Witsel breekt Wasyl's been in turbulente topper...

Gestart door Hamilton MASTER, 31 augustus 2009 - 02:14:45

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Hier ben ik weer ! Met minder nieuws natuurlijk...

Na een spannend begin en een paar goede mogelijkheden voor Anderlecht, was het hek van de dam.
Na een elleboog van Dalmat (genegeerd door de lijnrechter die er op een paar meter vandaan stond) greep De Camargo en eerste keer aan de noodrem.
Hij chargeerde Polak langs achter en trok zijn steunbeen onderuit. Polak draaide op de grond en scheurde hierbij zijn kruisbanden van zijn knie. Exit Jan Polak.

De Camargo flirtte met rood maar kreeg het niet.

Nadien dé actie van de match. Een slechte pass richting Witsel en Wasyl tacklede te bal buiten. Witsel dacht dat hij de bal nog kon hebben en zette zijn tackle in.
Veel te laat kwam hij met gestrekt been op het been van Wasyl terecht. De bal was al een seconde of 2 weg, Witsel had er niets meer te zoeken. Van intrekken van het been was zelfs geen intentie te zien. Resultaat:



Dubbele open beenbreuk...

Witsel ging na afloop nog even jammeren om de rode kaart ook...

Met de air van: " is dat rood nu écht nodig ja? "

Sarr wist er na de wedstrijd nog aan toe te voegen dat Wasyl de vorige keer bij Witsel in de rug had gesprongen en dat de littekens nog altijd zichtbaar waren. Er was dus nog een rekening die vereffend moest worden...

Nu om dat op die manier te doen...
Witsel heeft dit NIET met opzet gedaan, laat me daar duidelijk over zijn. Maar hij trok zijn been niet in en wist wel dat hij de man ging spelen. Maar zo erg had hij het ook niet willen maken lijkt me.

De altijd flamboyante Boloni deed een tijd geleden een krasse uitspraak ivm Wesley Sonck. Hij hoorde niet thuis op een voetbalveld en moest voor lange tijd geschorst worden.
Nu hij met Witsel geconfronteerd werd, werd hij woedend en wou hij geen commentaar kwijt... Jammer maar helaas.
Hij voegde er wel aan toe dat Witsel de hele tijd aan het wenen was... Arme Axel... maar hier heeft Wasyl absoluut niets aan... (Dat zei Boloni ook wel, maar toch...)

Om terug te gaan naar de wedstrijd.
Anderlecht aangeslagen en na een mooie combi ging Mbokani door het hard van de verdediging de 0-1 maken... Mbokani begon de fans van Anderlecht nog even uit te dagen, een beetje misplaatst na wat er gebeurd was tien minuten voordien.

Anderlecht reageerde goed met een mooie combinatie op rechts met Gillet als afwerker na een heel mooi hakje van Boussoufa.

In de 2de helft kreeg Defour MAAR een gele kaart na een heel smerige overtreding langs achter op Mbark, dit had ook rood moeten zijn meneer Nzolo...

Standard ontsnapt zo 2x aan rood maar kreeg uiteindelijk nog 2 héél grote kansen. Proto redde met een paar goede reflexen en hield de 1-1 op het bord.

Conclusie...
Wasyl waarschijnlijk tot het einde van het seizoen buiten strijd. Anderlecht mag binnen de 48 uur nog een rechtsachter zoeken voor de transfermarkt sluit.
Polak is maanden buiten strijd en zo zal de jonge Sare zijn kans krijgen.
Witsel wacht op weken schorsing, wat niet minder dan terecht is. Hij worstelt met zijn vormpeil, maar frustraties zo uitleven is zelfs een profvoetballer niet waardig.

Standard ontsnapt 2x aan rood, Anderlecht 2x aan de nederlaag.

Een wedstrijd die nooit een was, meer een strijd met heel grove fouten van Standard. Anderlecht reageerde zich nadien ook af, maar hoe zou je zelf zijn.



RadioActiveMan

Zulke fouten gebeuren in elke voetbalmatch. Nu wordt er veel om gedaan omdat er één zijn been heeft gebroken, gebeurt dat niet hoor je er neit veel over, hoewel Witsels actie wel even dom blijft natuurlijk. Spijtig voor Wasylevski en Anderlecht, maar hij is zelf ook niet zonder zonde en had evengoed al iemand ernstig kunnen kwetsen met één van zijn ontelbare ellebogen. Ik vind de reacties op dit voorval redelijk overdreven. had het andersom geweest hadden ze bij Anderlecht net zo gereageerd als dat ze nu bij Standard doen.

