'Raikkonen bezig aan laatste jaar in Formule 1'

Gestart door webberonpole, 14 juli 2009 - 18:44:04

« vorige - volgende »

webberonpole

14 juli 2009

Kimi Raikkonen is bezig aan zijn laatste seizoen in de Formule 1. Zo bericht de Finse krant Veikkaaja. De 29-jarige Fin had een contract om ook in 2010 voor Ferrari uit te komen, maar volgens Veikkaaja hebben beide partijen nu met elkaar afgesproken om na de Grand Prix van Abu Dhabi een punt te zetten achter de samenwerking.

Raikkonen zou nog wel gewoon zijn salaris krijgen voor het seizoen 2010, naar schatting zo'n 28 miljoen euro, op voorwaarde dat hij volgend jaar niet voor een ander team in de Formule 1 zal gaan rijden. Volgens Veikkaaja vormt dat voor Raikkonen echter geen enkel probleem. De wereldkampioen van 2007, die eerder al eens verklaarde dat Ferrari zijn laatste Formule 1-team zou zijn, lijkt tegenwoordig namelijk meer plezier te beleven aan het rallyrijden. Eind juli zal hij zijn debuut maken in het wereldkampioenschap rally, met een Fiat Grande Punto S2000.

De gedoodverfde opvolger van Raikkonen bij Ferrari is Fernando Alonso, die volgens de Spaanse media al een vijfjarig contract met de Italiaanse renstal zou hebben getekend. De Spanjaard, momenteel nog rijdend voor het team van Renault, zou tijdens het weekend van de Italiaanse Grand Prix door Ferrari worden bevestigd.

Raikkonen staat momenteel slechts tiende in het kampioenschap.
:oZou het dan toch gebeuren? Hij verdient erg veel maar ik vind het wel jammer dat Alonso de opvolger gaat worden. Ik zie liever een ander, wie? daar moet ik nog even over denken...

meatball

Vettel mischien ?  Kimi mag in elk geval oprotten ,hij moet zowat de meest overbetaalde piloot zijn uit de f1 geschiedenis.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

ik weet het nog niet, eerlijk gezegd geloof ik er niet zo veel van. Er waren ook veel geruchten over alonso maar werd toen telkens ontkent, dus dat kan nu ook het geval zijn. Eerst zien dan geloven. Ik hoop wel dat het waar is, want raikkonen presteerde niet zoals verwacht.

Folkert

Citaat van: meatball op 14 juli 2009 - 21:56:45
Vettel mischien ?  Kimi mag in elk geval oprotten ,hij moet zowat de meest overbetaalde piloot zijn uit de f1 geschiedenis.
Hij haalde wel direct de titel in zijn eerste jaar, dus zo slecht kan hij nooit geweest zijn. Hij valt wat tegen in de laatste 2 jaar, maar zijn salaris was meer dan te verantwoorden in zijn jaren bij Mclaren. Massa heeft voorals nog de titel vorig jaar niet gehaald. Ik blijf er bij: Het zit Kimi tussen de oren, want zo nu en dan laat hij wel het niveau zien van zijn Mclaren jaren. En met alle respect: Massa heeft in mijn ogen nooit zulke races gereden als Kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Ik denk dat het ook zoiets is want mij maak je niet wijs dat hij  trager  is
dan 3 jaar geleden.

Eric

Citaat van: meatball op 14 juli 2009 - 21:56:45
Vettel mischien ?  Kimi mag in elk geval oprotten ,hij moet zowat de meest overbetaalde piloot zijn uit de f1 geschiedenis.

...onze Kimi basher...
dat hij de laatste twee jaar tegenvalt zal ik niet ontkennen...maar jouw opmerkingen zijn wel steeds kort door de bocht.   ::)
om het eens anders te zeggen...je begint het niveau te halen van het forum hier tegenwoordig.  ???

