Dodelijk ongeluk op Drachten

Gestart door JimmySPA, 22 augustus 2010 - 20:39:32

« vorige - volgende »

JimmySPA

Vandaag was ik voor de zoveelste keer naar dragracen bij de airstrip van Drachten.
Maar goed einde van de dag.
John van Geytenbeek komt met zn Harley Super Twin Top Gas motor. Het gaat zacht regenen. Vervolgens wordt t droog en komt de burn out. Daarna stagen en knallen.
Na een meter of 20 een kneiterharde klap, en zag ik de motorblokstukken overal heen vliegen. De motor rijdt vervolgesn met coureur 150 meter door en komt rustig tot stilstand tegen de vangrail. Helaas kwam de coureur niet meer overeind!! Echt bizar om te zien...



Op de foto links zie je de motor nog staan. Zie je ook hoe ver hij nog is door gerold...

Motorblok dat uit elkaar spatte:

2900cc  twin cilinder met 2 turbo's goed voor zo'n 600 pk



"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Enzo


Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 22 augustus 2010 - 20:39:32
Vandaag was ik voor de zoveelste keer naar dragracen bij de airstrip van Drachten.
Maar goed einde van de dag.
John van Geytenbeek komt met zn Harley Super Twin Top Gas motor. Het gaat zacht regenen. Vervolgens wordt t droog en komt de burn out. Daarna stagen en knallen.
Na een meter of 20 een kneiterharde klap, en zag ik de motorblokstukken overal heen vliegen. De motor rijdt vervolgesn met coureur 150 meter door en komt rustig tot stilstand tegen de vangrail. Helaas kwam de coureur niet meer overeind!! Echt bizar om te zien...



Op de foto links zie je de motor nog staan. Zie je ook hoe ver hij nog is door gerold...

Motorblok dat uit elkaar spatte:

2900cc  twin cilinder met 2 turbo's goed voor zo'n 600 pk




Da's het gevaar bij die dragbikes of dragcars! Dat de motor het niet trekt en dan explodeert!!! Best geinig, hoor! Spelen met NOS en dat soort spul, maar bij motorfietsen vind ik het te 'tricky'...

R.I.P.

BTW,

2900 cc twin, dat is geen Harley meer. Of ben ik nou aan het mierenn**ken?!? :o

JimmySPA

Idd het is geen "echte" Harley meer, coureur had hem zelf opgebouwd... Alles wat onder de +- 8 sec zit, is het motorblok verre van het orgineel. Hoe denk je anders dat er een Merc Cklasse, porsche 924 en een bmw e30 mee kan komen??? :P V8 power!
Zie het als een F3 VW of Mercedes, dat blok zie je ook niet in een straatauto...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 01 september 2010 - 18:36:16
Idd het is geen "echte" Harley meer, coureur had hem zelf opgebouwd... Alles wat onder de +- 8 sec zit, is het motorblok verre van het orgineel. Hoe denk je anders dat er een Merc Cklasse, porsche 924 en een bmw e30 mee kan komen??? :P V8 power!
Zie het als een F3 VW of Mercedes, dat blok zie je ook niet in een straatauto...

Oh?

In het FIA-reglement staat anders omschreven dat het blok van een F3 moet zijn gebaseerd op die van een productie-auto. Niet dat een F3 motor direct in je Golf of Passat geplaatst kan worden (zonder aanpassingen), maar dus wel... ;)

LINK:  http://www.circuit-zandvoort.nl/events/2006/bp_ultimate_masters_of_f3/formule_3_techniek/