Circuit,s formule 1

Gestart door maddox, 30 januari 2010 - 13:12:00

« vorige - volgende »

maddox

beste racefans
welke  Circuit,s in de formule 1 is volgens jullie  de mooiste ter wereld?
geef  jullie top 5 maar door
hier is de mijne
1.spa francorchamps
2.suzuka
3.monaco
4.abu dhabi
5.interlagos
Ask any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning

Folkert

1) Spa
2) Monaco
3) Canada
4) Oude Hockenheim
5) Interlagos
Trotse vader van Rosalie(L)

.Henry

1: Monza
2: Spa Francorchamps
3: (pre 1994) Imola
4: Suzuka
5: Interlagos

gloudiesaurus

1. Spa-Francorchamps
2. Monaco
3. Montreal, Canada
4. Monza
5. Abu Dhabi
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

1. Spa
2. Monaco
3. Suzuka
4. Interlagos
5. Montreal

campos

eindelijk eens een onderwerp waar iedereen het redelijk over een is (tot nu toe)

1. Spa
2. Monza
3. Monaco
4. Interlagos
5. Montreal

hoe het qua racen is weet ik natuurlijk niet, maar zijn wel de grand prix die wat extra's hebben

Supermariobros

1. Spa
2. Monaco
3. Suzuka
4. Monza
5. Canada

meatball

Wat doet dat saaie monaco hiertussen,Het is gewoon een race om al die dikke nekken met veel geld een soort van veredelde optocht door hun stadje te laten zien. Die race is samen met Hongarije al die jaren dat ik de f1 volg een zondag van pure verveling geweest.Maar blijkbaar zijn ze een voorbeeld voor onze f1 paus want stilaan worden alle race's vervangen door andere waar inhalen geen optie meer is  >:(  .Suzuka en Spa dat zouden de voorbeelden voor een nieuw circuit moeten zijn en niet van die smalle straten waar je met een smartje nog niet deftig door kunt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Monaco is wat aparts, het hoort bij de historie van de F1. Het door de nauwe straten rijden is al een unicum op zich, een foutje en je hangt in de vangrail. Monaco zou door de hedendaagse reglementen nooit tot de Formule 1 worden toegelaten als het circuit al niet sinds het begin op de kalender staat... Kijk eens naar de historie daar, Ascari die de haven in ging, Senna en Bellof in de regen in '84, de regenrace ins '96 die door Panis werd gewonnen en waarbij slecht 4 (!) deelnemers finishten...

En tel daarbij de entourage bij op dan heb je een Grand-Prix die elk jaar, voor mij, tot de beste GP's behoord. Ik ben het met je eens dat je geen 3 van dit soort circuits op de kalender moet hebben maar Monaco is uniek ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vind overigens Singapore naast Abu Dhabi ook een echte aanwinst voor de Formule 1, dit in tegenstelling tot bijv. de stratenrace in Valencia.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

_Makke_

1 Spa
2 Suzuka
3 Monza
4 Monaco
5 Silverstone

janke

Ben het helemaal met Meatball eens. Monaco heeft dan wel historische waarde, maar daar houdt het voor mij helemaal mee op. Een fatsoenlijke race kun je het niet noemen. Treintje rijden, niet meer dan dat. Of en toe een crashje en that's it. Het laatste fatsoenlijke gevecht (wat ik me kan herinneren) was tussen Senna en Mansell. En dat het Mickey Mouse circuit van Hongarije nog op de lijst staat is voor mij al helemaal een vraagteken. Ben er 1 keer geweest, nooit meer.

1- Spa Francorchamps
2- Monza
3- Montreal
4- Silverstone
5- Suzuka.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Spa
Suzuka
Montreal
Abu Dhabi
Nürburgring

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 31 januari 2010 - 11:44:36
Ben het helemaal met Meatball eens. Monaco heeft dan wel historische waarde, maar daar houdt het voor mij helemaal mee op. Een fatsoenlijke race kun je het niet noemen. Treintje rijden, niet meer dan dat. Of en toe een crashje en that's it. Het laatste fatsoenlijke gevecht (wat ik me kan herinneren) was tussen Senna en Mansell. En dat het Mickey Mouse circuit van Hongarije nog op de lijst staat is voor mij al helemaal een vraagteken. Ben er 1 keer geweest, nooit meer.

1- Spa Francorchamps
2- Monza
3- Montreal
4- Silverstone
5- Suzuka.

Vond het circuit van Hungaroring om te bezoeken nog niet eens zo slecht... door die natuurlijke vallei heb je uitzicht over bijna het hele circuit. Spa-Fracnrochamps is voor mij ook het mooiste circuit van de kalender maar hier zie je als toeschouwer maar een paar % van de baan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 31 januari 2010 - 12:26:18
Citaat van: janke op 31 januari 2010 - 11:44:36
Ben het helemaal met Meatball eens. Monaco heeft dan wel historische waarde, maar daar houdt het voor mij helemaal mee op. Een fatsoenlijke race kun je het niet noemen. Treintje rijden, niet meer dan dat. Of en toe een crashje en that's it. Het laatste fatsoenlijke gevecht (wat ik me kan herinneren) was tussen Senna en Mansell. En dat het Mickey Mouse circuit van Hongarije nog op de lijst staat is voor mij al helemaal een vraagteken. Ben er 1 keer geweest, nooit meer.

1- Spa Francorchamps
2- Monza
3- Montreal
4- Silverstone
5- Suzuka.

Vond het circuit van Hungaroring om te bezoeken nog niet eens zo slecht... door die natuurlijke vallei heb je uitzicht over bijna het hele circuit. Spa-Fracnrochamps is voor mij ook het mooiste circuit van de kalender maar hier zie je als toeschouwer maar een paar % van de baan...
Het uitzicht is daar prachtig vind ik. Mooie omgeving en als de zon goed schijnt is het zeker een gelegenheid voor mooie kiekjes. Ik had het geluk dat ik er in 97 was, waar Hill een fantastische race reed in zijn Arrows.

Ik heb mijn lijstje trouwens in gevuld aan de hand van de lay-out en omgeving etc, niet qua races. in dat geval zou mijn rijtje geen monaco hebben. Dan zou ik denk ik ook Kiezen voor Abu Dhabi

1) Spa
2) Canada
3) Abu Dhabi
4) Oude Hockenheim
5) Susuka
Trotse vader van Rosalie(L)