Ik ben zelf ook het slachtoffer geweest van zo'n drieste tackle. Ik hou de man zodat de keeper de bal kan pakken en mijn tegenstander zet nog een tackle in (in mijn rug) om toch nog die bal te hebben, gevolg dubbele scheenbeen- en kuitbeenbreuk. 2 maanden op krukken verder en nog 1,5 maand verder revalideren.
3,5 maand zonder deftig inkomen dus en heb nu nog last van een zwakker enkel- en kniegewricht in mijn rechterbeen. Ik kan mijn belager enkel kwalijk nemen dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen, maar ik kan hem niet overladen met alle zonden van Israel. Shit Happens, voetbal is voetbal en deze risico's bestaan. Niemand, of toch bijna niemand, stampt iemand express zijn been over.

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 31 augustus 2009 - 02:14:45
Hier ben ik weer ! Met minder nieuws natuurlijk...

Na een spannend begin en een paar goede mogelijkheden voor Anderlecht, was het hek van de dam.
Na een elleboog van Dalmat (genegeerd door de lijnrechter die er op een paar meter vandaan stond) greep De Camargo en eerste keer aan de noodrem.
Hij chargeerde Polak langs achter en trok zijn steunbeen onderuit. Polak draaide op de grond en scheurde hierbij zijn kruisbanden van zijn knie. Exit Jan Polak.

De Camargo flirtte met rood maar kreeg het niet.

Nadien dé actie van de match. Een slechte pass richting Witsel en Wasyl tacklede te bal buiten. Witsel dacht dat hij de bal nog kon hebben en zette zijn tackle in.
Veel te laat kwam hij met gestrekt been op het been van Wasyl terecht. De bal was al een seconde of 2 weg, Witsel had er niets meer te zoeken. Van intrekken van het been was zelfs geen intentie te zien. Resultaat:



Dubbele open beenbreuk...

Witsel ging na afloop nog even jammeren om de rode kaart ook...

Met de air van: " is dat rood nu écht nodig ja? "

Sarr wist er na de wedstrijd nog aan toe te voegen dat Wasyl de vorige keer bij Witsel in de rug had gesprongen en dat de littekens nog altijd zichtbaar waren. Er was dus nog een rekening die vereffend moest worden...

Nu om dat op die manier te doen...
Witsel heeft dit NIET met opzet gedaan, laat me daar duidelijk over zijn. Maar hij trok zijn been niet in en wist wel dat hij de man ging spelen. Maar zo erg had hij het ook niet willen maken lijkt me.

De altijd flamboyante Boloni deed een tijd geleden een krasse uitspraak ivm Wesley Sonck. Hij hoorde niet thuis op een voetbalveld en moest voor lange tijd geschorst worden.
Nu hij met Witsel geconfronteerd werd, werd hij woedend en wou hij geen commentaar kwijt... Jammer maar helaas.
Hij voegde er wel aan toe dat Witsel de hele tijd aan het wenen was... Arme Axel... maar hier heeft Wasyl absoluut niets aan... (Dat zei Boloni ook wel, maar toch...)

Om terug te gaan naar de wedstrijd.
Anderlecht aangeslagen en na een mooie combi ging Mbokani door het hard van de verdediging de 0-1 maken... Mbokani begon de fans van Anderlecht nog even uit te dagen, een beetje misplaatst na wat er gebeurd was tien minuten voordien.

Anderlecht reageerde goed met een mooie combinatie op rechts met Gillet als afwerker na een heel mooi hakje van Boussoufa.

In de 2de helft kreeg Defour MAAR een gele kaart na een heel smerige overtreding langs achter op Mbark, dit had ook rood moeten zijn meneer Nzolo...

Standard ontsnapt zo 2x aan rood maar kreeg uiteindelijk nog 2 héél grote kansen. Proto redde met een paar goede reflexen en hield de 1-1 op het bord.

Conclusie...
Wasyl waarschijnlijk tot het einde van het seizoen buiten strijd. Anderlecht mag binnen de 48 uur nog een rechtsachter zoeken voor de transfermarkt sluit.
Polak is maanden buiten strijd en zo zal de jonge Sare zijn kans krijgen.
Witsel wacht op weken schorsing, wat niet minder dan terecht is. Hij worstelt met zijn vormpeil, maar frustraties zo uitleven is zelfs een profvoetballer niet waardig.

Standard ontsnapt 2x aan rood, Anderlecht 2x aan de nederlaag.

Een wedstrijd die nooit een was, meer een strijd met heel grove fouten van Standard. Anderlecht reageerde zich nadien ook af, maar hoe zou je zelf zijn.

Het gekke is dat Wasylevski het slachtoffer is van zo'n tackle.
We spreken hier over de man die op vrij regelmatige basis doodschopjes en ellebogen uitdeelt zonder gevolg.

