die louter in auto's hebben gereden...Jammer dat Ferrari zo 'laf' is, idd...ik vermoed dat de oude heer E. Ferrari Valentino gewoon in zijn auto had gedonderd...

Matthijs

Was Ferrari zo laf of was Rossi zo 'laf'? De kans was natuurlijk nihil dat hij in de F1 net zo succesvol zou zijn als in MotoGP. Een zwaluw maakt nog geen zomer.

C.G. de Beaufort

Tech Racing Team beëindigd dit jaar zijn samenwerking met Yamaha. Wie de nieuwe motorleverancier is nog onbekend. Ik hoop dat ze Zarco, Bo, etc. dit jaar nog steeds het laatste materiaal leveren. Anders wordt het niets meer met ze.

https://www.telegraaf.nl/sport/1709352/verrassende-ontwikkeling-rond-yamaha-in-moto-gp

Groet,

C.G. de Beaufort