日本グランプリ 2010

Gestart door Enzo, 29 september 2010 - 13:21:51

« vorige - volgende »

Enzo



8 okt 2010     
03:00-04:30 Eerste vrije training
07:00-08:30 Tweede vrije training

9 okt 2010      
04:00-05:00 Derde vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie

10 okt 2010      
08:00 Race

LAP RECORD: K Räikkönen Ferrari 1:31.540



In het weekend van 10 Oktober is het weer zover,de grote prijs van Japan, Suzuka. Dit circuit is ooit ontworpen door John Hugenholtz, jawel...een Nederlander! 8) Vorig jaar viel deze race ten prooi aan de Duitser Vettel, die daarmee zijn titelaspiraties in leven hield. Button met zíjn Brawn stelde in deze race teleur en wist tot een magere 8ste plek te sturen, een beter resultaat van de Brit had het kampioenschap wellicht daar al kunnen beslissen.

Onboard pole lap 2009:

Dit is de 37ste keer dat het er een formule 1 race gereden zal worden, wat dit circuit tot een klassieker maakt. Vaak is dit circuit een toneel geweest voor spannende gevechten tussen oud wereldkampioenen. Denk aan het gevecht tussen Senna en Prost in 1989 of Schumacher en Hakkinen in 2000.

Incident Senna Prost  1989:

Wie anders dan Michael Schumacher, heeft er de meeste overwinningen behaald. De Duitser wist de race maar liefst 6 keer op zijn naam te schrijven.

Al met een al een race met een hoop historie, en dit jaar gaat het weer een bepalende rol spelen in het kampioenschap. Wie de winnaars en de verliezers gaan worden is nog even afwachten. Maar dat ze er zullen zijn is een feit...

Veel plezier met de grote prijs van Japan!!



Gerard

#1
Altijd een mooie race, deze GP..
De jaren dat de GP van Japan op Fuji werd gehouden vond ik het minder leuk..

Deze baan heeft gewoon alles.. supersnellle bochten (bocht 1 ,waar Kimi ooit in de laatste ronde Fisico op briljante wijze  inhaalde en hem de overwinning ontnam  :D),
natuurlijk de 130R, maar ook een chicane, vloeiende bochten (bochten 3 t/m 6),  en een lang recht stuk  8)

Een circuit zoals een circuit moet zijn!!
Daar kan meneer H. Tilke nog wat van leren!!

Zal ik een voorspelling doen?

Ach WTF... 8)

1: Lewis
2: Vettel
3: Webber
4: Button
5: Alonso
6: Rosberg
7; Massa
8: Kubica
9: Barrichello
10 Hulkenberg

rafael25

Ik vind Fuji Speedway Mooi dan Suzuka ::)

Niels_

Geniale baan, meestal altijd mooie races.

1. Webber
2. Hamilton
3. Alonso
4. Massa
5. Button
6. Kubica
7. Rosberg
8. Barrichello
9. Sutil
10. Hulkenberg

Vettel DNF 8)

Gerard

Vettel DNF?? Nee joh, dan is hij zo goed als uitgeschakeld voor het WK..
Hij moet ff goed scoren, dan gaan we met 5 titelkandidaten naar Abu Dhabi  :D ;)

Folkert

1) Hamilton
2) Button
3) Vettel
4) Alonso
5) Webber
6) Rosberg
7) Kobayashi
8 ) Hulkenberg
9) Barrichello
10) Heidfeld.
\


Meer een hoop dan wijsheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

MM, kan ik me wel een beetje in vinden. Alleen zou ik Rosberg op 3 doen en Kubica op 4. De rest van de toppers er achter 8) Zijn we zeker van een mooi slot. En al helemaal als Z-Korea niet doorgaat. Want dat risico is er nu eenmaal.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 29 september 2010 - 14:06:29
Ik vind Fuji Speedway Mooi dan Suzuka ::)

Dat kan, maar dan wel het oude Fuji van de jaren 70. Dat was een machtige snel circuit (gespeeld op de PS2, GT4).
Suzuka is meer allround, net als Spa. Je hebt alle bochten op 1 circuit, net wat Gerard schreef.

JimmySPA

Idd Suzuka is nog een echte baan met echte bochten. Jammer dat hier net als op Spa ook de grindbakken beginnen te verdwijnen.

Ik waag me niet meer aan grote voorspellingen dus ik doe alleen maar een top 1:

Top 1:
1. Alonso
;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

1 Alonso
2 Massa
3Hamilton
4 Weber
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 29 september 2010 - 19:55:25
1 Alonso
2 Massa
3Hamilton
4 Weber
Met alle respect, maar als Ferrari dit een moeilijk circuit vind, dan word het een close battle met RBR en dan gaat Massa no way op p2 eindigen. Hoogste dat ik Massa inschat is P6, ook al wint Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Misschien, maar je weet het nooit. Trouwens, misschien is RBR wel helemaal niet de snelste daar. Of doen ze weer eens domme dingen en gooien ze het weg.

Als de McLarens niet danig beter voor de dag komen als in Singapore zie ik niet in waarom Massa niet voor ze kan blijven.

Folkert

Reactie kwam ook beetje bot over. Was moe en zelf Ik denk niet dat Massa veel kan maken dit weekend denk ik. Ferrari verwacht moeilijke race en RBR word verwacht snel te zijn. Ik zie Massa eerder op P4 eindigen. Maar Mclaren, geen idee. Button is wel veel ingelopen op Hamilton, maar Alonso en Webber zijn op hem uitgelopen. Mclaren mist de snelheid nog. Ik denk dat Vettel wint en Vettel 2de word en Alonso  3de. Daar achter heb ik geen idee eigenlijk. Ik hoop dat Mclaren goed mee kan en voor Webber kan eindigen(liefst dat Webber uitvalt samen met Alonso.)
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Volgens mij heb je een te straf bakkie koffie gehad. :) Vettel 1, Vettel 2de, Webber achter de McLaren, uitvalt. Wie wint er nu en wie wordt dan 2de??
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 30 september 2010 - 09:52:02
Volgens mij heb je een te straf bakkie koffie gehad. :) Vettel 1, Vettel 2de, Webber achter de McLaren, uitvalt. Wie wint er nu en wie wordt dan 2de??
Vettel passeert crashend de finishlijn en maakt een 360 en komt zo 2 keer over de streep. 1ste en 2de dus.

Maar nee, drink geen koffie, nog beetje een moeheid kater denk ik :P

1) vettel
2) Webber
3) Alonso
4) Hamilton
5) Button
6) Massa
7) Rosberg
8) Kobayashi
9) Hulkenberg
10) Heidfeld.
Trotse vader van Rosalie(L)