GP Hungary, Budapest

Gestart door Gerard, 26 juli 2010 - 08:34:14

« vorige - volgende »

Gerard





Lengte circuit: 4,381 km
Race-afstand: 70 ronden (306,660 km)
Ronderecord: 2004, M.Schumacher (Ferrari, 1.19'071'")


er zal nog veel nagesproken wrden ovr de race op de Hokenheimring gisteren, maar de F1 gaat verder, en wij dus ook ;)
Volgende week wordt amelijk de GP van Hongarije verreden op de Hungarioring nabij Budapest

het kleine, bochtige " Mickey Mouse baantje, waar toch wel een aantal gedenkwaardige momenten zijn geweest
in 1994 werd Verstappen hier 3de,en stond daarmee voor het eerst op het podium, in 2006 won Buttons voor het eerste een F1 race

In 2009 won Hamilton na een enerverende terugkomst voor het eerst een race in 2009, iets wat niemand voormogelijk had gehouden na de eerste races van dat jaar..
Kimi 2de en Webber 3de..

Ook gebeurde vorig jaar minder leuke dingen, iets wat gisteren precies 1 (kalender)jaar geleden is...
Massa raakte tijdens de kwalificatie vorig jaar zwaar gewond na een botsing met een veer van de Brawn van Barrri..  Enfin, dat ligt nog vers in ons aller geheugen...

Het zal volgende week belangrijk zijn wie er op het podium komt, het is tenslotte al race nummer 12, van de 19 in totaal, en als de McLarens een dubbelzege pakken, kunnen ze zomaar de beslissing in het kampioenschap in een stroomversnelling brengen!

Ik moet zeggen, met deze baan-karakteristieken, met de verschillende teams die dit jaar niet te kloppen waren, durf ik nog geen voorspelling te doen

Wat denken jullie??


Zaphod_Beeblebrox

Een baan waar rijderskwaliteit belangrijker is dan wat je wagen kan. Hill bewees hier met een Arrows in '97 dat een veel mindere wagen hier uitzonderlijke prestaties kan leveren als er maar deftig coureur achter het et stuur zit. Ik verwacht dus een verbeten strijd tussen de toppers vooraan het klassement, Alonso, Webber, Hamilton, Button en Vettel, aangevuld met hen die daar net achter zitten Kubica, Rosberg en Schumacher. Misschien dat Barrichello en Hulkenberg ook wel voor een verrassing kunnen zorgen. De man waar ik komend weekend het meeste van verwacht is Massa. Opgenaaid door de beslissing genomen afgelopen weekend en terug op de plek waar het vorig jaar misliep. Hij heeft wat te bewijzen en te bevestigen.

pronostiekje

  1) Alonso
  2) Hamilton
  3) Vettel
  4) Rosberg
  5) Massa
  6) Button
  7) Schumacher
  8) Webber
  9) Barrichello
10) Hulkenberg

Gerard

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 08:55:53
Een baan waar rijderskwaliteit belangrijker is dan wat je wagen kan. Hill bewees hier met een Arrows in '97 dat een veel mindere wagen hier uitzonderlijke prestaties kan leveren als er maar deftig coureur achter het et stuur zit. Ik verwacht dus een verbeten strijd tussen de toppers vooraan het klassement, Alonso, Webber, Hamilton, Button en Vettel, aangevuld met hen die daar net achter zitten Kubica, Rosberg en Schumacher. Misschien dat Barrichello en Hulkenberg ook wel voor een verrassing kunnen zorgen. De man waar ik komend weekend het meeste van verwacht is Massa. Opgenaaid door de beslissing genomen afgelopen weekend en terug op de plek waar het vorig jaar misliep. Hij heeft wat te bewijzen en te bevestigen.

pronostiekje

  1) Alonso
  2) Hamilton
  3) Vettel
  4) Rosberg
  5) Massa
  6) Button
  7) Schumacher
  8) Webber
  9) Barrichello
10) Hulkenberg
Je verwacht veel van Massa, en toch denk je dat hij als vijfde eindigt? okay  :)
Ik ben absoluut geen Massa/Ferrari-fan,maar ik hoop voor hem dat hij de race wint!!!  :D >:(

Wat betreft de baan layout, kun je wel gelijk hebben. er zijn geen lange rechte stukken, dus de F-duct zal weinig doen...
Neerwaartse druk en rijderskwaliteiten zullen inderdaad belangrijk zijn, dus wellicht kan Barrichello, Schumacher of misschien wel Kobayashi een verrassing zorgen?

Folkert

Ben benieuwd. in 97 was Hill een welkome uitzondering, maar heb dat daarna niet heel vaak meer gezien (of kan het me niet meer herinneren. 97 was ik zelf getuige van Hills sterke optreden maar de race was niet heel veel bijzonders. Het eten daar vond ik beter te genieten dan de race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Gerard op 26 juli 2010 - 09:20:34
Je verwacht veel van Massa, en toch denk je dat hij als vijfde eindigt? okay  :)

Ik verwacht van hem dat hij iets laat zien, maar dat wil niet zeggen dat hij gaat winnen. Qua rijderskwaliteit daarentegen zet ik hem toch een trapje lager dan de eerste 4.

