Witsel breekt Wasyl's been in turbulente topper...

Gestart door Hamilton MASTER, 31 augustus 2009 - 02:14:45

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Mbokani en nog een paar andere spelers kunnen zich trouwens verwachten aan een proces verbaal. De aanwezige politie heeft opgemerkt dat enkele spelers zich uitdagend gedroegen tegenover het aanwezige publiek en agressie gingen uitlokken. Mbokani spande naar het schijnt de kroon na zijn doelpunt.
Ze riskeren een boete tussen de 250 en 5000 euro en theoretisch een stadionverbod maar dat wordt voor porfvoetballers nooit gegeven.
Ik zou het nochtans wel een krachtig signaal vinden. Gedaan met die zever, vier uw doelpunt maar ga de supporters niet zitten opjutten.

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 03 september 2009 - 08:30:38
Ik ben het ook niet eens met de hele hetze achter Witsel van dat het een moordenaar is enzo, maar toen ik gisteren de persconferentie van Standard zag, amai, wat zijn dat voor een stelletje hypocrieten! De pers heeft zich niet te moeien, de sponsor moet betalen en zwijgen. Mijn respect voor Standard is na die persconferentie alleszins volledig verdwenen. Dat een sponsor zich niet moet moeien met de dagelijkse gang van zaken, akkoord, maar Standard vergeet dat ze ook met het imago van hun Sponsor beïnvloeden.

De sponsor heeft zich ook niet de moeien met die zaak. Ze scoren gewoon wat publiciteit op de kap van Standard. De pers heeft de zaak ook breed uitgesmeerd en er zijn gewoon ridicule dingen verschenen, die mogelijk de beslissing van de KBVB heeft beïnvloed. Er is bij mij slechts één ploeg wiens respect nog wat meer is afgenomen, Anderlecht. Ongelooflijk wat een organisatie dat is.

Supermariobros

De enige waar ik bij Standard sympathie voor heb is Milan Jovanovic. Hij veroordeelde meteen zijn ploeggenoot en vond zoiets niet kunnen. Hij was in schock zei hij na wat er gebeurd was. Aardige kerell, petje af.

De directeur Pierre FranCois is een blaaskaak van het grootste soort en Boloni zei vorig jaar na een overtreding van Sonck:

CitaatToen Wesley Sonck tijdens Club Brugge-Standard van 15 december 2008 Standard-speler Marcos van het veld trapte, was Standard-trainer Laszlo Bölöni ziedend. Zijn verdediger had toen een zware verstuiking van de linkerenkel en een verrekking van de mediale band opgelopen. Het hield de onfortuinlijke Braziliaan een maand van het veld.

1. De fout

'Wat Sonck met die fout op Marcos heeft gedaan, vind ik schandalig', zei Bölöni onmiddellijk na de match. 'Dat is je reinste amateurisme en getuigt van een enorm gebrek aan respect. Mijnheer Sonck heeft iemand in het ziekenhuis geschopt. Dat stelt me enorm teleur van zijn kant. Als dit met een Belgische international gebeurt, is het land te klein.'

2. De sanctie

'Er zijn geen excuses voor wat hij gedaan heeft', zei Bölöni een dag later. 'Als ik op straat doe wat hij doet op het veld, riskeer ik een gevangenisstraf. Sonck mag dan een idool voor België en Club Brugge zijn, hij is een slecht voorbeeld voor de Belgische jeugd. Wesley Sonck is voor mij een ventje van niks. Wat hij deed was zieliger dan zielig. Sonck speelt deze week in de UEFA Cup, Marcos had dat ook graag gedaan. Sonck gaat in de kerstvakantie met zijn vrouw en zijn kinderen wandelen, Marcos had dat ook graag gedaan. Dat Sonck daar eens over nadenkt.'

3. Het klimaat

Bölöni klaagde toen ook het 'algemene klimaat in het Belgische voetbal' aan.

'In jullie land wordt de agressie gecultiveerd. En omdat Sonck geen grote meneer is, wordt hij daarin meegesleurd. Hij weet dat hij een held is als hij iemands been breekt. De sleutel ligt bij de Belgische clubs. (...) Het is tijd dat sommigen hun verantwoordelijkheid nemen.'  

