Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Maikel0230

#570
Persoonlijk zou ik liever zien dat Iannone blijft en Dovi vertrekt. Ik zie wel iets in die Italiaanse knul, al is zijn begin van dit seizoen uiterst slecht gebleken.

Edit: sorry, ik heb per ongeluk Maikels post veranderd: citaat en veranderd. Mijn excuses (sphinx)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Persoonlijk zie ik liever dat Lorenzo gewoon bij Yamaha blijft. ;)

Sphinx

Ik zie niets in Iannone als hij niet HEEL snel zijn rijstijl aanpast. Hij is namelijk hard op weg de Maldonado van de MotoGP te worden. De vent heeft niet voor niets bijnamen als Maniac, Crazy Joe of "Brandweerman". Hij heeft gewoon veel te veel haast. Eugene Laverty was hem in ieder geval heel dankbaar, de Ier haalt op een Aspar Aprilia (oude Open Class motor) ineens de vierde stek doordat de twee Duc's wegvallen. Dat lukt m nooit meer  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Rossi: "Snelle kwalificatieronde dankzij Michelin-band"

(..)"We hebben hard gewerkt, omdat we het vorig jaar erg lastig hadden tijdens de kwalificaties", legt Rossi uit. "Met de Michelin-banden van dit jaar gaat het me een stuk gemakkelijker af. Het voelt veel beter, en ik heb al twee keer van de voorste rij mogen starten. Polepositie, helemaal hier in Jerez (wat gezien wordt als het domein van Jorge Lorenzo), is natuurlijk helemaal fantastisch", klonk Rossi enthousiast(..)

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/338425/rossi-snelle-kwalificatieronde-dankzij-michelin-band/

Hèhè, eindelijk een band waarmee Rossi wat mee kan. Dat wordt een spannende strijd tussen Rossi, Lorenzo en Marquez.   8)

Groet,

C.G. de Beaufort



Sphinx

Eigenlijk was de moto3 race vanmorgen nog het leukst. Brad Binder moest helemaal achteraan vertrekken door een illegale enginemapping, en reed van 36 terug omhoog naar 1!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sphinx op 24 april 2016 - 23:24:51
Eigenlijk was de moto3 race vanmorgen nog het leukst. Brad Binder moest helemaal achteraan vertrekken door een illegale enginemapping, en reed van 36 terug omhoog naar 1!

Tot nu toe van Binder :

2016    Moto3    KTM
QAT   2
ARG   3
AME   3
SPA   1

Ik denk dat'ie ook van de Michellin banden een voordeel heeft! Vorig jaar 1x een tweede, nu rijdt'ie iedereen er vanaf. Jemig, al laatste de race aanvangen, daarna als 1e eindigen...

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 april 2016 - 18:47:54
Rossi: "Snelle kwalificatieronde dankzij Michelin-band"

(..)"We hebben hard gewerkt, omdat we het vorig jaar erg lastig hadden tijdens de kwalificaties", legt Rossi uit. "Met de Michelin-banden van dit jaar gaat het me een stuk gemakkelijker af. Het voelt veel beter, en ik heb al twee keer van de voorste rij mogen starten. Polepositie, helemaal hier in Jerez (wat gezien wordt als het domein van Jorge Lorenzo), is natuurlijk helemaal fantastisch", klonk Rossi enthousiast(..)

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/338425/rossi-snelle-kwalificatieronde-dankzij-michelin-band/

Hèhè, eindelijk een band waarmee Rossi wat mee kan. Dat wordt een spannende strijd tussen Rossi, Lorenzo en Marquez.   8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Nou Rossi was oppermachtig! Wel een beetje een saai race maar goed voor het kampioenschap.
Zo heb ik Rossi lange tijd niet gezien.

En er komen nog wat Rossi-circuits aan... Mugello, Assen.
Ik ben er dit jaar trouwens zelf bij op Assen  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 april 2016 - 20:23:18
Citaat van: Sphinx op 24 april 2016 - 23:24:51
Eigenlijk was de moto3 race vanmorgen nog het leukst. Brad Binder moest helemaal achteraan vertrekken door een illegale enginemapping, en reed van 36 terug omhoog naar 1!

Tot nu toe van Binder :

2016    Moto3    KTM
QAT   2
ARG   3
AME   3
SPA   1

Ik denk dat'ie ook van de Michellin banden een voordeel heeft! Vorig jaar 1x een tweede, nu rijdt'ie iedereen er vanaf. Jemig, al laatste de race aanvangen, daarna als 1e eindigen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Helaas levert Michelin GEEN banden aan de Moto2 en Moto3. Die schone taak ligt nog altijd bij Dunlop. Maar inderdaad, wie weet ligt het compound van de 2016 banden hem inderdaad beter dan voorgaande jaren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Binder: "We're saving our tyres for tomorrow" 

http://www.motogp.com/en/news/2016/04/22/binder-we-re-saving-our-tyres-for-tomorrow/199101

Hij heeft het dus ingecalculeerd...  :)

Groet,

C.G. de Beaufort

SDG

Leuk nieuwtje tussendoor: oud MotoGP-wereldkampioen Nicky Hayden heeft vandaag in Sepang zijn eerste overwinning geboekt in het WK Superbike.

C.G. de Beaufort

GP van Italië : Rossi, hij heeft de de 1e poletijd gereden : 1:46.504, net boven de allereerste poletijd ooit gereden door Iannone : 1:46.489.

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Afgelopen seizoen had ik echt genoeg van MotoGP. Die straf van Rossi vond ik belachelijk. Dit seizoen heb ik weinig MotoGP gezien. Wel lees ik dat er veel verschuivingen plaats gaan vinden. Interessant. De move van Lorenzo naar Ducati begrijp ik niet helemaal. Verder vertrekt Rossi vandaag van pole. Wellicht toch weer eens een wedstrijd meepakken. 

C.G. de Beaufort

Salom ging in een bocht onderuit en helaas, hij is overleden...



http://www.telegraaf.nl/telesport/25929800/__Dodelijk_ongeval_bij_Moto2__.html

Btw., hij wist dat dit kon gebeuren.

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Salom, niet de minste...
Won races in Moto3.

RIP

En wist dit dat ging gebeuren... tsjah auto - en motorsport is nooit zonder risico. Maar je stapt niet op die motorfiets met de gedachte dat het wel eens afgelopen zou kunnen zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Salom zal ik me altijd blijven herinneren omwille van die dramatische finale in het Moto3-kampioenschap van 2013 in Valencia, toen hij samen met Maverick Vinales en Alex Rins voor de titel streed. Toen leek hij nog een mooie toekomst voor zich te hebben, maar hij is in de Moto2 - in tegenstelling tot zijn twee opponenten - nooit helemaal doorgebroken. Af en toe eens een podiumplaats lukte nog wel, maar een overwinning zat er niet meer in.