@ Burrori
Hamilton in 2009 in de inferieure Mclaren.
Kovalainen in 2008, allereerste overwinning en beste prestatie van het seizoen
Button in 2006, allereerste overwinning in de mindere Honda
Alonso in 2003, allereerste overwinning in de toen helemaal niet zo geweldige Renault

Nu geen verrassende winnaars, maar op die moment wel. Mannen als Hill rijden nu eenmaal niet meer bij teams als Arrows toen. ;)

Folkert

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 14:08:29
Citaat van: Gerard op 26 juli 2010 - 09:20:34
Je verwacht veel van Massa, en toch denk je dat hij als vijfde eindigt? okay  :)

Ik verwacht van hem dat hij iets laat zien, maar dat wil niet zeggen dat hij gaat winnen. Qua rijderskwaliteit daarentegen zet ik hem toch een trapje lager dan de eerste 4.

@ Burrori
Hamilton in 2009 in de inferieure Mclaren.
Kovalainen in 2008, allereerste overwinning en beste prestatie van het seizoen
Button in 2006, allereerste overwinning in de mindere Honda
Alonso in 2003, allereerste overwinning in de toen helemaal niet zo geweldige Renault

Nu geen verrassende winnaars, maar op die moment wel. Mannen als Hill rijden nu eenmaal niet meer bij teams als Arrows toen. ;)

2009: Mmm, de Mclaren was toen allang niet meer zo inferieur als aan het begin van het seizoen. Getuige de races daarna die hij ook hoogeindigde of pole haalde.
2008 : was de Mclaren wel de betere auto van het veld en was eigenlijk logisch dat Kova zou kunnen winnen.
2006: Ja de helft viel uit. Ookal reed hij heel sterk dat jaar in die race, maar Alonso viel uit, SChumacher viel uit en Kimi viel uit. Bleef op een gegeven moment weinig meer over.
2003:....staat me eerlijk gezegd niet heel veel meer van bij van elke race. Dus denk wel dat die wel klopt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

2009 Doch was het nog altijd niet de beste wagen van het veld.
2008 Logisch dat een Mclaren won, niet logisch dat Kovalainen won.
2006 Button startte als 14de passeerde het halve veld, Massa, Fisichella en Schumacher vielen uit nadat Button ze gepasseerd was. Raïkkonen veroorzaakte zelf een crash en Alonso die trouwens achter hem startte had last van een loszittend wiel. De la Rosa, Barrichello, Coulthard, Heidfeld, R.Schumacher, Massa zijn allemaal voor hem gestart. Ondanks dat hij misschien wat voordeel haalde uit de safetycar zeg ik toch mooi gedaan.

T.Nuvolari

2006 ben ik het mee eens, die andere 2 zijn toch twijfel gevallen.

Maar goed Hongarije 2010.
Alonso
Vettel
Hamilton
...

gloudiesaurus

In 1997 had Hill toch ook veel voordeel van zijn Bridgestone banden, de rest van het veld stond bijna allemaal op Goodyear. Maar toch sterk gereden van hem, dat wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 14:58:17
2009 Doch was het nog altijd niet de beste wagen van het veld.
2008 Logisch dat een Mclaren won, niet logisch dat Kovalainen won.
2006 Button startte als 14de passeerde het halve veld, Massa, Fisichella en Schumacher vielen uit nadat Button ze gepasseerd was. Raïkkonen veroorzaakte zelf een crash en Alonso die trouwens achter hem startte had last van een loszittend wiel. De la Rosa, Barrichello, Coulthard, Heidfeld, R.Schumacher, Massa zijn allemaal voor hem gestart. Ondanks dat hij misschien wat voordeel haalde uit de safetycar zeg ik toch mooi gedaan.
Klopt, 2006 had ik wat anders in mijn hoofd dan werkelijkheid. Dacht dat Button wat verder naar voren stond. Maar, het was een regen race, neit te vergelijken met 97 in mijn ogen. Nog steeds zeer knappe prestatie van Button, maar Hill was rauwe snelheid onder normale omstandigheden. Button was het toch ongewone weersomstandigheden waar hij het beste op reageerde en met het kleine gelukje vielen 3 kandidaten voor de overwinning voor hem weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Mss volgens traditie dat Alonso de zege terug geeft aan Massa. Barrichello - Schumacher op indy dacht ik...

Nee lijkt me sterk. Maar ik verwacht dat de Red Bull hier snel is. Kan een intressante race worden

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Zaphod_Beeblebrox

Zou wat
Citaat van: JimmySPA op 26 juli 2010 - 22:21:33
Mss volgens traditie dat Alonso de zege terug geeft aan Massa.

Dat zou nog eens iets zijn, een inhaalmaneuvre in Budapest. :)

Gerard

Citaat van: Zaphod op 27 juli 2010 - 08:17:03
Zou wat
Citaat van: JimmySPA op 26 juli 2010 - 22:21:33
Mss volgens traditie dat Alonso de zege terug geeft aan Massa.

Dat zou nog eens iets zijn, een inhaalmaneuvre in Budapest. :)

Daar zijn er genoeg van geweest hoor..
Einde rechte stuk kan het, voor de chicane kan het..
kijk maar eens op youtube, er zijn genoeg voorbeelden.. :)

Zaphod_Beeblebrox

Tuurlijk wel, maar je weet toch ook wat ze van die baan zeggen; ;)