Superhypocriet noem ik dat!!

_Makke_

En Anderlecht dan? ::)

"Ik heb zaken gezien die niet thuishoren op het veld", "Ook in het voetbal heb je zoiets als normen en waarden", "Er bestaat nog zoiets als ethiek".

Maar na alweer enkele rake elleboog slagen doodleuk verklaren dat "het zijn manier van lopen is, we zullen er eens met hem over praten". Van hypocrisie gesproken. Anderlecht wou enkel een nog grotere negatieve sfeer creëren om de schorsing wat op te drijven. Het werk van Collin zullen we maar niet te veel belichtten zeker?

RadioActiveMan

Een coach moet zijn spelers beschermen en dat Bölöni nu. Hij komt trouwens weinig in het nieuws en ik heb helemaal niet de indruk dat hij het de actie van Witsel als een bagatel beschouwd. Met zijn uitspraak dat geweld gecultiveerd wordt slaat hij trouwens spijkers met koppen. Maar niet alleen in België hoor.
Wat de voorzitter de afgelopen dagen allemaal uitkraamde snap ik ook niet goed. Ze hadden beter mea culpa geslaan en zich wat nederiger mogen opstellen tegenover Anderlecht in dit geval. Maar goed hij wil natuurlijk het beste voor zijn club, daarom ook het aanvechten van de schorsing want dat doen ze heus niet omdat ze die unfair vinden. Dit alles ligt in de oorsprong van het grote geld en dat zie je in veel sporten terug. In het wielrennen, F1, Atletiek, etc... is het niet anders.

Aan de andere kant heb je debielen die de huizen van Witsels en Defours familie gaan bekogelen met stenen. Dat kan nog minder door de beugel dan een uitspraak.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 03 september 2009 - 10:40:32
Citaat van: Schumi 2009 op 03 september 2009 - 08:30:38
Ik ben het ook niet eens met de hele hetze achter Witsel van dat het een moordenaar is enzo, maar toen ik gisteren de persconferentie van Standard zag, amai, wat zijn dat voor een stelletje hypocrieten! De pers heeft zich niet te moeien, de sponsor moet betalen en zwijgen. Mijn respect voor Standard is na die persconferentie alleszins volledig verdwenen. Dat een sponsor zich niet moet moeien met de dagelijkse gang van zaken, akkoord, maar Standard vergeet dat ze ook met het imago van hun Sponsor beïnvloeden.

De sponsor heeft zich ook niet de moeien met die zaak. Ze scoren gewoon wat publiciteit op de kap van Standard. De pers heeft de zaak ook breed uitgesmeerd en er zijn gewoon ridicule dingen verschenen, die mogelijk de beslissing van de KBVB heeft beïnvloed. Er is bij mij slechts één ploeg wiens respect nog wat meer is afgenomen, Anderlecht. Ongelooflijk wat een organisatie dat is.
De sponsor is degene die het voor hen mogelijk maakt te voetballen. Het is niet meer dan logisch dat deze sponsor een ethisch verantwoord beleid wil.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Supermariobros op 03 september 2009 - 10:41:39
De enige waar ik bij Standard sympathie voor heb is Milan Jovanovic. Hij veroordeelde meteen zijn ploeggenoot en vond zoiets niet kunnen. Hij was in schock zei hij na wat er gebeurd was. Aardige kerell, petje af.

De directeur Pierre FranCois is een blaaskaak van het grootste soort en Boloni zei vorig jaar na een overtreding van Sonck:

Superhypocriet noem ik dat!!

Lol, wat verwacht je nu van Boloni? Dat hij zijn eigen speler zwart maakt in de pers? Dit is gewoon professionalisme... Wat binnenskamers gebeurd weten wij niet.

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 03 september 2009 - 10:41:39
Superhypocriet noem ik dat!!

Dan vraag ik me af hoe je dit noemt...

