IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Edwin90

Was die extra stop niet gewoon voor een 'splash'? Hij stond ook maar een seconde of drie stil ofzo.

Verder, of die aanrijding met Power nou zijn schuld was vond ik moeilijk in te schatten. Het was alleen in zijn situatie wellicht niet zo heel slim om in zo'n gat te duiken. Maar dat is achteraf gelul natuurlijk.

0634

Nou, dat is het dus. Feitelijk hoefde hij niet veel meer te doen dan rijden waar hij op dat moment reed. Power inhalen was nergens voor nodig. Vanuit zijn WK-positie was hij een oen om zoveel risico te nemen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 18:30:53
Nou, dat is het dus. Feitelijk hoefde hij niet veel meer te doen dan rijden waar hij op dat moment reed. Power inhalen was nergens voor nodig. Vanuit zijn WK-positie was hij een oen om zoveel risico te nemen.
Volgens mij verremde Power zich en dook hij in dat gat. Leek meer op een miscommunicatie dan een inhaal poging.
Gister pas de race gezien, maar ontzettend verrot dat hij de titel zo heeft verloren. En het geklaag over de dubbele punten kan ik ook wel begrijpen. Die regel is gewoon ook ontzettend dom en onnodig. Zonder dubbele punten was hij wel Kampioen geweest.
Dan maar volgend jaar weer.

0634

Als je in een gat duikt is dat volgens mij hetzelfde als een inhaalpoging. Ik zou niet weten waarom je anders in het gat zou duiken  ;).


FolkertE

Ja dat klopt, maar bij een inhaal poging denk ik meer aan bewuste actie om iemand uit te remmen, wat er nu gebeurde was meer het gevolg van Power die wijd ging.

En als ik het zo zie is het enige wat JPM doet is de race lijn pakken tot Power ineens naar binnen stuurde.

Matthijs

Beetje zoals Max Verstappen en Bottas in Hongarije. Maar toen was de verdedigende partij het bokkie (Bottas lekke band).

Perton

Citaat van: FolkertE op 02 september 2015 - 08:49:59Zonder dubbele punten was hij wel Kampioen geweest.
Is dat zo? Aangezien hij dubbele punten in Indianapolis kreeg, durf ik dat te betwijfelen. Maar ik heb het ook niet uitgezocht verder.

Matthijs

Citaat van: Perton op 02 september 2015 - 12:11:57
Citaat van: FolkertE op 02 september 2015 - 08:49:59Zonder dubbele punten was hij wel Kampioen geweest.
Is dat zo? Aangezien hij dubbele punten in Indianapolis kreeg, durf ik dat te betwijfelen. Maar ik heb het ook niet uitgezocht verder.
Ja het is uitgezocht, zonder dubbele punten (incl Indianapolis) was hij nu kampioen geweest. Maar het waren regels die al een heel jaar bekend waren. Bovendien heb ik Montoya na Indianapolis ook niet horen klagen. Dus het is heel zuur, maar niet per sé oneerlijk.

0634

Zonder dubbele punten had Montoya 4 punten over gehad om kampioen te worden inderdaad.

Perton


0634

Citaat van: FolkertE op 02 september 2015 - 09:28:08
Ja dat klopt, maar bij een inhaal poging denk ik meer aan bewuste actie om iemand uit te remmen, wat er nu gebeurde was meer het gevolg van Power die wijd ging.

En als ik het zo zie is het enige wat JPM doet is de race lijn pakken tot Power ineens naar binnen stuurde.

Het was niet zo dat Power van de baan schoot, hij ging alleen wijd maar bleef vóór JPM die er echt totaal niet naast zat. Hij had makkelijk in kunnen houden, dat had hij gemoeten zelfs, denkende aan de titelstrijd. Je zag Power terug naar binnen snijden en JPM had die plek niet nodig. Sorry, ik vind het een geweldige vent, maar dit was oerdom.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 september 2015 - 20:15:50
Citaat van: FolkertE op 02 september 2015 - 09:28:08
Ja dat klopt, maar bij een inhaal poging denk ik meer aan bewuste actie om iemand uit te remmen, wat er nu gebeurde was meer het gevolg van Power die wijd ging.

En als ik het zo zie is het enige wat JPM doet is de race lijn pakken tot Power ineens naar binnen stuurde.

Het was niet zo dat Power van de baan schoot, hij ging alleen wijd maar bleef vóór JPM die er echt totaal niet naast zat. Hij had makkelijk in kunnen houden, dat had hij gemoeten zelfs, denkende aan de titelstrijd. Je zag Power terug naar binnen snijden en JPM had die plek niet nodig. Sorry, ik vind het een geweldige vent, maar dit was oerdom.
Het was niet slim, maar oerdom vind ik wat overdreven.
Maar ik heb het nu een paar keer terug gekeken, maar het was de fout van Power. JPM had idd gewoon rustiger moeten rijden, maar ook niet te rustig anders waren de anderen er misschien wel voorbij gegaan. Ik denk niet dat JPM had verwacht dat Power zo abrupt naar binnen zou sturen. Ik zie JPM ook niet echt poging wagen om er voor bij te gaan, maar meer om op de lijn te blijven.


Maar goed, ontzettend jammer, maar het was een mooi jaar. Volgend jaar hoop ik weer zo'n jaar en dan met JPM als winnaar.

0634

Zijn er volgend jaar overigens weer dubbele punten bij die twee races? Weet iemand dat?

FolkertE

Is nog niet bekend. Maar als als het wel het geval is ga ik een jaar lang zeuren ;D

Jehoentelaar

Indianapolis 500 vermoed ik wel. Zou alleen pas enigszins te rechtvaardigen zijn als de 500-mijl races in Pocono en Fontana dat ook zijn.