"Spyker wilde Honda F1"

Gestart door gloudiesaurus, 03 maart 2009 - 20:13:40

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Hier even een opvallend bericht van onze zustersite, inmiddels staat het ook in Telegraaf en andere media...

CitaatDe Nederlandse autofabrikant Spyker heeft in januari gesprekken gevoerd met Honda F1 teambaas Nick Fry. Spyker zou interesse hebben getoond om het Honda F1 over te nemen, dat komt naar voren in het boek Spyker, langs de afgrond.

De Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde die geleidt wordt door Victor Muller zou de steun hebben gehad van haar financier, de steenrijke Russische bankier Vladimir Antonov. Spyker is één van de vele partijen geweest die interesse toonde in het Honda F1 team. Honda besloot al snel maar met een handvol partijen verder te praten die als beste opties uit de bus kwamen, hier hoorde Spyker niet bij.

Spyker F1 debuteerde in 2007 in de Formule 1 door het Midland F1 team over te nemen, het werd een grote deceptie:
"Het is ontzettend negatief geweest allemaal", aldus Spyker CEO Victor Muller. "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler. En dat heeft me nog het meest verbaasd: de Formule 1 heeft Spyker als wereldmerk toch een beetje verder gebracht. Het ons wel zeventig miljoen gekost, maar vooruit."

De Formule 1 bracht Spyker bijna na de afgrond, met geld van Vladimir Antonov is Spyker nu weer stabiel. In Zeewolde werden in de fabriek het afgelopen jaar met 135 werknemers 44 Spyker's gebouwd.l

Wat hiervan te denken ;D

Ook op de website van de fotograaf Frits van Eldik staat er al wat over:
http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=4363

Het zou haast toch te gek voor woorden zijn ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Hahaha zou Spyker weer terug komen in de F1? Dat kan toch niet serieus zijn. Misschien een vroege 1 april grap?
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Het schijnt serieus te zijn, ze zouden zelfs gesproken hebben met Honda...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

ok, dan vraag ik me af wat ze....2 jaar geleden heeft bezield om te stoppen. Nou ja van mij mag het, als het maar goed gaat. Maar dat denk ik niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Gebrek aan financiën, slechte publiciteit, totale wanorde binnen het team en de sportwagentak? Victor Muller was toen ook terug gestapt als CEO...

Nu hebben ze alles weer op orde, er is geld van een rijke Rus, de fabriek draait weer, en de sportwagentak presteert redelijk tot goed... en Victor Muller is terug. Maar om dan gelijk weer de Formule 1 in te gaan is weer een ander uiterste natuurlijk ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Ik heb het gelezen, voor zover het wat waard is. Maar aan de andere kant is er een Mallya, Mateschitz misschien in de toekomst Branson. Waarom zou een steenrijke Rus niet onder Spyker de F1 ingaan/kunnen?? Maar zoals het er staat, kopen ze geen Honda. Honda koos voor anderen voor de verkoop. Er zijn er meer waar de naam van werd genoemd. Alles lariekoek.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Honda wil volgens mij enkel verkopen aan een serieuze kandidaat. Niet iemand die binnen anderhalf seizoen de boel weer moet doorverkopen.

Ferrari 2010

Door die financier waarschijnlijk, zelf kunnen ze het toch moeilijk in hun hoofd krijgen als ze wat gezond verstand hebben? Ik denk dat die Rus gewoon graag had dat het bedrijf waar hij geld in stak, in de F1 zit, maar helaas stak honda daar een stokje voor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2009 - 20:24:09
Het schijnt serieus te zijn, ze zouden zelfs gesproken hebben met Honda...

Heeft Honda ook wat terug gezegd...?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

gloudiesaurus

Nee geen enkel commentaar van Honda F1... ze reageren op geen enkel bericht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

F_A_Diaz

was meer een grapje... geen goede blijkbaar...  ;)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 maart 2009 - 10:52:47
was meer een grapje... geen goede blijkbaar...  ;)
Begreep het grapje, was leuk maar net niet ha ha leuk :P;)

Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2009 - 20:24:09
Het schijnt serieus te zijn, ze zouden zelfs gesproken hebben met Honda...

Goedkope vorm van propaganda of neem je het echt serieus?

gloudiesaurus

Ik denk wel dat Spyker geïnformeerd heeft naar Honda ja.. Zo ambitieus zijn ze wel daar.. En met een rijke Rus weet je het nooit he..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is