F2 ongeluk coureur geraakt door losgeraakt wiel

Gestart door WeezyAveli, 19 juli 2009 - 19:54:37

« vorige - volgende »

WeezyAveli

Citaat van: Ferrari 2009 op 21 juli 2009 - 13:33:00
Dus de impact was gewoon te groot voor die kabels. Achja, wat maakt het uit, het blijft een klein accidentje met grote gevolgen.

Op de FIA site stond dat de kabels verplicht moeten breken als ze boven een bepaalde druk worden gezet.
Dit wss om de energie die dan onstaat helpt de mogelijk impact v/d crash te verminderen.

Het kan natuurlijk ook niet aan de kabel liggen maar waar de kabel is aan bevestigd.
Als dat gewoon kapot gaat door de crash maakt het niet uit hoe sterk een kabel is.

gloudiesaurus

Citaat van: WeezyAveli op 21 juli 2009 - 13:54:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 juli 2009 - 13:33:00
Dus de impact was gewoon te groot voor die kabels. Achja, wat maakt het uit, het blijft een klein accidentje met grote gevolgen.

Op de FIA site stond dat de kabels verplicht moeten breken als ze boven een bepaalde druk worden gezet.
Dit wss om de energie die dan onstaat helpt de mogelijk impact v/d crash te verminderen.

Het kan natuurlijk ook niet aan de kabel liggen maar waar de kabel is aan bevestigd.
Als dat gewoon kapot gaat door de crash maakt het niet uit hoe sterk een kabel is.

Jep en ik denk hoe wrang het ook klinkt, Formule 1 en autosport krijg je toch nooit helemaal 100% veilig. Maar hoe lang is het geleden wat een dode in de sport hebben gehad? Ik denk dat de sport tegenwoordig veiliger is dan met je eigen auto op de snelweg rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 21 juli 2009 - 13:54:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 juli 2009 - 13:33:00
Dus de impact was gewoon te groot voor die kabels. Achja, wat maakt het uit, het blijft een klein accidentje met grote gevolgen.

Op de FIA site stond dat de kabels verplicht moeten breken als ze boven een bepaalde druk worden gezet.
Dit wss om de energie die dan onstaat helpt de mogelijk impact v/d crash te verminderen.

Het kan natuurlijk ook niet aan de kabel liggen maar waar de kabel is aan bevestigd.
Als dat gewoon kapot gaat door de crash maakt het niet uit hoe sterk een kabel is.
Interessant :) Ik ken de regelemnten niet en weet niet hoe dat allemaal zit, ik wist niet hoe het juist zat met die kabels, maar eigenlijk vind ik het wel vreemd dat ze bij een bepaalde kracht moéten breken. Ik kan me niet direct situaties inbeelden waarin het beter is dat de banden wegvliegen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Citaat van: Ferrari 2009 op 22 juli 2009 - 11:08:13
Citaat van: WeezyAveli op 21 juli 2009 - 13:54:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 juli 2009 - 13:33:00
Dus de impact was gewoon te groot voor die kabels. Achja, wat maakt het uit, het blijft een klein accidentje met grote gevolgen.

Op de FIA site stond dat de kabels verplicht moeten breken als ze boven een bepaalde druk worden gezet.
Dit wss om de energie die dan onstaat helpt de mogelijk impact v/d crash te verminderen.

Het kan natuurlijk ook niet aan de kabel liggen maar waar de kabel is aan bevestigd.
Als dat gewoon kapot gaat door de crash maakt het niet uit hoe sterk een kabel is.
Interessant :) Ik ken de regelemnten niet en weet niet hoe dat allemaal zit, ik wist niet hoe het juist zat met die kabels, maar eigenlijk vind ik het wel vreemd dat ze bij een bepaalde kracht moéten breken. Ik kan me niet direct situaties inbeelden waarin het beter is dat de banden wegvliegen.

Stel nu dat zo'n kabel de hele monocoque cq. veiligheidscel uit elkaar zou trekken?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Ja, maar dan moet de monocoque op zijn beurt verstevigd worden hé. Ik heb de laatste tijd enkele malen een wiel zien afbreken, dat wil toch zeggen dat die krachten niet zo overdreven sterk moeten zijn voor een breuk, ze worden vaker bereikt. Achja, uiteindelijk rijdt je anders waarschijnlijk in een tank ofzo, en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Motorsport is dangerous, iedereen weet het.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

De kabel zal altijd eerder springen dan de monocoque, die is van veel sterker materiaal.