CitaatJACOBS: "Ik heb zaken gezien die niet thuishoren op het veld"


















Nogmaals, de fout van Witsel is er zwaar over, het gevolg is nog erger en ik wens het niemand toe.
Maar men mag nu wel stilaan stoppen met overdrijven, Anderlecht is net zo schuldig als Standard in deze zaak.
Beide ploegen moeten hun spelers terecht wijzen wanneer nodig zodat zulke dingen niet meer escaleren.

Supermariobros

Daar heb je gelijk in natuurlijk. We (fans, media) zijn zo gefixeerd op die ene zware overtreding van Witsel dat we al de rest vergeten. Wasilewski is zeker geen watje, hij heeft zijn naam dan ook tegen bij de scheidsrechters. Dat hij nu zelf het slachtoffer is is dikke pech natuurlijk. Boloni heb ik al altijd een blaaskaak gevonden, al zijn de andere trainers soms niet beter natuurlijk, maar ze komen wel sympathieker over.

scho0634

Citaat van: Makke op 03 september 2009 - 15:43:54
Citaat van: Supermariobros op 03 september 2009 - 10:41:39
De enige waar ik bij Standard sympathie voor heb is Milan Jovanovic. Hij veroordeelde meteen zijn ploeggenoot en vond zoiets niet kunnen. Hij was in schock zei hij na wat er gebeurd was. Aardige kerell, petje af.

De directeur Pierre FranCois is een blaaskaak van het grootste soort en Boloni zei vorig jaar na een overtreding van Sonck:

Superhypocriet noem ik dat!!

Lol, wat verwacht je nu van Boloni? Dat hij zijn eigen speler zwart maakt in de pers? Dit is gewoon professionalisme... Wat binnenskamers gebeurd weten wij niet.
Ja, ik verwacht dat een club bij zulk wangedrag afstand neemt van de aanstichter. Ik ben fan van Ajax en ik zou het afschuwelijk vinden als een Ajacied zoiets aanricht. Het hoort niet op het veld thuis, en een club moet dat zeer, zeer duidelijk maken.

Niet alleen binnenskamers, maar juist ook naar buiten uit.


Hamilton MASTER

Weet ge wat ze zouden moeten doen?

Videobeelden tijdens de wedstrijd !!!

Bij twijfel kijkt de 4de (of zorg desnoods voor een 5de ref die speciaal aangesteld is voor videobeelden).
Elke elleboog = rechtstreeks rood.

Een ploeg heeft per helft 3 mogelijkheden om video beelden op te roepen (zoals bij de Hawk-eye bij tennis).
Heeft de ploeg gelijk gekregen, blijven ze op hun aantal 'challenges'. Als de ref er niets van maakt, gaat er telkens een af.

Akkoord zo ga je meer en langer voetballen. Maar bij tennis werkt dit, bij rugby werkt dit. Waarom zou voetbal moeten achterblijven?

Elleboog = rood. Zelfs na de match moet de hele wedstrijd geanaliseerd worden.
En als we eerlijk zijn... kijk gewoon naar Extra Time op maandag en ze halen er voor de voetbalbond elke fout uit. Dus dat moeten ze zelfs al niet meer doen.

Elleboog = 2 speeldagen schorsen
Spuwen = 3 speeldagen schorsen

Gewoon hard bestraffen. Het zal snel gedaan zijn...



Supermariobros

Axel Witsel moet het ontgelden in een liedje dat op Youtube te horen is. "Hallo papa, het is Axel hier, kan ik bij jullie thuis komen slapen, want ik heb het been van Wasilewski gebroken", vraagt de speler aan de telefoon. Daarna gaat de tekst verder. Het liedje heet 'Casse Tibia' (sloperij van het scheenbeen, red.) en is op YouTube te beluisteren.

http://www.youtube.com/watch?v=rXdVnRGbK3I&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Evoetbalkrant%2Ecom%2Fnl%2Fnieuws%2Flees%2F2009%2D09%2D11%2Finternetparodie%2Dop%2Dtackle%2Dwitsel&feature=player_embedded

Supermariobros

http://www.youtube.com/watch?v=qwZIb1YL028&feature=player_embedded

Hiervoor werd de dader 6 weken geschorst. Een gans seizoen was meer op zijn plaats geweest.

scho0634