Witsel breekt Wasyl's been in turbulente topper...

Gestart door Hamilton MASTER, 31 augustus 2009 - 02:14:45

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 01 september 2009 - 12:34:15
Jammer dat er over Jan Polak zo weinig verteld wordt... Een jammerlijke overtreding waar er per wedstrijd 10 gebeuren maar ook met erge gevolgen...
Sare zal zijn kans nu wel krijgen, maar dat is maar een heel klein lichtpuntje natuurlijk ...
Jammer ook dat zowat elke Anderlecht-fan het onderwerp 'agressie wekt agressie' ontloopt. Kwestie Wasyl is dit thans wel aan de orde.

scho0634

Ik ben een Nederlander en heb dus geen voorkeur voor Anderlecht of Standard. Maar deze actie is veel te ver over het randje. Of die Pool nou een rotzak is of niet. Dit was een schofterige overtreding van het ergste soort. Is gewoon mishandeling.

Supermariobros

De KBVB heeft Axel Witsel geschorst tot 23 november, dat zijn tien speeldagen en één bekermatch.

De straf is meer dan terecht en moest Witsel of Standandard daartegen in beroep gaan, zou ik dat heel ongepast vinden, zeker na zo'n brutale tackle.

Supermariobros

't Is al van dat: Standard gaat in beroep. Zielig vind ik dat.

meatball

Voetbal is dan ook geen sport ,alles draait om geld zelfs de grootste potstampers bij een derde provincaal ploegje moeten geld krijgen bij elk puntje.Ziek wordt ik ervan als er weer eens zo een pipo van een amateurploeg sponsergeld komt ronsellen elke andere amateursporter steek zelf veel geld in zijn hobby vb wielertoeristen,surfers of traitlonners maar die voetballertjes moeten betaald worden,nu zeker niet van mijn geld.Dus is het zeker geen wonder dat de topploegen zeker geen waaarde hechten aan het lot van een tegenstander als er maar geld binnenstroomd  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Als je weet dat het een amateurploeg een paar 10000den euro's kost om een seizoen te kunnen volmaken kan je ook niet anders.
Ik heb zelf bij een amateurploeg gevoetbald in het katholieke sportverbond (vergelijkbaar met cafévoetbal) en je kan je niet voorstellen hoeveel ze daar moeten betalen. Ja moet de infrastructuur onderhouden en eventueel huur betalen, ballen voorzien, mensen betalen om het veld te onderhouden, outfits voorzien, lidgeld van de bond betalen, etc... Hetzelfde geld voor alle andere ploegsporten die een zaal en of veld nodig hebben.
Nu ik gestopt ben met voetballen steek ik inderdaad zelf veel meer geld in mijn hobby's (lopen, fietsen en trekking) maar dat is dan ook niet te vergelijken met ploegsporten. De sporten die jij opnoemt en die ik nu beoefen hebben een meer individueel karakter op amateurniveau.

Jasper

Ik vind het nogal een krom argument. Omdat een voetbalploeg veel draaikosten heeft, moet een amateurvoetballer betaald worden voor een wedstrijd die hij speelt?

RadioActiveMan

Dat zeg ik dan ook helemaal niet. Maar ik begrijp dat het misschien wat verwarrend was.

Ik reageer op het feit dat amateurploegen (voetbal, basket, volleybal, etc..) voor sponsorgeld komen bedelen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat de goeie manier is hé, maar kan wel het waarom begrijpen.

meatball

Citaat van: Beco op 02 september 2009 - 12:35:33
Dat zeg ik dan ook helemaal niet. Maar ik begrijp dat het misschien wat verwarrend was.