Ik wens het in elk geval niemand toe, ook Wasylevski niet, Witsel ging er enorm zwaar over gisteren.
Deed me denken aan de Gilles de Bilde, toen hij bij Anderlecht speelde. Die sloeg destijds Chris Porte een gebroken oogkas.

RadioActiveMan

Dat had ook zonder die geweldig lange quote gekunnen, dat leest iets makkelijker.  ;)

scho0634

Als je zo'n idiote actie maakt moet je niet vreemd opkijken als je iemands been afbreekt. Ik snap dat dat niet zijn intentie was, maar deze overtreding was zwaar overdreven.

FerrariMan

Is inderdaad een idiote actie. Stootte net op youtube op het volgende filmpje met enkele zware fouten van de Pool:
http://www.youtube.com/watch?v=W9AUEOBZ9ss

Zou Witsel zich met opzet niet ingehouden hebben, in een soort van wraakgevoel?

scho0634

Ongetwijfeld. Maar dat is geen excuus. Ik ben geen dokter, maar het zou zo maar kunnen dat deze Pool er iets permanents aan overhoud. Dwaze actie hoor, van die Witsel.

Supermariobros

De overtreding is hoe dan ook schandalig te noemen, er was geen bal in de buurt. Dit was zuiver op de man, een lange schorsing staat Witsel te wachten. Het seizoen van Wasilewski zit erop en misschien ook het einde van zijn voetbalcarrière. Maar laat ons hopen van niet, dit verdient niemand.

RadioActiveMan

Citaat van: Supermariobros op 31 augustus 2009 - 19:44:03
De overtreding is hoe dan ook schandalig te noemen, er was geen bal in de buurt. Dit was zuiver op de man, een lange schorsing staat Witsel te wachten. Het seizoen van Wasilewski zit erop en misschien ook het einde van zijn voetbalcarrière. Maar laat ons hopen van niet, dit verdient niemand.

Dat er geen bal in de buurt was spreekt het filmpje tegen. Actie is al ingezet voor ze beide aan de bal zijn.
Het was inderdaad wel de bedoeling de man te raken en niet de bal, daar bestaat geen twijfel over.

scho0634

Hij gaat opzettelijk met zijn volle gewicht volop het liggende onderbeen van een tegenstander staan. Dan weet je dat het breekt.

Willens en wetens breekt die idioot dus het been van een tegenstander. Schorsen voor 2 jaar. Weg met die gast. Laat een burgerrechter ook meteen even kijken wie de financiele schade moet gaan betalen.

KVDracer

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 20:19:12
Hij gaat opzettelijk met zijn volle gewicht volop het liggende onderbeen van een tegenstander staan. Dan weet je dat het breekt.

Willens en wetens breekt die idioot dus het been van een tegenstander. Schorsen voor 2 jaar. Weg met die gast. Laat een burgerrechter ook meteen even kijken wie de financiele schade moet gaan betalen.

De verzekering van de club zal dit wel betalen zeker. Zijn goed genoeg verzekerd.

scho0634

Citaat van: KVDracer op 31 augustus 2009 - 21:26:03
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 20:19:12
Hij gaat opzettelijk met zijn volle gewicht volop het liggende onderbeen van een tegenstander staan. Dan weet je dat het breekt.

Willens en wetens breekt die idioot dus het been van een tegenstander. Schorsen voor 2 jaar. Weg met die gast. Laat een burgerrechter ook meteen even kijken wie de financiele schade moet gaan betalen.

De verzekering van de club zal dit wel betalen zeker. Zijn goed genoeg verzekerd.
Dat is maar de vraag als er opzet in het spel is... Die gaan dat ook verhalen. Plus zal die Pool voor een schadevergoeding kunnen gaan wegens verloren gegane opbrengsten als hij vroegtijdig zijn carriere moet beeindigen.

Hamilton MASTER

#12
Dan nog hoor. Als Wasyl naar de burgerrechtbank trekt, wint hij sowieso.
De intentie om de fout te maken is er.

Witsel die zei dat hij niet meer kon inhouden is bullshit. Je kan altijd je benen opheffen. Zelfs in een fractie van een seconde. Hij keek niet meer naar de bal toen hij op Wasyl landde.
Zelfs na de fout vond ik zijn reactie enorm matig. Alsof hij de rode kaart niet verdiende.
Vergeet trouwens (als je toch al Wasyl zijn fouten laat zien) de tackle niet die Witsel bij de Rode Duivels liet zien. Ook een beenbreker als je het mij vraagt.

