Vraagje m.b.t. Spa!

Gestart door gerard78, 10 augustus 2009 - 20:45:12

« vorige - volgende »

gerard78

Hallo allemaal,

Eerst maar eens voorstellen, ik ben Gerard uit Amsterdam en ga dit jaar voor het eerst naar een formule 1 race. Ik heb kaartje gekocht voor Spa en dan wel het bronzen sta gedeelte voor alleen de zondag (je moet ergens beginnen). Omdat ik nog nooit naar een race ben geweest zit ik met een paar vragen en hoopte dat een van jullie mij daarbij kan helpen:

- Hoe laat moet ik op de dag zelf van huis rijden om gewoon netjes op tijd te zijn om een parkeerplek te vinden/een ok staan plaats (tijdstip maakt me niet uit, als ik maar op tijd ben)
- Op sommige van de kaartjes van het circuit in Spa lijkt het alsof je tussen de bronze gebieden kunt rondlopen, klopt dit??
- Iemand eventueel nog goede hotel tips voor in de omgeving (mocht het niet werken om de dag zelf te gaan rijden)??
- Of eventueel parkeertips op en rond het circuit??

Bij voorbaat hardstikke bedankt!!

(Ik had al gezocht op het forum maar kon niet direct antwoorden vinden op mijn vraag, vandaar dit nieuwe topic)

Groetjes

jandr

- Hoe laat moet ik op de dag zelf van huis rijden om gewoon netjes op tijd te zijn om een parkeerplek te vinden/een ok staan plaats (tijdstip maakt me niet uit, als ik maar op tijd ben)

--> circuit gaat open denk ik om 6u 's morgens. Dus voor een goede plaats (+ parkeerplaats) ben je er best zo vroeg

- Op sommige van de kaartjes van het circuit in Spa lijkt het alsof je tussen de bronze gebieden kunt rondlopen, klopt dit??

--> ja, dit klopt. Maar onderschat de afstanden niet. Tracht te parkeren in de buurt waar je wil staan

- Iemand eventueel nog goede hotel tips voor in de omgeving (mocht het niet werken om de dag zelf te gaan rijden)??

--> dan zou ik niet directe omgeving nemen, daar ga je niks meer vinden

- Of eventueel parkeertips op en rond het circuit??

--> als je zo vroeg komt, ga je geen parkeerprobleem hebben

gerard78

Thanks voor je snelle antwoord! Dan neem ik een hotel in zuid-limburg. Kan ik in ieder geval er mooi op tijd zijn!

Maar als ik het goed begrijp zijn er meerdere Bronze ingangen die je kunt kiezen??

Groetjes

Eric

Hoi Gerard, en welkom

Als ik me niet vergis mag je al om 7u s'morgens binnen ... (in de tijd dat ik ging tenminste)
Een goede tip die ik je kan meegeven....wees er vroeg bij, al was het maar om een goede parkeerplaats, Francorchamps blinkt daar zeker niet in uit, als je vroeg bent kan je aan het hotel staan in het dorp zelf. Nu nog een hotel vinden zal zonder succes verlopen, tenzij je bereid bent om het wat verderop in Luik te zoeken, maar de prijzen zullen je erg tegenvallen vrees ik.

Als je sta plaatsen hebt ben je het best vroeg op het circuit, voorzie je van alles...het is en blijft Francorchamps.

Ondanks het verouderde circuit en het feit dat iedereen loopt te kankeren over Francorchamps zal je in een leuke sfeer terecht komen....zelfs de Nurburg kan hier niet aan tippen.

Enzo

Welkom en veel plezier!! 8)
Als ik me niet vergis kan je ook parkeerkaarten reserveren.
Ben zelf ook van plan om te gaan, waar book jij je ticket?

http://tickets.gpupdate.net/nl/gp/belgie/tickets?PHPSESSID=445053ba5f0d7e9a2dff5615b0744d18

gerard78

Ik heb mijn kaartjes besteld bij http://www.f1belgium.com/

Maar daar kun je volgens mij vanaf vandaag niet meer online bestellen ofzo.
Thnx voor de tip, nu nog even kaartje zoeken waar welke paarkeerplaats is dan!

Groetjes

RadioActiveMan

Vergeet niet hoe dichter je geparkeerd staat bij het circuit hoe langer je daarna in de file staat om terug naar huis te rijden.
Het is waar dat je best vroeg op het circuit bent, maar je kan nog best iets verder een parking kiezen en dan met de pendelbussen van en naar het circuit reizen. Ikzelf parkeer ook altijd iets verder van het circuit. Meestal moet daar niet aanschuiven om te kunnen parkeren en ben erna meestal ook vlotter weg.

fawlty

weten jullie toevallig ook of er bussen rijden vanuit spa naar het circuit? ik kom daar aan met de trein dus...
alvast bedankt
Ja sluw is die Hamilton

robbert

ik heb toch al ergens gehoord dat er bussen rijden naar spa, maar meer weet ik er ook niet van

Doefke

kleine tip:

Als ja van op snelweg E42 rijdt, neem dan afslag 11, als je wil parkeren aan Combes (op het T kruispunt, naar rechts) of Blanchimont (naar links)
Mijns inziens is het daar altijd iets vlotter rijden en parkeren.
Als je afslag 10 neemt kom je los in dorp Francorchamps terecht, daar vind ik het echt een hel om te parkeren, er is namelijk maar 1 verbindingsweg met de autostrade.

Mvg,

Doefke
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Niels_

Citaat van: robbert op 12 augustus 2009 - 22:56:45
ik heb toch al ergens gehoord dat er bussen rijden naar spa, maar meer weet ik er ook niet van
Weet je ook of die bussen van aan het station rijden?

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 13 augustus 2009 - 04:00:51
Citaat van: robbert op 12 augustus 2009 - 22:56:45
ik heb toch al ergens gehoord dat er bussen rijden naar spa, maar meer weet ik er ook niet van
Weet je ook of die bussen van aan het station rijden?
Dat weet ik niet, maar ik denk het wel

Jasper

Je zou altijd kunnen zoeken op www.delijn.be

Edit: of is De Lijn een Vlaamse busmaatschappij en moet je voor Walloniƫ bij een andere zijn?

Ferrari 2010

Waarschijnlijk moet je dan inderdaad bij de TEC zijn ;)
http://www.infotec.be
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Niels_

Hmm, dat ga ik met mijn belachelijk Frans niet halen denk ik... Tijd begint nu stilaan wel te dringen om er te geraken... :P