日本グランプリ 2010

Gestart door Enzo, 29 september 2010 - 13:21:51

« vorige - volgende »

Gerard

O.T.
De weersvoorspellingen voor komend weekend zijn niet zo spannend..
Weinig tot geen regen...
http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Japan/Suzuka-Circuit.aspx?sday=5


Folkert

Citaat van: Gerard op 05 oktober 2010 - 12:37:28
O.T.
De weersvoorspellingen voor komend weekend zijn niet zo spannend..
Weinig tot geen regen...
http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Japan/Suzuka-Circuit.aspx?sday=5
ik heb op zaterdag regen besteld. En volgens een andere site komt er zaterdag wat regen. en is er 70% kans op een bui op zondag.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

CitaatSTUTTGART -  Felipe Massa weigert de rol van waterdrager voor Fernando Alonso in de laatste vier races van de Formule 1. "Ik ben er zeker van dat Ferrari van mij geen tweede Rubens Barrichello maakt", zegt de Braziliaanse autocoureur woensdag in een interview met het Duitse Sport Bild. "Als dat wel gebeurt, ben ik weg bij Ferrari. Ik race niet om maar tweede te mogen worden."

Alonso en Massa na de GP van Duitsland Massa verwees naar de tijd dat Michael Schumacher en Barrichello voor Ferrari reden. De landgenoot van Massa kreeg destijds herhaaldelijk opdracht om Schumacher te laten passeren. Die openlijke knechtenrol leidde ertoe dat de internationale automobielfederatie FIA een verbod op teamorders instelde.

De opmerkingen van Massa zijn opvallend te noemen. Tijdens de GP van Duitsland eerder dit seizoen liet Massa zijn teamgenoot Alonso nog passeren, wat veel stof deed opwaaien in de Formule 1. Ferrari kreeg naar aanleiding van de stalorders een boete van 100.000 euro, maar geen puntenaftrek.

Massa leidde in de bewuste race, maar kreeg vervolgens over de radio te horen dat Alonso sneller was. Er werd aan toegevoegd of hij de mededeling had begrepen. Massa werd uiteindelijk tweede, Alonso won de race en pakte daarmee belangrijke punten in de WK-strijd.

Massa weigert in het interview met Sport Bild in te gaan op het incident . ,,Daar praat ik niet meer over. Ik wil alleen maar kwijt dat ik toen zeer teleurgesteld was. Ik heb vertrouwen in Ferrari dat ik races mag winnen. En ik zal zeker proberen punten af te pakken van de concurrenten van Alonso."

De Spanjaard Alonso is na zijn zeges in de Grote Prijzen van Italië en Singapore weer kansrijk voor de wereldtitel. Hij heeft elf punten minder dan leider Mark Webber van Red Bull. Massa staat zesde in de WK-stand en heeft geen reële titelkans meer. ,,Ik reken op Massa in de laatste vier races. Ik wil een sterke coureur die punten kan afsnoepen van de rivalen", liet Ferraribaas Luca di Montezemolo weten.
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/7862077/__Opmerkelijke_quotes_Felipe_Massa__.html?p=5,1

Wie houdt hij nou eigenlijk voor de gek? Alleen maar zichzelfl...

Folkert

Ging het ook niet over volgend jaar en dat hij dit jaar de laatste 4 races nog waterdrager word?
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

@0634,

Tja, als Massa woord houdt heb ik wel meer respect voor hem dan voor Barrichello destijds!
Maar ik heb het gevoel dat Massa toch wel aan de kant zal gaan, of dat hij een mindere motor meekrijgt.

Dat laatste is zo vaak gebeurd! Ik kan niet meer precies achterhalen welke periode dat was, i.i.g. wel met Lauda en Piquet.

Maar reken maar dat Massa de nodige druk te verwerken krijgt van het team. Stel dat Massa echt opstapt, dan moeten ze wel iemand achter de hand hebben. En nee, ik bedoel geen Fisichella! En hoe groot is de dreiging dat Massa opstapt? Ik denk vrij groot, want Massa is flink veranderd sinds Hongarije 2009... :-X

Gerard


Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 06 oktober 2010 - 19:10:20
@0634,

Tja, als Massa woord houdt heb ik wel meer respect voor hem dan voor Barrichello destijds!
Maar ik heb het gevoel dat Massa toch wel aan de kant zal gaan, of dat hij een mindere motor meekrijgt.

Dat laatste is zo vaak gebeurd! Ik kan niet meer precies achterhalen welke periode dat was, i.i.g. wel met Lauda en Piquet.

Maar reken maar dat Massa de nodige druk te verwerken krijgt van het team. Stel dat Massa echt opstapt, dan moeten ze wel iemand achter de hand hebben. En nee, ik bedoel geen Fisichella! En hoe groot is de dreiging dat Massa opstapt? Ik denk vrij groot, want Massa is flink veranderd sinds Hongarije 2009... :-X

Kimi kan hem vervangen denk ik ;)

Maar zijn denk ik best veel goede coureurs die Massa dan kunnen en willen vervangen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

en om nu terug over de gp van japan te hebben en niet over het sily season. Het zal regenen en waaien in japan. Wordt een overwinning voor mclaren met hun sterke strategieen

T.Nuvolari

De eerste vrije zitten erop. Vettel en Webber met stip vooraan en een goeie Sutil op de 4de plaats.
Ferrari zit redelijk achteraan, maar die spelen misschien verstoppertje.

Het belangrijkste voor ons Belgen d'Ambrosio die toch weer maar 4 tiende van Glock afzit en sneller dan Senna en Yamamoto. Allemaal duimen dat dit alles zijn plaats voor volgend seizoen kan verzekeren. Kan ik eindelijk nog eens echt supporteren voor een coureur.

Enzo


Enzo


janke

Zegt nog weinig, maar Kubica blijft er lekker bij zitten.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Hoop dat Mclaren nog terug komt, maar vrees er voor. Al wil Mclaren in de kwalificatie meestal dichter bij zit dan de VT's.

Vraag me af wat Hamilton nog kan en hoe erg zijn auto beschadigd is. Iemand een filmpje? Lijkt er op dat RBR een grote stap richting de titel gaat zetten.



Jammer voor DC, hij had hier zijn laatste kans op de titel kunnen aankondigen.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Hier het filmpje van Lewis, op dezelfde plek gingen Schumacher en Button van de baan alleen reden zij hem niet in de muur.
Lewis moet gewoon kalm blijven, hij staat onder druk en gaat nu over de limiet heen.