Oranje WK voetbal?

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 17:28:16

« vorige - volgende »

Wie gaat het WK voetbal winnen?

Nederland
Brazilie
Argentinie
Italie
Engeland
Duistland
Spanje
Portugal
Zuid Afrika
Anders?

Zaphod_Beeblebrox

#150
Als Spanje speelt zoals het gisteren deed, heeft Nederland er een geweldig vette kluif aan.
Ik hoop ook op een kraker. 1-1 Spanje win na penalty's. 8)

Het is trouwens nog maar eens gebleken dat je die octopus of inktvis altijd moet geloven.

Supermariobros

Mijn prono: Spanje wordt WK!

Folkert

Nederland word WK. Word een mooie wedstrijd en Vila scoort 1 keer en Snijder 2 keer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ik hoop wel dat ze hun niveau halen, wat ze 2 jaar geleden lieten zien en in de voorrondes van dit toernooi.
NL kan veel beter dan dat ze tot nu toe hebben laten zien, het is moeilijk te voorspellen wie er gaat winnen.
Hopelijk komt van Persie een beetje los in de finale...damne best spannend allemaal... 8)

Hamilton MASTER

Ik vind heel het WK degoutant.


Blatter zei gisteren: " Dit WK heeft de modernste stadions ter wereld. In geen enkele andere Europese competitie zijn er per land zoveel hoogtechnologische stadions als hier in Zuid-Afrika".

Ja, erg leuk... Dus in een land als Zuid-Afrika zijn er betere stadions als de stadions van pakweg Valencia, Barcelona, Real Madrid, Deportivo, ...
Dus voor een competitie die kan vergeleken worden met onze 2de of 3de klasse, bouwen ze zo'n stadions ?

Want face it; Blatter liet het WK hier enkel doorgaan om zijn voorzitterschap te winnen door stemmen te ronselen van de Afrikaanse afgevaardigden binnen de Fifa.

In Kaapstat zullen er max 5000 toeschouwers zijn in stadions van 90.000 plaatsen.

Ik vind het echt degoutant dat 1 man voor zijn eigen voorzitterschap, de Afrikaanse regering + bevolking in zodanige schulden steekt, enkel voor een WK?!

430 miljoen € moest Kaapstad bijbetalen voor hun stadion.
Maar 5km verder is er geen drinkwater omdat er geen geld is voor de aanlegging van een degelijk netwerk.

Ik heb echt niet kunnen genieten van dit WK en dat is voor een groot deel te danken aan Blatter.

1) Een WK-bal die op niets trekt (hij sloot het contract af van de Jabulani)
2) Heel Afrika heeft honger en hij gaat Afrika verplichten om meer dan 2 miljard € te investeren omdat hij dreigde dat ze anders het WK niet kregen
3) Geen videobeelden of extra refs omdat Blatter te ouderwets is en absoluut geen verstand heeft van voetbal.
4) De seizoenen duren te lang, spelers zijn vermoeid naar het WK gekomen.

Maar de Fifa krijgt wel aan tv gelden alleen bijna 6 miljard €. Voor Afrika is de financiële ellende nu pas begonnen.
Het onderhouden van de stadions zou per jaar 1 miljard € kosten. Dat voor een land dat nu al geen geld heeft.

Proficiat Mijnheer Blatter!



Zaphod_Beeblebrox

Kan jij dan genieten van Formule 1 races in China, Zuid-Korea, Brazilië, etc... ? De olympische spelen in China? Paris Dakar? etc...
Pas op, ik geef je groot gelijk dat Blatter een megalomaan is die er enkel op uit is zijn zakken en die van zijn beste vrienden te vullen. Lees het boek 'Foul!: The Secret World of FIFA: Bribes, Vote Rigging and Ticket Scandals' maar eens. Zulke evenementen organiseren in landen als Zuid-Afrika of China neemt altijd wat controverse met zich mee. De bevolking heeft inderdaad geen nood aan de gemaakte schulden voor wat ijzer en beton, nochtans willen al die landen er wel allemaal aan meedoen. Ik denk dat je hier niet enkel Blatter en zijn organisatie met de vinger kan wijzen, de gehele internationale gemeenschap heeft hier mee schuld aan. Maar blijkbaar is de gemiddelde (arme) Afrikaan trots dat zo'n evenment eindelijk op hun continent plaats vindt en dat is iets dat ook kan tellen. tot hier toe zijn er blijkbaar weinig incidenten, al zal het één en het ander wel onder de mat zijn geschoven, en dus is er geen betere reclame voor het land dan dit WK.