F_A_Diaz

Dit gerucht stond al in het topic Alonso naar Ferrari.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

ik versta het niet meer hoor. Als Raikkonen niet presteert moet hij per onmiddellijk vertrekken, en nu is opeens weer een goeie piloot???? Dat moet men mij eens uitleggen

Ferrari 2010

Er zijn er maar enkelen die Kimi uitmaken voor slechte piloot hoor. Iedere normale mens beseft dat hij een goede piloot is, maar helaas al 2 jaar in een dal...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Raikkonen heeft altijd veel potentie gehad maar het is er nooit echt helemaal uitgekomen dus achteraf moet je je misschien afvragen of hij wel echt dat supertalent was. Ik denk bijvoorbeeld dat iemand als Vettel nu een veel groter talent is dan Raikkonen dat was in 2001/2002.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Vettelredbull

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 juli 2009 - 13:44:09
Er zijn er maar enkelen die Kimi uitmaken voor slechte piloot hoor. Iedere normale mens beseft dat hij een goede piloot is, maar helaas al 2 jaar in een dal...

ja daar ben ik het helemaal mee eens, in het seizoen 2005 toen hij bij Mclaren zat had hij in principe ook gewoon wereldkampioen kunnen worden maar dat jaar had hij gewoon zo veel pech, dat Alonso het werd. en wat veel mensen volgens mij vergeten is dat hij nog steeds een F1 WERELDKAMPIOEN is geweest , dan kun je echt wel wat denk ik zo. Dit jaar heeft Raikkonen gewoon niet de auto om vooraan mee te kunnen doen, zo simpel is dat.

Enzo

Vind Kimi ook een goede coureur, en hij hoort zeker in de top thuis.
Maar zodra het wat minder gaat lijkt hij moeite te hebben zich te motiveren.
Massa weet er toch wel wat meer uit te halen tot dusver...

ivan_

Ik denk dat Kimi uit is aan een nieuwe uitdaging, En misschien is het WRC kampioenschap iets voor hem.... Vorig jaar heeft hij het natuurlijk deels zelf zijn kampioenschap verknald, en dit jaar heeft hij de wagen niet om te kunnen strijden voor de wereldtitel.... Ik zou het wel jammer vinden mocht hij de F1 vaarwel zeggen.

meatball

Citaat van: Eric op 15 juli 2009 - 11:08:11
Citaat van: meatball op 14 juli 2009 - 21:56:45
Vettel mischien ?  Kimi mag in elk geval oprotten ,hij moet zowat de meest overbetaalde piloot zijn uit de f1 geschiedenis.

...onze Kimi basher...
dat hij de laatste twee jaar tegenvalt zal ik niet ontkennen...maar jouw opmerkingen zijn wel steeds kort door de bocht.   ::)
om het eens anders te zeggen...je begint het niveau te halen van het forum hier tegenwoordig.  ???
Als je de best betaalde f1 piloot bent verwacht ik toch veel meer en mijn opmerkingen kort door de bocht ? Noem mij 1 race waar hij bewijst dat hij zijn meerloon tegenover Massa waard is en wat mijn niveau op dit forum betreft laat mij 1 post van mij zien waarbij ik, zoals jij nu doet iemand persoonlijk aanval .Typisch gevalletje van de ketel die de pot verwijt. ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Citaat van: Burorri op 15 juli 2009 - 07:01:48
Citaat van: meatball op 14 juli 2009 - 21:56:45
Vettel mischien ?  Kimi mag in elk geval oprotten ,hij moet zowat de meest overbetaalde piloot zijn uit de f1 geschiedenis.
Hij haalde wel direct de titel in zijn eerste jaar, dus zo slecht kan hij nooit geweest zijn. Hij valt wat tegen in de laatste 2 jaar, maar zijn salaris was meer dan te verantwoorden in zijn jaren bij Mclaren. Massa heeft voorals nog de titel vorig jaar niet gehaald. Ik blijf er bij: Het zit Kimi tussen de oren, want zo nu en dan laat hij wel het niveau zien van zijn Mclaren jaren. En met alle respect: Massa heeft in mijn ogen nooit zulke races gereden als Kimi.

Je hebt volkomen gelijk. Ik vind het gewoon jammer dat we geen super-races meer van hem zien  :-[
Bij McLaren was hij een echte "fighter"... hij haalde meer uit z'n bolide dan men mogelijk achtte... Heb het hem met dat Ferrari-kreng helaas nog niet vaak zien doen... Ik twijfel niet aan z'n skills, maar volgens mij is Kimi de motivatie om in F1 te blijven inderdaad kwijt.

Vettel/Kubica zouden goede opvolgers zijn...