Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Enzo

Zag net de beelden, vreselijk!  :(
Leek wel alsof hij al weg was voor de crash, hing heel vreemd aan zijn motor te bungelen...

R.I.P.

Kootje

das niet lekker wakker worden dit
na Dan Wheldon, nu opnieuw 'n held in het harnas operleden


R.I.P.

Edwin90

Ik zag het live gebeuren op de BBC, ben er nog steeds een beetje misselijk van  :-X

Heb leuke herinneringen aan Simoncelli, sommigen van jullie weten waarschijnlijk dat ik een tijdje een raceteam heb gehad met wat vrienden in de Dutch Supersport. We reden in 2009 tijdens de Dutch TT in het naprogramma van de MotoGp. Die Donderdag voor de race slopen we stiekem het MotoGp paddock in omdat de brug over het parc ferme naar het mediacentre niet beveiligd was. Ik ging samen met een maat van me op zoek naar Cassey Stoner en Valentino Rossi terwijl twee andere maten van me in de pits Simoncelli tegen het lijf liepen, die toen nog 250cc reed. Simoncelli deed net alsof het vrienden van hem waren en nam uitgebreid de tijd voor ze, praatje, foto en zelfs een rondleiding door de pitbox.

Erg leuk karakter, zonde dat hij heen is gegaan.

Gerard

Ik las het inderdaad ook vanmorgen! Jezus man, vorige week Zondag Wheldon, in de Indy.. Vandaag Simoncelli...
Tuurijk weten we allemaal dat het gevaarlijke sporten zijn,maar zo 2 achetter elkaar binnen 1 week... DAMN!
Ik zal wel gek zijn, maar zo met de GP van India (nieuw circuit) volgende week.....
Man, ik ben er helemaal naar van!!
R.I.P.!

0634

Gruwelijke week voor de sport...

Bah.

gloudiesaurus

Dat ook uitgerekend Rossi hem ook nog moet raken, de twee zijn zeer goede vrienden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Het zag er idd. erg raar uit, zoals Marco naast zijn motor hing.


Hij verloor op de kerb zijn motor, maar waar vroeger de coureur werd "getrakteerd" op een high-sider...gleed de motor gewoon weg, tot het voorwiel weer grip vond...


Link naar wat er voorafgaand aan de crash gebeurde...
http://www.motormeuk.nl/bekijken/6673/filmpje/Wat-er-gebeurde-bij-marco-voor-de-crash.html


SDG

#37
Citaat van: Gerard op 23 oktober 2011 - 19:28:17
Ik las het inderdaad ook vanmorgen! Jezus man, vorige week Zondag Wheldon, in de Indy.. Vandaag Simoncelli...
Tuurijk weten we allemaal dat het gevaarlijke sporten zijn,maar zo 2 achetter elkaar binnen 1 week... DAMN!
Ik zal wel gek zijn, maar zo met de GP van India (nieuw circuit) volgende week.....
Man, ik ben er helemaal naar van!!
R.I.P.!

Dit soort dodelijke ongevallen gebeurt vaak wanneer je het niet verwacht; het noodlot zit vaak in een klein hoekje. Het hoeft niet noodzakelijk op nieuwe en dus onbekende of supersnelle omlopen te gebeuren. Bij het ongeluk van Wheldon was er voorafgaand aan de race al kritiek te horen dat de baan in Las Vegas te gevaarlijk was, maar dit ongeval van Simoncelli gebeurde bij het uitkomen van een bocht, waar de rijders niet op topsnelheid zitten, en was gewoon het gevolg van ongelukkige omstandigheden. Zie ook naar de crash tussen Liuzzi en Schumacher vorig jaar in Abu Dhabi; met heel veel brute pech had dit een stuk slechter kunnen aflopen en het gebeurde nota bene ook bij het uitkomen van een bocht, bij relatief lage snelheid.

Denk ook terug aan dit ongeval, waar ook enorm veel geluk bij gemoeid was:

http://www.youtube.com/watch?v=dZrM52gj6Tw

rafael25




Un caloroso Abbraccio Alla Famiglia Simoncelli Che in questo momento starà soffrendo più di noi Per la perdita Di Un Figlio,Nipote, o cugino.

Ma sopratutto a sua madre che sta soffrendo ancora più di noi

MARCO SIMONCELLI. :'(

JimmySPA

Triest dat de MotoGP zo weer in het nieuws moet komen. Wees eerlijk wie kijkt het nog???

Simoncelli heeft mooi en op zijn eigen manier mee gereden. Er was zeker een toekomst voor hem geweest in de MotoGP.

R.I.P.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

gloudiesaurus

Simoncelli was een van de smaakmaker, altijd actie en altijd agressief... En dan die haren onder die helm, kenmerkend.

Hij ging ook steeds beter...

En ja ik kijk nog naar MotoGP...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

monaco2011

Citaat van: JimmySPA op 24 oktober 2011 - 21:09:10
Triest dat de MotoGP zo weer in het nieuws moet komen. Wees eerlijk wie kijkt het nog???

Simoncelli heeft mooi en op zijn eigen manier mee gereden. Er was zeker een toekomst voor hem geweest in de MotoGP.

R.I.P.
hoezo, wie kijkt het nog??

SDG

Citaat van: monaco2011 op 25 oktober 2011 - 17:38:07
hoezo, wie kijkt het nog??

Vind ik ook een rare conclusie. In het wielrennen was er dit jaar ook een dodelijk ongeluk, stoppen de mensen daarom dan ook mee om er naar te kijken?

JimmySPA

Citaat van: SDG op 25 oktober 2011 - 18:19:03
Citaat van: monaco2011 op 25 oktober 2011 - 17:38:07
hoezo, wie kijkt het nog??

Vind ik ook een rare conclusie. In het wielrennen was er dit jaar ook een dodelijk ongeluk, stoppen de mensen daarom dan ook mee om er naar te kijken?

Nou meer omdat het vorig jaar op Eurosport en RTL7 was en een enkele keer in studiosport. Maar tegenwoordig is het alleen op BBC waardoor ik vrijwel elke race mis! Dit jaar weinig MotoGP nieuws gehoord...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

T.Nuvolari

Blijkbaar hebben de baanposten of ambulanciers de draagberry met Simoncelli laten vallen. Het is niet duidelijk of hij op dat moment nog leefde.