Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Zarco - rookie rijdend op Yamaha - heeft in de GP van Qator zin visitekaartje afgegeven. Hij leidde de frontrunners en had na 6 rondes zo'n 2 seconden voorsprong. Helaas ging hij in een bocht onderuit. Jammer. Maar enfin, dit hoopt op een nieuwe ster in de GP!

http://youtu.be/8gAVeQxTcbQ

Groet,

C.G. de Beaufort

Sphinx

Was ondanks alle vertragingen best een leuke race met een aparte tweedeling: veel teams die een topper en een tobber aan de start hadden. Dovi die liet zien dat Ducs nog steeds heel snel zijn op Qatar (2e), Lorenzo kon er niet eens mee in de top10 komen. Zarco die heel snel vertrok, maar ook heel snel weer weg was (crash over de voorkant), Folger die juist heel slecht vertrok en zich van laatste naar 10 knokte. Maar de opvallendste was voor mij Alex Espargaro. Aprillia was al half als achterhoedeteam omschreven en Sam Lowes leek dat met een laatste plaats te onderschrijven, maar Alex kwam uiteindelijk keurig als 6e binnen. Vinales wint de eerste van hopelijk vele races en gaat Rossi concurrentie geven (benieuwd hoe de Doctor erop gaat reageren), Marquez vierkante rijstijl past nog steeds niet bij de de Michelin banden en KTM, tja, dat heeft nog even huiswerk op Mclaren nivo.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Leuke race! Vinales nu al sneller dan Rossi...

Heb ook de Moto3 gereden waar Bendsneyder zo goed ging in de vrije trainingen maar in de race teleurstelde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Teleurstelling? Loi tikte Bendsneyder van zijn motor en bood na de race een excuus voor aan.

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 maart 2017 - 21:58:29
Teleurstelling? Loi tikte Bendsneyder van zijn motor en bood na de race een excuus voor aan.

Groet,

C.G. de Beaufort

Na die 4e plek op oude banden in de vrije trainingen had ik veel meer verwacht.
Bendsneyder hield het in de race niet bij, zakte terug. De crash met Loi was buiten zijn schuld, maar als hij het tempo kon volgen was hij niet in dat gedrang terecht gekomen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Hij kon het tempo wel bijhouden, maar door zijn lengte en dus waarschijnlijk ook gewicht werd hij op het rechte stuk telkens door minimaal drie motoren ingehaald vanwege de slipstream.

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 27 maart 2017 - 22:00:52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 maart 2017 - 21:58:29
Teleurstelling? Loi tikte Bendsneyder van zijn motor en bood na de race een excuus voor aan.

Groet,

C.G. de Beaufort

Na die 4e plek op oude banden in de vrije trainingen had ik veel meer verwacht.
Bendsneyder hield het in de race niet bij, zakte terug. De crash met Loi was buiten zijn schuld, maar als hij het tempo kon volgen was hij niet in dat gedrang terecht gekomen...

Ik dus ook. Maar wat betreft Nino zei, zijn postuur is niet goed voor een Moto3, eigenlijk moet hij een Moto2 rijden...

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Marquez, die in de ochtendsessie tweemaal onderuit was gegaan, liet zich niet kisten door de koudere omstandigheden en reageerde direct toen Viñales tegen het vallen van de vlag onder zijn tijd doorging. Het verschil tussen de twee Spaanse twintigers en de rest van het veld is immens: Rossi sloot op de derde plek aan, op bijna een seconde van polesitter Marquez, wiens Repsol Honda-collega Dani Pedrosa op 1.125 seconden vierde werd.

Johann Zarco onderstreepte zijn indrukwekkende vorm met een vijfde stek, de Franse debutant vormt samen met Pedrosa en de eindelijk uit zijn schulp kruipende Jorge Lorenzo de tweede startrij. Lorenzo, die veel moeite had om zich aan zijn nieuwe Ducati aan te passen, kwalificeerde zich voor de eerste keer sinds hij in Italiaanse dienst rijdt, binnen de top tien. Teammaat Andrea Dovizioso start zondag als zevende, voor Jonas Folger en Cal Crutchlow.

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/352221/marquez-klopt-vinales-na-zinderende-kwalificatiestrijd/

Voor rookie Zarco wederom goed gedaan. En Lorenzo begint eindelijk z'n Ducati aan te voelen. Ik kijk uit naar de race!

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Zarco heeft op een Yamaha Tech 3 (klant van Yamaha) een 2e plaats bereikt. De  eerste paar ronden leidde de race, maar omdat zijn banden ((beide soft) versleten raakte, moest hij Viñales en Rossi voor hem laten. Rossi viel in de laatste ronde.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Nicky Hayden (35) overleden Hayden behaalde in 2006 in de MotoGP de wereldtitel. Hij was nu actief voor Red Bull Honda in het WK Superbike.

http://www.telegraaf.nl/telesport/28217078/__Nicky_Hayden__35__overleden__.html

Treurig...

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Treurig. Raar hoe vaak grote namen toch betrokken zijn bij dodelijke ongelukken, buiten de racebaan.

Franky R.

Bizar en achterlijk gewoon...Zit je voor je centen te knallen op twee wielen met veel grotere risico's dan een F1-coureur ondervindt...vind je de dood op een racefietsje om dat iemand weigert om uit zijn doppen te kijken.


Ik zit zelf ook op de racefiets en kan hier zo kwaad om worden...Vaak worden de 'renners' verguist, maar kijk even terug hoeveel sporters zijn aangereden in de afgelopen tien jaar... >:(

C.G. de Beaufort

Aha! Bendsnyder weet zich als 2e te kwalificeren,  Zarco (GP) als 1e.  Daar ga ik naar kijken!

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

Bendsnyder, het was ontzettend mooi wat hij deed. Alleen wat betreft het einde, waarbij hij zonder zijn motor over de finish kwam, was nogal treurig. Maar in ieder nu geval doorzetten, hij was tenminste vechtlustig. Zarco ging helaas de mist in, hij verwisselde van motor omdat er regen kwam... niet dus.

Groet,

C.G. de Beaufort




C.G. de Beaufort

Goed resultaat van Bo. Hij lag zelfs enkele malen aan de kop van de 125cc in Brno. Hij werd uiteindelijk 4e. Dat was het beste prestatie van de KTM. Ik denk dat het met het verbreden van de KTM-kuip er mee te maken heeft. Bo is eigenlijk te fors gebouwd. In ieder geval, fraai!

Groet,

C.G. de Beaufort