IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Wordt even wennen om Andretti niet voor Beatriz aan te zien. Ziet er verder wel tof uit!

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 13 januari 2014 - 22:27:47
Wordt even wennen om Andretti niet voor Beatriz aan te zien. Ziet er verder wel tof uit!
Dit inderdaad.

Edwin90

Ik vind die DHL livery erg gaaf  8)

Zal ook wennen worden om Hinchcliffe niet te herkennen aan het GoDaddy groen.

Franky R.

Hoe zit dat nu in de VS met die livery's? In de F1 / FIA gaan ze uit hun bol als je binnen 1 team met 2 verschillende auto's aantreed... :o

Fabian

Hoe dat zit. Verschillende livery's per team is normaal. Livery's worden ook gewoon aangepast door het seizoen heen. Eerst reed Franchitti in een rode wagen en later in het seizoen met een zwarte. Daar doen ze niet zo moeilijk

Jehoentelaar

Volgens mij zien ze daar de term 'team' ook iets anders, d.w.z. er kunnen meerdere teams onder dezelfde teameigenaar vallen.

Franky R.

Ok, duidelijk jongens...Dank! ;)

Perton

Een team is wat je in de Formule 1 de monteurs/engineers van Vettel en de monteurs/engineers van Ricciardo zou noemen. Dus het #1-team (Vettels mannen) en het #3-team (Ricciardo's mannen). Dat ze dan dezelfde eigenaren hebben en er nog wat overkoepelende mannen beide (of meerdere) teams overzien. Een beetje wat Jehoentelaar beknopt aangaf zeg maar.

In Amerika snappen ze natuurlijk perfect hoe ze een merk neer moeten zetten en dat gaat natuurlijk een stuk beter als elk merk/team/auto zijn eigen identiteit heeft.

Een livery verandert dan ook wel eens voor één race als er voor die race een andere sponsor is, of als de hoofdsponsor een ander merk wil promoten. Zoals McLaren de afgelopen jaren in Austin met Verizon ipv moederbedrijf Vodafone op de auto's reed. In IndyCars zou het dan heel normaal zijn geweest als de hele livery van McLaren voor die race compleet anders geweest zou zijn ipv dat de sticker even anders is.

Sabai

#323
Citaat van: Perton op 18 januari 2014 - 17:50:37
Een team is wat je in de Formule 1 de monteurs/engineers van Vettel en de monteurs/engineers van Ricciardo zou noemen. Dus het #1-team (Vettels mannen) en het #3-team (Ricciardo's mannen). Dat ze dan dezelfde eigenaren hebben en er nog wat overkoepelende mannen beide (of meerdere) teams overzien. Een beetje wat Jehoentelaar beknopt aangaf zeg maar.

In Amerika snappen ze natuurlijk perfect hoe ze een merk neer moeten zetten en dat gaat natuurlijk een stuk beter als elk merk/team/auto zijn eigen identiteit heeft.

Een livery verandert dan ook wel eens voor één race als er voor die race een andere sponsor is, of als de hoofdsponsor een ander merk wil promoten. Zoals McLaren de afgelopen jaren in Austin met Verizon ipv moederbedrijf Vodafone op de auto's reed. In IndyCars zou het dan heel normaal zijn geweest als de hele livery van McLaren voor die race compleet anders geweest zou zijn ipv dat de sticker even anders is.

RBR heeft vaak genoeg met een compleet andere livery gereden voor 1 race. Kan je die livery met al die foto's nog herinneren





Jehoentelaar

Dat is een enkele keer. In IndyCar gebeurt het aan de lopende band. Franchitti rijdt op seizoensbasis met alle kleuren van de regenboog.

Kootje

#325
Citaat van: Sabai op 18 januari 2014 - 21:38:13
RBR heeft vaak genoeg met een compleet andere livery gereden voor 1 race. Kan je die livery met al die foto's nog herinneren

Dat was volgens mij ook de enige keer dat ze dat deden en is naar mijn weten ook het enige team dat dit ooit gedaan heeft. Maar goed .... dat maakt verder niets uit. Al veranderen ze iedere race van livery, dat mag gewoon. Wat niet mag, in tegenstelling tot Amerika, is met 2 verschillende liverys tegelijk aantreden. Zo wou BAR dat ooit doen, maar dat ging niet door.

Dit ...


... werd uiteindelijk dit:



De Honda op je tweede foto was gewoon de livery van dat gehele jaar.

Perton

BAR-Supertec, Honda kwam pas een jaar later. Sorry, ik kon het niet laten ;D


Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 18 januari 2014 - 21:55:34
Dat is een enkele keer. In IndyCar gebeurt het aan de lopende band. Franchitti rijdt op seizoensbasis met alle kleuren van de regenboog.

Gelukkig gebeurt het niet aan de lopende band.Anders word het veels te verwarren.Kijk maar naar het gezeur bij de helmen.

Perton

#329
Ik weet niet hoor, maar ik raak nooit verward door alle livery-veranderingen in de IndyCars. En ik heb geen al te hoge pet op van de intelligentie van de gemiddelde Amerikaan, dus dan zou het voor Europese Formule 1-fans helemaal geen probleem moeten zijn ;D En lopende band is ook wel wat overdreven van mijn buurman. Voor de Indy 500 altijd wel behoorlijk wat natuurlijk en voor de rest weet je dat er per weekend 0, 1 of 2 afwijkende auto's zijn. Dus als je een auto niet herkent, weet je ook meteen wie het is. Dus echt verwarrend is het allemaal niet.