Witsel is té snel een icoon geworden. Hij won de gouden schoen, speelde goed bij Standard en Rode Duivels.
Hij is slechts 20 jaar en zijn hoofd werd dol gemaakt met transfers naar topclubs. Geen transfer, een heel slechte voorbereiding met Standard en ditto start van de competitie.

Zet dat bij de 'rekening' die hij volgens Sarr nog had openstaan en je krijgt inderdaad de conclusie dat hij de fout met opzet maakte. Nogmaals de been breuk niet met opzet, de fout kon hij wel vermijden.

Een schorsing even lang als Wasyl uit is zal wel niet gebeuren. Maar ik denk dat hij zich in Belgie niet meer veel kan permitteren mocht hij hier eigenlijk al terug kunnen spelen.
Hij zal door elke club + supporters nauwlettend in de gaten gehouden worden. De druk op zijn schouders gaat té groot worden.
Standard zou hem misschien best even op non-actief zetten, hem laten begeleiden door psychologen en zorgen dat hij zelf door deze periode geraakt. Het heeft absoluut geen zin om dit voor hem onmiddellijk achter zich te laten en onmiddellijk opnieuw te beginnen voetballen.

En geef nu eerlijk toe; als jij (Jovanovic zijnde) op training Witsel een tackle ziet doen richting jou. Dan spring je volgens mij toch 20 cm hoger dan anders.

Dit gaat effect hebben op Anderlecht, Standard, op iedereen.
Schors deze jongen tot aan de winterstop en laat hem rustig opbouwen. Breng hem na de winterstop opnieuw, nadat er een verzoening is gebeurd tussen Anderlecht en Standard.
Deze 2 ploegen moeten een voorbeeld geven, een match kunnen spelen waar iedereen duimen en vingers van kan aflikken. Want deze oorlog moest een slachtoffer opleveren.

Jacobs had in Extra Time nog te vertellen dat ze geen nieuwe speler gaan kopen.
Gillet zal meer dan waarschijnlijk de rechtsachter overnemen van Wasyl en Sare zal de geblesseerde Polak vervangen.


PS: kan heel stom klinken, maar kreeg echt rillingen toen ik gisteren Fifa speelde met Anderlecht en de commentator Wasilewsky hoorde zeggen...

PPS: De reactie van Leonard (dat Wasyl het verdiende) vond ik er ook énorm over. Ik vond de reacties van nagenoeg elke Standard-speler er trouwens dik over. Enkel Jova was een beetje respectvol.



RadioActiveMan

Dat de andere Standardspelers domme kl**thommels zijn daar heb je gelijk in, maar dat is zowat 90% van de hele voetbalwereld dus zulke reacties waren te verwachten. Zeker van opperdommerik/apesmoel Defour, Sarr slaagt helemaal de bal mis met zijn opmerking en brengt daardoor zijn ploegmaat zelfs nog meer in de problemen.
Dat enkel de sponsor zich verontschuldigd t.o.v Anderlecht en niet de club zelf vind ik ook niet kunnen.

Toch vind ik dat je als fan een beetje afstand moet kunnen nemen van dergelijke voorvallen en eens nadenken hoeveel keer zulke tackles in het rondvliegen zonder gewetsten. Als het dan goed afloopt is het allemaal mooi en geweldig bij de supporters, "Chique, iemand die gaat voor elke bal ook al heeft hij de man". Nu reageren diezelfde supporters helemaal anders omdat er bloed aan te pas komt. Ik zeg niet dat Wasyl dit verdiend heeft, maar ik heb geen enkele Anderlechtsupporter horen klagen over zijn gevaarlijke tackles en elleboogstoten. Ik heb ook nooit iemand van Anderlecht gehoord bij dat geval waarbij Gilles Debiel(de) Christ Porte op zijn muil sloeg. Niemand bij Anderlechtclan die het een beetje objectief bekijkt en denkt "Shit happens, volgende keer hopenlijk op de andere speelhelft."

Dat zoiets kan gebeuren ligt vooral aan de scheidsrechter die al veel vroeger aan de rem had moeten trekken, maar ook aan supporters, spelers, trainers, voetbalbonden  en media. Als zo'n dingen altijd even hard bestraft worden, zelfs als er niets gebeurt, sluit je dergelijke gevallen al grotendeels uit.

Hamilton MASTER

Ik vond de reactie van Mazuch trouwens enorm goed.
Hij ging onmiddellijk bij Wasilewski zitten, hem afleiden en moet inpraten. Chapeau dat hij dit doet als 20-jarige kerel...

Jammer dat er over Jan Polak zo weinig verteld wordt... Een jammerlijke overtreding waar er per wedstrijd 10 gebeuren maar ook met erge gevolgen...
Sare zal zijn kans nu wel krijgen, maar dat is maar een heel klein lichtpuntje natuurlijk ...