Ik reageer op het feit dat amateurploegen (voetbal, basket, volleybal, etc..) voor sponsorgeld komen bedelen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat de goeie manier is hé, maar kan wel het waarom begrijpen.
Natuurlijk mag een vollybalploeg waar de leden gewoon sporten gesponsord worden,maar als de spelers zelf geld willen als ze winnen ( ik heb het dus niet over geld voor het plein enz.,maar over geld voor zichzelf)waarom zou dat dan mijn geld moeten zijn.Ik heb jarenlang met plezier een korfbal ploeg gesponserd,waar de leden gewoon zelf lidgeld en hun schoen,sporttas enz betalen.Maar geen voetbal dat zo ziek is dat een ploegje uit de lagere afdelingen bijna evenveel geld aan hun leden moet betalen als aan de rest van hun ifrastruktuur.Amateurs sporten voor hun plezier en gezondheid en niet voor een vette winstpremie.Voetbal is gewoon totaal fout bezig en vinden het volkomen normaal om dan bij mij om geld te komen schooien  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan op 01 september 2009 - 16:46:59
Citaat van: Hamilton MASTER op 01 september 2009 - 12:34:15
Jammer dat er over Jan Polak zo weinig verteld wordt... Een jammerlijke overtreding waar er per wedstrijd 10 gebeuren maar ook met erge gevolgen...
Sare zal zijn kans nu wel krijgen, maar dat is maar een heel klein lichtpuntje natuurlijk ...
Jammer ook dat zowat elke Anderlecht-fan het onderwerp 'agressie wekt agressie' ontloopt. Kwestie Wasyl is dit thans wel aan de orde.

Agressie wekt inderdaad agressie op. Maar dit is er gewoon over.
Wasyl heeft inderdaad smerige dingen gedaan, maar dat geldt niet enkel voor hem.
De Camargo geeft elke match ellebogen, Defour zijn overtreding op Bousouffa was ook donkerrood. Maar Bous maakt niet zo'n smerige overtredingen.

Zoals Jacobs zei; Wasyl was de eerste die met een tulband rondliep tijdens de testwedstrijden.

Bolat had Bous ook al een gebroken kaak geslagen en was ook niet bij de bal.

Je kan elke actie als 'agressie' bekijken. De acties van Charleroi ook tegen Brugge.
Alleen is Anderlecht - Standard altijd iets... er is altijd een spanning die er tussen Anderlecht en Brugge echt nooit was. Ik snap trouwens niet waarom.

Er moet intern tussen Anderlecht en Standard iets gedaan worden aan deze vete.
Dit soort zaken zie je niet in het buitenland. Akkoord Roma - Lazio zijn ook beladen derby's, maar Belgie moet streven naar het Engelse model van voetbal.
Superzware straffen voor agressie.

Als hier buiten het stadion gevochten wordt, staan dezelfde amok makers de week erop terug in de tribunes. Zwarte lijst op met die mannen, zoals in Engeland.
Weg met de hooligans, dat zou al heel veel oplossen.



scho0634

Citaat van: Supermariobros op 01 september 2009 - 18:43:58
't Is al van dat: Standard gaat in beroep. Zielig vind ik dat.
Mee eens. Schandalig dat je dat uberhaupt nog doet. De club moet zich, net als de sponsor reeds deed, distantieren van zo'n actie. Het moet zijn afschuw uitspreken, iedere straf nederig ondergaan en zelf ook maatregelen nemen.

Dit is heel slecht van de club. Ik ken de reputatie van Luik niet zo goed, maar als dit is wat de club uitdraagt is het niet best.

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 02 september 2009 - 19:57:33maar Belgie moet streven naar het Engelse model van voetbal.
Superzware straffen voor agressie.

100% mee eens. Maar dan niet alleen in gevallen als nu met Witsel, Wasyl had ook al een paar keer meer rood mogen krijgen.
En nog meer spelers ook.

Soit, ik ben geen Standard fan, nog één van Anderlecht. Ben het alleen niet eens met de hele hetze van de pers en sommige fanatieke supporters die een bijna moordende blik in de ogen krijgen. Dat soort marginaliteit gaat me te ver.


Ferrari 2010

Ik ben het ook niet eens met de hele hetze achter Witsel van dat het een moordenaar is enzo, maar toen ik gisteren de persconferentie van Standard zag, amai, wat zijn dat voor een stelletje hypocrieten! De pers heeft zich niet te moeien, de sponsor moet betalen en zwijgen. Mijn respect voor Standard is na die persconferentie alleszins volledig verdwenen. Dat een sponsor zich niet moet moeien met de dagelijkse gang van zaken, akkoord, maar Standard vergeet dat ze ook met het imago van hun Sponsor beïnvloeden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Ferrari 2010

Zo'n mannen mogen voor mijn part gewoon aangeklaagd worden voor opzettelijke slagen en verwondingen. Wat Witsel deed was erg, maar kan ik nog ietwat in de sport kaderen, er was daar ook nog een bal. Maar wat die Boliviaan doet is gewoon iemand aanvallen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.