janke

Ik heb 100 euro op Spanje gezet. Holland was top, maar zal bezwijken door de Spaanse druk. Laat ik ongelijk krijgen. :)
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Citaat van: janke op 10 juli 2010 - 18:03:15
Ik heb 100 euro op Spanje gezet. Holland was top, maar zal bezwijken door de Spaanse druk. Laat ik ongelijk krijgen. :)

Dan verlies je wel 100 euro. ;)

0634

Ik heb geen geld ingezet, maar ik heb zeker wel 100 euro over voor een wereldtitel!

Enzo


janke

Citaat van: Supermariobros op 11 juli 2010 - 09:28:32
Citaat van: janke op 10 juli 2010 - 18:03:15
Ik heb 100 euro op Spanje gezet. Holland was top, maar zal bezwijken door de Spaanse druk. Laat ik ongelijk krijgen. :)

Dan verlies je wel 100 euro. ;)
Dat is dan niet erg Mario. Zal er dan vanavond in mijn stamcafé er graag een op drinken. Maar het zal moeilijk worden.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Hamilton MASTER op 09 juli 2010 - 10:22:17
Ik vind heel het WK degoutant.


Blatter zei gisteren: " Dit WK heeft de modernste stadions ter wereld. In geen enkele andere Europese competitie zijn er per land zoveel hoogtechnologische stadions als hier in Zuid-Afrika".

Ja, erg leuk... Dus in een land als Zuid-Afrika zijn er betere stadions als de stadions van pakweg Valencia, Barcelona, Real Madrid, Deportivo, ...
Dus voor een competitie die kan vergeleken worden met onze 2de of 3de klasse, bouwen ze zo'n stadions ?

Want face it; Blatter liet het WK hier enkel doorgaan om zijn voorzitterschap te winnen door stemmen te ronselen van de Afrikaanse afgevaardigden binnen de Fifa.

In Kaapstat zullen er max 5000 toeschouwers zijn in stadions van 90.000 plaatsen.

Ik vind het echt degoutant dat 1 man voor zijn eigen voorzitterschap, de Afrikaanse regering + bevolking in zodanige schulden steekt, enkel voor een WK?!

430 miljoen € moest Kaapstad bijbetalen voor hun stadion.
Maar 5km verder is er geen drinkwater omdat er geen geld is voor de aanlegging van een degelijk netwerk.

Ik heb echt niet kunnen genieten van dit WK en dat is voor een groot deel te danken aan Blatter.

1) Een WK-bal die op niets trekt (hij sloot het contract af van de Jabulani)
2) Heel Afrika heeft honger en hij gaat Afrika verplichten om meer dan 2 miljard € te investeren omdat hij dreigde dat ze anders het WK niet kregen
3) Geen videobeelden of extra refs omdat Blatter te ouderwets is en absoluut geen verstand heeft van voetbal.
4) De seizoenen duren te lang, spelers zijn vermoeid naar het WK gekomen.

Maar de Fifa krijgt wel aan tv gelden alleen bijna 6 miljard €. Voor Afrika is de financiële ellende nu pas begonnen.
Het onderhouden van de stadions zou per jaar 1 miljard € kosten. Dat voor een land dat nu al geen geld heeft.

Proficiat Mijnheer Blatter!

Ben het 100% met je eens!

Franky R.

Pffffffffff....

Spanje kampioen met 0-1!!!
Wat een rotgevoel geeft dat zeg!

We hadden zeker twee keer moeten scoren...Beide keren via Robben! Man, man, man..waarom geen stiftballetje?!?

En nu hebben we een wereldkampioen voetbal, die maar 1 doelpunt per wedstrijd (kunnen) scoren...Balen, jongens!!!

janke

Ik heb dan wel die 100 euro gewonnen, maar inderdaad heb ik ook een rot gevoel. Maar neemt niet weg dat Spanje verdiend heeft gewonnen. We hebben niets af kunnen dwingen, nee we waren matig. Dat zijn de feiten.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Maar ook een wereldkampioen die gewoon beter is als wij. Wij hebben alleen maar Spanje geprobeerd te ontregelen en zijn zelf nooit gaan voetballen.

Iets wat we wel vaker dit toernooi niet deden. Spanje heeft veel beter voetbal laten zien. Chapeau voor hen.